Gjest prust Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Vi får nærmest ubegrensede mengder med bringebær av min far - virkelig kronår :-) Har rørt syltetøy av ca 9 kilo, og nå kom han med 5,5 kilo til i dag. Kan jeg lage noe annet enn syltetøy av bærene? 0 Siter
Gjest soljenta_83 Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Må lage pai av noen av dem Kjempegodt. Og kanskje fryse noen til å lage smoothies av? 0 Siter
Gemini Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Frys de og lag smoothies! Jeg laget smoothie med bringebær og vaniljeyoghurt nylig, det var kjempegodt! (Mulig jeg hadde i en banan også, jeg husker ikke helt) Frys bare ned i små poser eller bokser, så det er passe mengde å ta opp igjen. 0 Siter
muriel Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Hvis de er fine og faste, er det lurt å singlefryse noen av dem. De blir kjempefine oppå bløtkaka utpå vinteren ) Ellers...saft, kanskje? 0 Siter
Osiris Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Så heldig du er! Det er jo så dyrt å kjøpe. 0 Siter
Dory Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Bringerbærsaft:) *Nam nam* Men da vil jeg ha halvparten;) 0 Siter
org Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Bringerbærsaft:) *Nam nam* Men da vil jeg ha halvparten;) Og den andre halvparten tilfaller meg. :-) 0 Siter
Dory Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Og den andre halvparten tilfaller meg. :-) Knis:O) Greit for meg! Det er sikkert greit for prust også *Glede seg* 0 Siter
flisa Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Så heldig du er! Det er jo så dyrt å kjøpe. Dyrt? syltetøy er jo dritbillig - og varer en evighet... 0 Siter
Gjest soljenta_83 Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Dyrt? syltetøy er jo dritbillig - og varer en evighet... Syltetøy er billig,men friske bringebær er veldig dyrt 0 Siter
flisa Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Syltetøy er billig,men friske bringebær er veldig dyrt ja - men hva skal man med dem sånn? 0 Siter
Gjest soljenta_83 Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 ja - men hva skal man med dem sånn? Spise dem? Lage kaker? Smoothies,likør.. alt som står i innleggene her.. Bringebær er jo kjempegodt. Friske,ikke som kjøpesyltetøy 0 Siter
flisa Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Spise dem? Lage kaker? Smoothies,likør.. alt som står i innleggene her.. Bringebær er jo kjempegodt. Friske,ikke som kjøpesyltetøy urk takke meg til MOLTER! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Smoothieees.. =) Heisan Dark Pink! Forstår at Smoothies er det helt store... Må innrømme at jeg ikke aner hva det er *flau* En type milkshake? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Frys de og lag smoothies! Jeg laget smoothie med bringebær og vaniljeyoghurt nylig, det var kjempegodt! (Mulig jeg hadde i en banan også, jeg husker ikke helt) Frys bare ned i små poser eller bokser, så det er passe mengde å ta opp igjen. Lurt! Bare noen forklarer meg hva smoothies er da... *flau* 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 ja - men hva skal man med dem sånn? Kjøre bringebærene i blenderen og lage bringebærdrikk. Mmmmm:o) 0 Siter
Gemini Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Lurt! Bare noen forklarer meg hva smoothies er da... *flau* Enkelt forklart: Mos bær og bland med yoghurt (og/eller juice). Jeg bruker gjerne frosne jordbær, bringebær, bærblanding el.annet (bortsett fra når jeg har tilgang på friske bær), som tines lett i micro, og evt 1/2 eller 1 banan, og så en yoghurt, gjerne "Tine yoghurt, mild og lett vanilje" eller en fruktyoghurt, hva man foretrekker. Men vanilje passer veldig godt, synes jeg. Vaniljekesam funker også, hvis man foretrekker det fremfor yoghurt. Konsistensen blir som tykk milkshake, eller tynnere om man foretrekker. Bland og mix det du selv tror blir godt sammen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.