flisa Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Kjøre bringebærene i blenderen og lage bringebærdrikk. Mmmmm:o) UGH - unga fikk meg til å prøve sånn Smoothie-driit på sentralbanestasjon -føltes som et dypdykk ned i syltetøyskåla - isj, usj - kvalm. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Enkelt forklart: Mos bær og bland med yoghurt (og/eller juice). Jeg bruker gjerne frosne jordbær, bringebær, bærblanding el.annet (bortsett fra når jeg har tilgang på friske bær), som tines lett i micro, og evt 1/2 eller 1 banan, og så en yoghurt, gjerne "Tine yoghurt, mild og lett vanilje" eller en fruktyoghurt, hva man foretrekker. Men vanilje passer veldig godt, synes jeg. Vaniljekesam funker også, hvis man foretrekker det fremfor yoghurt. Konsistensen blir som tykk milkshake, eller tynnere om man foretrekker. Bland og mix det du selv tror blir godt sammen. Det hørtes godt ut :-) Takk, gemini! Skal prøves ut. Og nå må jeg ned på kjøkkenet og få unna litt bringebær :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 UGH - unga fikk meg til å prøve sånn Smoothie-driit på sentralbanestasjon -føltes som et dypdykk ned i syltetøyskåla - isj, usj - kvalm. Jeg tenkte mer på rein bringebærdrikk. Ellers er kjøpesmoothies vondt men den jeg lager sjøl er god ) 0 Siter
flisa Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Jeg tenkte mer på rein bringebærdrikk. Ellers er kjøpesmoothies vondt men den jeg lager sjøl er god ) ok! 0 Siter
Gemini Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Lurt! Bare noen forklarer meg hva smoothies er da... *flau* Glemte å skrive at jeg bruker blender-lignende sak, tilbehør til min "avanserte" stavmixer. Blender er vel det vanligste å bruke, men vanlig stavmixer går også, men sistnevnte tåler vel dårligere frosne ingredienser. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Jeg tenkte mer på rein bringebærdrikk. Ellers er kjøpesmoothies vondt men den jeg lager sjøl er god ) Oppskriften, Dorthe! Please?! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Glemte å skrive at jeg bruker blender-lignende sak, tilbehør til min "avanserte" stavmixer. Blender er vel det vanligste å bruke, men vanlig stavmixer går også, men sistnevnte tåler vel dårligere frosne ingredienser. Har bare en enkel mix-master og en food-processor. Sistnevnte er kun brukt til å lage hjemmellaget babymat.... Står sosm regel å støver ned! 0 Siter
Gemini Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Har bare en enkel mix-master og en food-processor. Sistnevnte er kun brukt til å lage hjemmellaget babymat.... Står sosm regel å støver ned! Food-processoren duger fint! Poenget er jo bare å få bærene most til en ganske glatt konsistens sammen med yoghurt (eller juice som sagt). 0 Siter
Gemini Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Jeg tenkte mer på rein bringebærdrikk. Ellers er kjøpesmoothies vondt men den jeg lager sjøl er god ) Sånn er det med meg også, må bare la være å kjøpe smoothies og denslags ute. Blir bare skuffa hver gang. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Food-processoren duger fint! Poenget er jo bare å få bærene most til en ganske glatt konsistens sammen med yoghurt (eller juice som sagt). OK. Takker og bukker! Da skal jeg tørke støv av den :-) 0 Siter
filiokus81 Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Bringebærsmoohie!! Jeg lager uten melk nå i varmen, det blir mye friskere: Frys bærene, og hiv dem rett i hurtigmikseren uten å tine dem. Ta et par isterninger oppi i tillegg. Så legger du i en banan (gjerne på kanten til overmoden. Vitsen med bananen er å få søtsmak, ikke at det skal smake banan), og fyller på med eplejuice i forhold til ønsket konsistens. Miks og nyt!! :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Oppskriften, Dorthe! Please?! Jeg bruker aldri oppskrift men kan forsøke. 1 banan,1 vaniljeyogurt,1 neve frosne bringebær og Mana blåbærjuice til den blir riktig tykkelse. Noen ganger bruker jeg andre bærsorter som jordbær og skogsbær som er frosne. Noen ganger putter jeg i soyamel eller proteinpulver for å få i meg litt ekstra protein men da smaker den litt sånn emment. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Bringebærsmoohie!! Jeg lager uten melk nå i varmen, det blir mye friskere: Frys bærene, og hiv dem rett i hurtigmikseren uten å tine dem. Ta et par isterninger oppi i tillegg. Så legger du i en banan (gjerne på kanten til overmoden. Vitsen med bananen er å få søtsmak, ikke at det skal smake banan), og fyller på med eplejuice i forhold til ønsket konsistens. Miks og nyt!! :-) Mmmmmmmm! Høres deilig ut! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Jeg bruker aldri oppskrift men kan forsøke. 1 banan,1 vaniljeyogurt,1 neve frosne bringebær og Mana blåbærjuice til den blir riktig tykkelse. Noen ganger bruker jeg andre bærsorter som jordbær og skogsbær som er frosne. Noen ganger putter jeg i soyamel eller proteinpulver for å få i meg litt ekstra protein men da smaker den litt sånn emment. Mmmmm! Skal prøve det! Synd den 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Sånn er det med meg også, må bare la være å kjøpe smoothies og denslags ute. Blir bare skuffa hver gang. Jeg ser vi lager den temmelig likt og da ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Mmmmm! Skal prøve det! Synd den Enig. Men den er god og full av antioksydanter, (innbiller jeg meg da når jeg ser prisen) ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Har bare en enkel mix-master og en food-processor. Sistnevnte er kun brukt til å lage hjemmellaget babymat.... Står sosm regel å støver ned! Foodprocessoren er fin å bruke den ) 0 Siter
DarkPink Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Heisan Dark Pink! Forstår at Smoothies er det helt store... Må innrømme at jeg ikke aner hva det er *flau* En type milkshake? Nå har du sikkert fått en million svar, men jeg orker ikke sjekke, svarer fra sjekk svar =p Det er en slags milkshake, ja. En tykk drikk som består av bare frukt, ikke noe tilsatt dill og dall. Nydelig godt og sunt. Man moser bare diverse bær i en mikser, du kan f.eks hive noen banener med bringebærene, tror ikke du trenger væske heller. Men hvis du bare søker på internett på smoothies, så tror jeg du vil finne masse oppskrifter. 0 Siter
Osiris Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Dyrt? syltetøy er jo dritbillig - og varer en evighet... Ferske bringebær i kurv er dyrt å kjøpe. Kjøpt syltetøy er alt for stint av sukker. Vanligvis plukker jeg bringebær selv, men har skada kneet. Litt vanskelig å gå på bærtur med krykker. 0 Siter
Gemini Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Enig. Men den er god og full av antioksydanter, (innbiller jeg meg da når jeg ser prisen) ) Men det er jo bærene i seg selv også! :-) Trenger ikke ytterligere tilførsel da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.