Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja - men hva skal man med dem sånn?

Uh? Ja, hva skal man med bær når man har syltetøy?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

8

• Gemini

7

• flisa

5

• DarkPink

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Knis:O)

Greit for meg!

Det er sikkert greit for prust også:)

*Glede seg*

Å nei du - når jeg først safter, pleier jeg ikke å gi bort begge halvpartene!

Pleier å bruke rips og solbær til saften - men kanskje jeg skal hive i bringebær også i år? Da slipper jeg forsåvidt å rense dem...(se etter mark) - rakk ikke å ta alt i går kveld. Så da kan jeg bare fryse ned resten og ha det i saften når jeg skal safte?!!! Lurt!

Skrevet

Saft. Rårørte bær. Bringebær blandet med rips i saft eller syltetøy.

Fryse dem hele - singelfrosne.

Skrevet

Food-processoren duger fint!

Poenget er jo bare å få bærene most til en ganske glatt konsistens sammen med yoghurt (eller juice som sagt).

Jeg laget det til dessert i dag - deilig :-)

Fant ikke vanlijeyoughurt på butikken, så jeg tok melonyoughurt i stedet. En boks youghurt, en banan, noen deciliter bringebær og litt vanlijesukker (den ble nemlig litt for sur uten sukker). Kjempegodt!

Og foodprocessoren likte visst å bli støvtørket :-)

Skrevet

Jeg bruker aldri oppskrift men kan forsøke.

1 banan,1 vaniljeyogurt,1 neve frosne bringebær og Mana blåbærjuice til den blir riktig tykkelse. Noen ganger bruker jeg andre bærsorter som jordbær og skogsbær som er frosne.

Noen ganger putter jeg i soyamel eller proteinpulver for å få i meg litt ekstra protein men da smaker den litt sånn emment.

Fant ikke vanlijeyoughurt på butikken, så jeg tok melonyoughurt i stedet. En boks youghurt, en banan, noen deciliter bringebær og litt vanlijesukker (den ble nemlig litt for sur uten sukker). Kjempegodt!

Neste gang får jeg prøve med Mana-juice i :-)

Skrevet

Neste gang får jeg prøve med Mana-juice i :-)

Så nå kan du bare fryse all bæra du får tak i og så kan dere kose dere i hele vinter :o)

Skrevet

Så nå kan du bare fryse all bæra du får tak i og så kan dere kose dere i hele vinter :o)

Ja, jeg skal jammen meg besøke min far i morgen og tilby meg å plukke litt bringebær igjen :-)

Skrevet

Og foodprocessoren likte visst å bli støvtørket :-)

Høres godt ut!

Det med yoghurt og andre meierivarer er jo blitt nesten håpløst, etter at Tine og konkurrentene stadig lanserer nye smaker og varianter. Butikkene har jo ikke plass til alt! Så ender vi opp med å måtte huske at den butikken ikke fører vaniljekesam, mens den andre butikken har det, men til gjengjeld mangler en annen vare...

*dagens frust* hehe

Skrevet

Høres godt ut!

Det med yoghurt og andre meierivarer er jo blitt nesten håpløst, etter at Tine og konkurrentene stadig lanserer nye smaker og varianter. Butikkene har jo ikke plass til alt! Så ender vi opp med å måtte huske at den butikken ikke fører vaniljekesam, mens den andre butikken har det, men til gjengjeld mangler en annen vare...

*dagens frust* hehe

Jeg skjønner veldig godt den frustrasjonen. Jeg er gjerne i butikken to ganger i uka og da er jeg i den ene på mandag og den andre på fredag men husker ikke alltid hvor de har hva nei :o)

Skrevet

som en megakaloribombe, men virkelig en opplevelse lager du: pisk 4 egg og sukker til eggedosis, bland sammen med 3 dl vaniljesaus og en kvart liter pisket kremfløte.... dette serverer du sammen med en blanding av sesongens bær som dessert.... naammmmm:-)

Skrevet

også saft selvfølgelig, men om du har muligheten så tilsett en god del rips:-)

kjempegodt..

Skrevet

Dette er ikke noe råd om hva du kan gjøre med kilovis av bær, jeg vil bare tipse deg om noe kjempegodt, hvis du ikke har prøvd det:

Legg noen spiseskjeer bringebær i en dessertskål som tåler et halvminutt i mikrobølgeovnen

Kjør bærene i mikroen på sterk varme i 20-30 sekunder - de skal stå såpass lenge at en del av dem blir knust og "sausete"

Ta skålen ut og legg på en passelig mengde vanilieis

Bland og spis - det smaker himmelsk

synes

Skrevet

Dette er ikke noe råd om hva du kan gjøre med kilovis av bær, jeg vil bare tipse deg om noe kjempegodt, hvis du ikke har prøvd det:

Legg noen spiseskjeer bringebær i en dessertskål som tåler et halvminutt i mikrobølgeovnen

Kjør bærene i mikroen på sterk varme i 20-30 sekunder - de skal stå såpass lenge at en del av dem blir knust og "sausete"

Ta skålen ut og legg på en passelig mengde vanilieis

Bland og spis - det smaker himmelsk

synes

Ja, den varianten har vi brukt en del med bjørnebær :-) Mmmmmmmm!

Skrevet

som en megakaloribombe, men virkelig en opplevelse lager du: pisk 4 egg og sukker til eggedosis, bland sammen med 3 dl vaniljesaus og en kvart liter pisket kremfløte.... dette serverer du sammen med en blanding av sesongens bær som dessert.... naammmmm:-)

Ååååå - det hørtes godt ut :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...