Gjest kaster stadig opp Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Leste et innlegg om bulemi og skadevirkninger på psykiatriforumet og har blitt skremt. Jeg lider av irritabel tarm og muligens en defekt i en tarmmuskel som gjør at jeg stadig har sure oppstøt. Jeg kaster derfor opp mye pga det. I tillegg sliter jeg med angst og kan ofte kaste opp om morninger når det er noe jeg gruer meg til. Jeg overspiser ikke og bruker ikke noen metoder utenom fingeren i halsen i blant, når jeg kjenner at jeg må kaste opp. Er det overspisingen og metodene bulemikerne bruker, som gjør det farlig? Eller er det å kaste opp hyppig like farlig uansett?. Vet dere noe om dette?. merker at jeg er bekymret nå. 0 Siter
Gjest Mirandolina Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Godt spørsmål,det tenkte jeg også på... Men kanskje du skulle spørre NHD,siden det var han som skrev det 0 Siter
Gjest a-creme Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Som kjent er det mye syre i oppkast, og syren tærer på emaljen i tennene. Folk som kaster mye opp - samme hva årsaken er - får/kan få skade på emaljen (hos noen forsvinner emaljen helt). 0 Siter
KaVa Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 En jeg kjenner hadde en alvorlig hjernerystelse, og han kastet opp mye i lang tid, som en følge av denne hjernerystelsen. Han fikk kjeft hos tannlegen, som mente at han umulig kunne ha pusset tennene på et år. Når tannlegen etterpå fikk vite at gutten hadde kastet opp minst tre ganger om dagen i flere måneder, unnskylte han seg, og sa at det var forklaringen på de ødelagte tennene hans. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.