Gå til innhold

Hvordan holde på håret?

Anbefalte innlegg

Gjest Vidar Teisen
Skrevet

Jeg er en mann som har vokst opp i frykt for å miste håret tidlig, og med en far og bror som begge var rimelig "måne" før 30 var fylt så har jeg noe å bygge min frykt på. Jeg er i dag 32 og har forsatt en del hår, selv om mye har forsvunnet de siste 6 - 8 årene. Jeg bruker i dag en shampoo mot håravfall, men er nysgjerrig på om noen vet om andre kurer som faktisk holder lengre på håret(minsker håravfallet). Hårerstatning, tupe etc er totalt uaktuelt når den tid kommer, derfor håper jeg å holde på mest mulig av mitt eget hår i noen år til. Håper på råd og tips på hvordan man forsinker naturens gang....!

Videoannonse
Annonse
Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

vet det finnes tabletter mot håravfall på resept.

Skrevet

Ammende mødre mister ofte en del hår, og da jeg var hos frisøren da snuppa var et par måneder gammel ble jeg anbefalt en hårkur som skulle hindre at så mye falt av.

Jeg kjøpte den aldri, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg videre, men du kan jo høre på en salong?

Nå aner forøvrig ikke jeg om årsakene til hårtap i de to ulike tilfellene kan sammenlignes, men det er jo verdt et forsøk.

Skrevet

Det er vel kun to preparater som er bevist har effekt mot håravfall og det er tabletten Propecia som må til lege for å få og Regaine spray som du sprayer på områdene som er berørt av håravfall. Regaine har de på apotek. Men du må nok regne med over 1000 kr mnd for hvert av produktene...

Skrevet

Et godt råd er å massere hodebunnen, når håret er tørt. (ikke nyvasket, vått hår).

Masser med såpass trykk på fingrene at håret ikke roterer mellom fingertuppene og hodebunn. Skjønner..?

Dette øker blodgjennomstrømmingen, og du er dermed bortimot sikret optimal beholdning/vekst av håret.

Pass samtidig på å få i deg B-vitaminer, sink og selen.

Skrevet

Hva er det med dere menn og håret??? La nå naturen gå sin gang. Dere er fine uten masse hår også - helt sant!

Skrevet

Ammende mødre mister ofte en del hår, og da jeg var hos frisøren da snuppa var et par måneder gammel ble jeg anbefalt en hårkur som skulle hindre at så mye falt av.

Jeg kjøpte den aldri, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg videre, men du kan jo høre på en salong?

Nå aner forøvrig ikke jeg om årsakene til hårtap i de to ulike tilfellene kan sammenlignes, men det er jo verdt et forsøk.

Det at ammende mister mye hår er fordi vi under svangerskapet ikke mister særlig mye hår. Da er vi liksom i en fase der vi skal beholde så mye som mulig (spesielt barnet...). Når så håret slipper igjen, virker det som om vi mister så veldig mye. Men det varer ikke så veldig lenge, og hadde vi ikke vært gravide hadde vi mistet det likevel.

Skrevet

Helt enig med Jubalong70 - jeg synes det er knallsexy med menn som har "høyt hårfeste"! :o) Erik Thorstvedt f.eks.... Og min elskede!

Hvis det begynner å tynnes så klipp alt kjempekort, det er mye stiligere enn om du desperat prøver å få det til å se ut som du har en del hår.

Skrevet

Helt enig med jubalong og lillemus.. Ikke heng deg så opp i håret! At menn mister hår er helt naturlig, det gjør dere fordi dere er menn, og vi liker MENN! (men for all del; ikke hentesveis eller måne med hår på sidene.. blir det tomt oppå, så gjør som Erik Thorstvedt:)

Skrevet

Helt enig med jubalong og lillemus.. Ikke heng deg så opp i håret! At menn mister hår er helt naturlig, det gjør dere fordi dere er menn, og vi liker MENN! (men for all del; ikke hentesveis eller måne med hår på sidene.. blir det tomt oppå, så gjør som Erik Thorstvedt:)

Jeg har et dillemma når det gjelder min elskede der - han er så absolutt stiligst med kjempekort, men når håret er noen cm så blir det så vanvittig mjukt og godt å pjuske med... :o) Og blir det enda noen cm så får han de søteste krøller i nakken!

Men jeg tror han skal få ta en omgang med klippemaskina nå.

Skrevet

Jeg har et dillemma når det gjelder min elskede der - han er så absolutt stiligst med kjempekort, men når håret er noen cm så blir det så vanvittig mjukt og godt å pjuske med... :o) Og blir det enda noen cm så får han de søteste krøller i nakken!

Men jeg tror han skal få ta en omgang med klippemaskina nå.

Min lar det vokse til det er en drøy centimeter før han skinner seg. Helt greit for meg :o)

Skrevet

Min lar det vokse til det er en drøy centimeter før han skinner seg. Helt greit for meg :o)

Så kort er vel det korteste jeg får snaue kjæresten, helt glatt vil han ikke ha og det er greit for meg. Nå er det i lengste laget egentlig, men det er så godt å pjuske med det nå... :o)

Skrevet

Det at ammende mister mye hår er fordi vi under svangerskapet ikke mister særlig mye hår. Da er vi liksom i en fase der vi skal beholde så mye som mulig (spesielt barnet...). Når så håret slipper igjen, virker det som om vi mister så veldig mye. Men det varer ikke så veldig lenge, og hadde vi ikke vært gravide hadde vi mistet det likevel.

Mnja, det har jeg også hørt, men tror det er en sannhet med modifikasjoner.

Jeg fikk VIKER etter å ha ammet i 7 mnd... Det har jeg i alle fall aldri hatt tidligere:-)

Skrevet

Så kort er vel det korteste jeg får snaue kjæresten, helt glatt vil han ikke ha og det er greit for meg. Nå er det i lengste laget egentlig, men det er så godt å pjuske med det nå... :o)

En halv til en centimeter hår er det mykeste og deiligste som fins :o)

Gjest B-vitaminer
Skrevet

Vet ihvertfall at B-vitaminer (gjerne i flytende form) styrker håret. Kjenner kvinner som har vært plaget av (lettere grad av) håravfall, og som har blitt bra igjen etter det begynte med B-vit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...