keinstein Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Hvordan ville du følt deg med slike i turfølget? http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1412432.ece Riktignok har ingen ulv angrepet noen på 50 år, men hjelper det å skrive det på gravsteinen eller trøste foreldra med? Jeg har set en stor hund som var revet i to av ulv. 0 Siter
Gjest Mirandolina Skrevet 7. august 2006 Skrevet 7. august 2006 Kanskje ulvene ville fortelle at de ikke vil mennesker noe vondt? De gjorde jo dem ikke noe. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Dumme damer. De må da ha forstått at det var fisken som lukta. Helt utrolig at de ikke kasta fra seg fisken hvis de først ble så jævla redde. 0 Siter
KaVa Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Dumme damer. De må da ha forstått at det var fisken som lukta. Helt utrolig at de ikke kasta fra seg fisken hvis de først ble så jævla redde. Vel, dersom det er to ulver som sirkler rundt deg, ville du klare å tenke så logisk, da? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Vel, dersom det er to ulver som sirkler rundt deg, ville du klare å tenke så logisk, da? Ja, det ville jeg klart. Folk klarer det hele tiden. Møter de på bjørn gjør de det de alltid har lært: De går rolig unna. De løper ikke. Disse burde også klart å bruke hue. 0 Siter
KaVa Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Ja, det ville jeg klart. Folk klarer det hele tiden. Møter de på bjørn gjør de det de alltid har lært: De går rolig unna. De løper ikke. Disse burde også klart å bruke hue. Vel - folk reagerer forskjellig når de er i en form for krise. Sånn er det bare. (Husker den gangen vi var to biler som kjørte i lag til stranda, og den andre bilen kjørte utfor veien og snurret rundt flere ganger. Jeg og sjåføren i den bilen jeg satt i, reagerte på autopilot, og gjorde det som måtte gjøres (førstehjelp etc), mens tredjeperson i bilen fikk sjokk og sprang rundt i ring, før hun satte seg apatisk i veikanten - og det skulle man IKKE tro at hun skule gjøre, fornuftig menneske som hun er) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Vel - folk reagerer forskjellig når de er i en form for krise. Sånn er det bare. (Husker den gangen vi var to biler som kjørte i lag til stranda, og den andre bilen kjørte utfor veien og snurret rundt flere ganger. Jeg og sjåføren i den bilen jeg satt i, reagerte på autopilot, og gjorde det som måtte gjøres (førstehjelp etc), mens tredjeperson i bilen fikk sjokk og sprang rundt i ring, før hun satte seg apatisk i veikanten - og det skulle man IKKE tro at hun skule gjøre, fornuftig menneske som hun er) Men her går kvinnene og bærer på mye fisk. De sier selv at det må ha vært fisken som fikk ulvene (som for øvrig meget mulig kun var store hunder - i følge ekspertene) til å reagere, men at de ikke tok sjansen på å kaste fisken unna. Så de rakk å tenke logisk. Men av en eller annen grunn kasta de likevel ikke fisken. 0 Siter
KaVa Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Men her går kvinnene og bærer på mye fisk. De sier selv at det må ha vært fisken som fikk ulvene (som for øvrig meget mulig kun var store hunder - i følge ekspertene) til å reagere, men at de ikke tok sjansen på å kaste fisken unna. Så de rakk å tenke logisk. Men av en eller annen grunn kasta de likevel ikke fisken. Hm - jeg er enig med deg i at det er ulogisk oppførsel av dem. Jeg hørte på radioen at en eller annen fyr fra en forening a'la "rovdyrenes venner" (husker ikke hva foreninga het) mente at dette umulig kunne ha vært ulv, men sannsynligvis store polarhunder. Han viltforvalteren som dro til stedet og målte fotsporene til dyrene, mente at det mest sannsynlig var ulv. Uansett: enig med deg i at når de tenkte så langt, burde de ha kastet fisken. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Og dette er i mitt fylke... I lokalavisa i dag står det at de syntes det var en helt utrolig opplevelse. De ønsker ALDRI å oppleve det igjen, og skal aldri gå hjem fra hytta med fisk etter at det har blitt mørkt igjen. Men det var utrolig - og det skjønner jeg. De trodde heller ikke de kom til å komme seg hjem. Men takk og lov gjorde de det. Nå har kommunen sendt forespørsel om felling av ulvene. Lierne skal egentlig være et ulvefritt fylke pga rein... 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Dumme damer. De må da ha forstått at det var fisken som lukta. Helt utrolig at de ikke kasta fra seg fisken hvis de først ble så jævla redde. De tenkte jo på å gjøre det. Men var redd bevegelsene ville få ulvene til å angripe. 0 Siter
Mistera Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Vel, jeg ville ha hatt en sånn opplevelse i hjertet i flere år:) Noe så stort og skremmende og ikke minst spennende, ønsker jeg faktisk å oppleve... Klart det var Fisken som lokket dem til dem, og ikke minst nyskjerrighet. Men jeg ville sett på en sånn opplevelse som fantastisk. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Vel, jeg ville ha hatt en sånn opplevelse i hjertet i flere år:) Noe så stort og skremmende og ikke minst spennende, ønsker jeg faktisk å oppleve... Klart det var Fisken som lokket dem til dem, og ikke minst nyskjerrighet. Men jeg ville sett på en sånn opplevelse som fantastisk. Enig. Jeg har utrolig sansen for ulv og bjørn, og hadde jeg vært så heldig å møte en hadde jeg husket det resten av livet. 0 Siter
Osiris Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Dette var hunder og ikke ulv. Det er ikke alltid lett å se forskjell på polarhunder og ulv om man ikke har jobbet med hunder. Ulver ter seg ikke sånn som disse har gjort. Det skal være bra lite mat for ulv i et område før ulven nærmer seg mennesker på den måten. I og med at disse dyra var så nær damene så er de vant med mennesker. 0 Siter
cecily Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Det er flott å lese under her hvordan folk både vet sannheten om ulvene og hvordan de selv ville reagert om de møtte på noen. 0 Siter
Mistera Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Dette var hunder og ikke ulv. Det er ikke alltid lett å se forskjell på polarhunder og ulv om man ikke har jobbet med hunder. Ulver ter seg ikke sånn som disse har gjort. Det skal være bra lite mat for ulv i et område før ulven nærmer seg mennesker på den måten. I og med at disse dyra var så nær damene så er de vant med mennesker. Hvor har dere lest at dette er Hunder? Finner det ikke noe sted:) Vil gjerne lese det... Link please? Det er ikke enkelt å se forskjell på en ulv og en polar hund i mørket nei:) Så kan hende at dette var hunder som dere sier ovenfor her. 0 Siter
piluttanlei Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Og dette er i mitt fylke... I lokalavisa i dag står det at de syntes det var en helt utrolig opplevelse. De ønsker ALDRI å oppleve det igjen, og skal aldri gå hjem fra hytta med fisk etter at det har blitt mørkt igjen. Men det var utrolig - og det skjønner jeg. De trodde heller ikke de kom til å komme seg hjem. Men takk og lov gjorde de det. Nå har kommunen sendt forespørsel om felling av ulvene. Lierne skal egentlig være et ulvefritt fylke pga rein... *Nå har kommunen sendt forespørsel om felling av ulvene.* Jeg syns da at hvis dette var ulver så viset dem klart og tydelig, det jag alltid har trodd: at ulv er ufarlig for mennesker hvis de ikke føler seg truet. Til og med når de følte lukten av mat avstod de fra å angripe. LA ULVEN LEVE !! 0 Siter
Osiris Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Hvor har dere lest at dette er Hunder? Finner det ikke noe sted:) Vil gjerne lese det... Link please? Det er ikke enkelt å se forskjell på en ulv og en polar hund i mørket nei:) Så kan hende at dette var hunder som dere sier ovenfor her. Jeg har jobbet mye med hunder, og også trekkhunder så jeg kjenner litt til de. Det var det første som slo meg da jeg hørte om de to kvinnene som møtte to "ulver" i går, at dette kan ikke stemme. Det rimer mere med en huskyvariant eller villhunder. I dag har de sendt det samme på NRK Trøndelag med uttalelse fra Foreningen Våre Rovdyr. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.814055 0 Siter
piluttanlei Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 *Jeg har set en stor hund som var revet i to av ulv. * Jeg har sett en hund revet i filler av en annen hund. Jeg har også sett et menneske fullstendig vansiret i hodet og ene armen av en hund, men ikke ønsker jeg død til alle hunder for det... 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 *Nå har kommunen sendt forespørsel om felling av ulvene.* Jeg syns da at hvis dette var ulver så viset dem klart og tydelig, det jag alltid har trodd: at ulv er ufarlig for mennesker hvis de ikke føler seg truet. Til og med når de følte lukten av mat avstod de fra å angripe. LA ULVEN LEVE !! Ja, takk og lov at dette var voksne folk. Takk og lov at de ikke hadde med seg barn som kanskje ikke hadde klart å være rolige. Lurer på hva som kunne ha skjedd da? 0 Siter
Mistera Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Jeg har jobbet mye med hunder, og også trekkhunder så jeg kjenner litt til de. Det var det første som slo meg da jeg hørte om de to kvinnene som møtte to "ulver" i går, at dette kan ikke stemme. Det rimer mere med en huskyvariant eller villhunder. I dag har de sendt det samme på NRK Trøndelag med uttalelse fra Foreningen Våre Rovdyr. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.814055 Oki:) ja slo meg litt det også, fordi det er jo ikke vanlig at Ulver går så tett innpå mennesker. Men uansett så ligner jo polarhunder masse på Ulver og iallefall i Mørket, da kan fantasien spille deg et puss... Og siden dette var et hytteområde, så er det jo sannsynlig at der var noen andre også som var på hyttetur og som slapp ut bikkjene for kveldens lufting:) Takk for linken:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.