Gå til innhold

Snart bilr jeg alene med barnet...

Anbefalte innlegg

Solsikkefrø
Skrevet

Jah... så sitter jeg her da. For en uke siden var jeg sint på samboeren min fordi han ikke hadde tatt oppvasken, fordi _jeg_ vasker klærne hans, fordi han lar baby-skjegg-stubber ligge igjen rundt vasken etter barering...

Jeg føler meg så dum...

Om en uke blir jeg "alenemamma" for et år. Han blir sendt til andre enden av landet til førstegangstjeneste som han har utsatt noen år p.g.a utdanning.

Allerede nå kjenner jeg at det er tomt i huset. Føler tristheten over at han ikke skal få se et av de viktigste årene i sønnen sitt liv, nemlig det første.

Den siste uken nå skal jeg behandle ham som en konge for å vise hvor glad jeg er i ham, hvor mye jeg elsker ham, og hvor mye jeg kommer til å savne ham...

måtte bare dele det med noen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Penn I. Royal Te
Skrevet

Hva skal akkurat HAN i forsvaret for, da? Faen... Å "miste" ett år av sønnens liv for det? Æsj.. Jeg blir kvalm. (Ikke av dere, så det er sagt.)

Skrevet

Hva skal akkurat HAN i forsvaret for, da? Faen... Å "miste" ett år av sønnens liv for det? Æsj.. Jeg blir kvalm. (Ikke av dere, så det er sagt.)

Hvorfor skal akkurat HAN _ikke_ i forsvaret, da?

"........................................"

Gjest Penn I. Royal Te
Skrevet

Hvorfor skal akkurat HAN _ikke_ i forsvaret, da?

Tja.. Har han lyst og motivasjon, så er det jo ingen sak.

Men med et så lavt antall innkalte som i dag, er det kjipt om en relativt nybakt pappa må inn. Mener jeg. Hvordan det skal unngås, I have no fucking idea, men endog.

Gjest sandex
Skrevet

Han kommer vel hjem innimellom, om det er en trøst... Lykke til iallefall!!! Du får filme de store høydepunktene til han, da...! Så kan dere kose dere sammen hjemme og se på det!

Skrevet

Jeg trodde småbarns pappaer kunne bli stasjonert nær hjemmet jeg? Kjenner hvertfallen gutt/mann som ble pappa rett før militærtjenesten og han fikk velge hvor han ville være og valgte et sted så nære hjemmet som mulig og fikk masse permisjin i teilegg

Skrevet

Skjønner dette er tungt! Men det går nok bra. Han får jo perm innimellom. Også kan du sende masse bilder og kanskje til og med video?

Men jeg føler virkelig med dere. Det er ikke morsomt å måtte skilles for så lenge når man er glade i hverandre og vil være sammen.

Gjest Hva med deg da...
Skrevet

Håper han benytter den siste uken nå til å behandle deg som ei dronning for å vise hvor glad han er i deg, hvor mye han elsker deg, og hvor mye han kommer til å savne deg...

Skrevet

Jeg trodde småbarns pappaer kunne bli stasjonert nær hjemmet jeg? Kjenner hvertfallen gutt/mann som ble pappa rett før militærtjenesten og han fikk velge hvor han ville være og valgte et sted så nære hjemmet som mulig og fikk masse permisjin i teilegg

Ja, min mann dro inn til førstegangstjeneste 1 mnd før sønnens vår ble født. Men han fikk være så nært hjemmet vår som overhodet mulig (1/2 t kjøring), og hadde mange permisjoner i tillegg til fødselsperisjonenen da. Dette er riktignok nesten 11 år siden, men jeg kan ikke forestille meg at de skulle være dårligere nå..?

Skrevet

Og etter at han har reist, vil du sannsynligvis oppdage at det å savne og lengte ikke bare er vondt. Det er godt også. Og "nærast er du når du er borte..."

Skrevet

Tja.. Har han lyst og motivasjon, så er det jo ingen sak.

Men med et så lavt antall innkalte som i dag, er det kjipt om en relativt nybakt pappa må inn. Mener jeg. Hvordan det skal unngås, I have no fucking idea, men endog.

Det er klart det er enkelte tilfeller hvor førstegangstjenesten er mer upraktisk og kjipere enn andre. Men nå er det jo faktisk en plikttjeneste, og ikke noe man må ha lyst til, eller være i en passende livssituasjon, for å gjøre.

Skrevet

Og etter at han har reist, vil du sannsynligvis oppdage at det å savne og lengte ikke bare er vondt. Det er godt også. Og "nærast er du når du er borte..."

Japp, det vet jeg alt om. Eller som de sier i Disneys Robin Hood: "Avstand gjør et hjerte kjærlig.."

*lengte*

Gjest Penn I. Royal Te
Skrevet

Det er klart det er enkelte tilfeller hvor førstegangstjenesten er mer upraktisk og kjipere enn andre. Men nå er det jo faktisk en plikttjeneste, og ikke noe man må ha lyst til, eller være i en passende livssituasjon, for å gjøre.

Plikttjeneste med lav innkallingsrate.. Men så er vel jus og administrasjon i veien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...