Gå til innhold

På Gardermoen alene for første gang.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

.....og det er litt skummelt da. Har vært der en gang før, i følge med flere. Jeg er fra en liten bygd, og er ikke mye reisevant.

Så det jeg lurer på da: Skal komme meg til Oslo S, tror jeg tar toget (buss er vel litt kjedelig?).

Får jeg kjøpt billett til toget i en skranke, eller må jeg bruke sånn automat?

Er det langt å gå fra ankomsthallen til toget?

Er det enkelt å finne veien?

Blir det opplyst om når man er framme på Oslo S? (har heller ikke tatt tog før!!!)

Håper noen gidder å svare en reisesyk ung dame :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytoget er mye behageligere, og ikke minst raskere enn flybussen. Flytoget er det soleklare valget.

Det opplyses om navn på neste stasjon over høyttalerne inne i flytoget, klart og tydelig.

Det er skiltet fra ankomsthallen til flytoget, enkelt og greit, og ikke lange avstander.

Om det er en skranke for kjøp av billett, eller om det bare er automat er jeg usikker på. Men jeg er temmelig sikker på at det er en skranke. Billettautomatene er veldig enkle å forstå da, og tar både kort og kontanter. Ikke noe å være usikker på, det står på skjermen at du skal velge hvilken stasjon du skal til, og billettype (dvs om du er voksen/barn/ufør), så kommer prisen opp. Betaler du med kort, så kan du reise billettløst om du vil, bare dra kortet.

Det er alt du trenger å vite egentlig, tror jeg da.

Men ellers kan du - om du føler for det - lese mer på

http://www.flytoget.no/Templates/Informasjon.aspx?id=120 og http://www.osl.no/ (klikk på reisende - og "til og fra lufthavnen").

Husk at flyplassen er moderne, og lagt opp for at nettopp folk som aldri har vært der før skal kunne finne fram.

Skrevet

Det er i hvert fall en skranke, men hvis jeg husker riktig er det en automat også. Flytoget er kjemperaskt og enklest å ta. Selv om du ikke er reisevant har du sikkert tatt en buss en eller annen gang og dette er ikke vanskeligere.

Gardermoen er en liten flyplass sammenlignet med andre flyplasser i verden og oversiktlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...