Gå til innhold

Sorg


women

Anbefalte innlegg

Skrev et innlegg på samliv om dette med å selv ta intiativ til brudd i forhold og likevell føle sorg etterpå.Jeg ville trodd at jeg skulle føle meg glad,noe jeg ikke gjorde.

Jeg ble nyskjerrig på dette og lurer nå på;Fra en psykiaters synspunkt,hva sier fagbøkene om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kan ikke referere til en bestemt fagbok om dette, fordi jeg ikke har lest noen.

Sorg er en følge av at en har tapt noe som har verdi. Selv om du tok initiativet til bruddet, var kanskje ikke alt i forholdet bare negativt? Ikke sjelden finnes det noe positivt blant det nagative - om ikke annet forventninger om noe positivt.

Dette taper en ved et brudd. En mister det som var positivt eller en mister i det minste sine forventninger om et lykkelig forhold.

Dette tapet kan være opphavet til en sorg du føler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av det du spør om.....men begge parter kan føle sorg over et brudd, mens den som velger å bryte ut opplever langt mindre stress enn den som blir forlatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...