Gjest Liker oss på camping... Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Irriterer meg voldsomt alle som må fortelle meg om et barn som forsvant på en campingplass her i norge... Jeg finner ikke ut om dette er noe som virkelig har skjedd, eller om det bare er mange som vil skremme oss siden vi er mye på campingtur om sommeren.. Blir jo redd av sånne fortellinger, men er det sant? Noen som har hørt om det, eller er dette bare rykter? 0 Siter
Gjest når da ? Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Når skal det ha skjedd da ? Jeg kan ikke si at det ringer noen bjelle i hodet mitt når jeg leser innlegget ditt. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Du kan da ikke tenke sånn. Det har forsvunnet unger fra skoler også. Skal du av den grunn være redd for å sende unga til skolen? Kjøre dem til og fra hver morgen for at ingen skal stikke av med dem på hjemveien? Det er greit å frykte at det skal skje, det er vel alle foreldres verste frykt, men du kan ikke f.eks. droppe å campe hvis du nå skulle finne ut at det en eller annen gang forsvant et barn fra en eller annen campingplass i Norge. 0 Siter
Gjest Liker oss på camping... Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Når skal det ha skjedd da ? Jeg kan ikke si at det ringer noen bjelle i hodet mitt når jeg leser innlegget ditt. Nei, si det... Noen snakker om at det er lenge siden... Og det er jo et vidt begrep... Lurer på om det er en vandre-historie som skal skremme oss allerede små-hysteriske foreldre... hmm 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Du kan da ikke tenke sånn. Det har forsvunnet unger fra skoler også. Skal du av den grunn være redd for å sende unga til skolen? Kjøre dem til og fra hver morgen for at ingen skal stikke av med dem på hjemveien? Det er greit å frykte at det skal skje, det er vel alle foreldres verste frykt, men du kan ikke f.eks. droppe å campe hvis du nå skulle finne ut at det en eller annen gang forsvant et barn fra en eller annen campingplass i Norge. Neida.. ikke det som var poenget.. men jeg lurer på om det er sant. Kan ikke si at jeg har hørt om det i mediene, så det jeg lurer på er om det er en type vandre-historie som er laget for å skremme... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Neida.. ikke det som var poenget.. men jeg lurer på om det er sant. Kan ikke si at jeg har hørt om det i mediene, så det jeg lurer på er om det er en type vandre-historie som er laget for å skremme... Jeg forstår ikke engang hvorfor det skulle overraske noen at det en eller annen gang har forsvunnet et eller annet barn fra en eller annen campingplass i Norge, og med mindre historien sier at ungen ble bært bort av lumske ørner eller et eller annet overnaturlig vesen, kan jeg ikke forstå hvorfor noen eventuelt har funnet på å lage en vandrerhistorie om noe sånt. 0 Siter
laban Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Hvordan "forsvant" da? Såvidt jeg vet, er det bare to uoppklarte barneforsvinninger her i landet, Marianne- og Terese-saken hvis det sier deg noe. Disse jentene antas å være bortført og drept. Dessuten er det etpar tilfeller der politiet har god grunn til å tro at barnet har druknet, men hvor man aldri fant noe lik. I (minst) ett av disse tilfellene har det vært noe mediastyr, fordi fortvilte foreldre har kontaktet synske personer som har gjort vondt verre. Hver eneste sommer omkommer det barn i trafikken, i badevannet, hjemme på bondegården - og sikkert også på campingferie. Men jeg husker ikke noen spesiell campingplass-sak sånn i farten. Bortføringer er svært sjeldne i Norge. "Vanlige" ulykker er dessverre langt vanligere. For noen år siden omkom et barn på sommerferie under lek ikke langt fra der jeg selv ofte ferierer. Det skjedde på et utrolig fredelig (nesten fraflyttet) bittelite sted som alle skulle tro var "gammeldags" og helt trygt... Dere kan ikke sperre ungene inne, men oppdra dem til å bruke fornuft. God campingtur! 0 Siter
muriel Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Hvordan "forsvant" da? Såvidt jeg vet, er det bare to uoppklarte barneforsvinninger her i landet, Marianne- og Terese-saken hvis det sier deg noe. Disse jentene antas å være bortført og drept. Dessuten er det etpar tilfeller der politiet har god grunn til å tro at barnet har druknet, men hvor man aldri fant noe lik. I (minst) ett av disse tilfellene har det vært noe mediastyr, fordi fortvilte foreldre har kontaktet synske personer som har gjort vondt verre. Hver eneste sommer omkommer det barn i trafikken, i badevannet, hjemme på bondegården - og sikkert også på campingferie. Men jeg husker ikke noen spesiell campingplass-sak sånn i farten. Bortføringer er svært sjeldne i Norge. "Vanlige" ulykker er dessverre langt vanligere. For noen år siden omkom et barn på sommerferie under lek ikke langt fra der jeg selv ofte ferierer. Det skjedde på et utrolig fredelig (nesten fraflyttet) bittelite sted som alle skulle tro var "gammeldags" og helt trygt... Dere kan ikke sperre ungene inne, men oppdra dem til å bruke fornuft. God campingtur! Var det ikke en liten gutt som het Bjørnar som forsvant? Han var vel omlag 5 år, syns jeg å huske. Helt sikkert 15-20 år siden, men om det var fra en campingplass skal jeg ikke si. 0 Siter
flisa Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Jo, husker en sånn sak - men de fant han rett etterpå - mener det var en gutt på 4 år - -men foreldrene glemte å melde at han var blitt funnet, så derfor ble det en leteaksjon. *leter etter artikkel* joda - her stod det: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1403358.ece 0 Siter
flisa Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Nei, si det... Noen snakker om at det er lenge siden... Og det er jo et vidt begrep... Lurer på om det er en vandre-historie som skal skremme oss allerede små-hysteriske foreldre... hmm http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1403358.ece 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Jo, husker en sånn sak - men de fant han rett etterpå - mener det var en gutt på 4 år - -men foreldrene glemte å melde at han var blitt funnet, så derfor ble det en leteaksjon. *leter etter artikkel* joda - her stod det: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1403358.ece Nei.. dette som folk forteller om er en gutt som forsvant sporløst på en camping her i norge... Fant han aldri igjen.. De påstår at gutten ble observert på en campingplass i sverige en uke senere, der han hadde prøvd å "rømme" fra en mann.... Men om det er sant.... Det er det jeg ikke vet . 0 Siter
laban Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Var det ikke en liten gutt som het Bjørnar som forsvant? Han var vel omlag 5 år, syns jeg å huske. Helt sikkert 15-20 år siden, men om det var fra en campingplass skal jeg ikke si. Det var han jeg tenkte på med det "mediastyret". Han var ikke på camping, men forsvant mens han lekte ute - hos besteforeldrene eller noe sånt. Etter all sannsynlighet druknet han i elva Usma (dette skjedde i traktene Øksendal / Sunndal). Det er meget stri og farlig elv - jeg har selv en venn som holdt på å drukne der da han var på Bjørnars alder, det er mye derfor jeg leste så mye om denne saken. Men så kom det en såkalt synsk person på banen og begynte å vrøvle om at han var tatt med i en bil. Et ukeblad hengte seg på og dro foreldrene utenlands for liksom å "finne" ham der. Helt tragisk. http://www.skepsis.no/synske/synsk_drapstv.html Såvidt jeg vet, er han aldri blitt funnet noe sted. 0 Siter
muriel Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Det var han jeg tenkte på med det "mediastyret". Han var ikke på camping, men forsvant mens han lekte ute - hos besteforeldrene eller noe sånt. Etter all sannsynlighet druknet han i elva Usma (dette skjedde i traktene Øksendal / Sunndal). Det er meget stri og farlig elv - jeg har selv en venn som holdt på å drukne der da han var på Bjørnars alder, det er mye derfor jeg leste så mye om denne saken. Men så kom det en såkalt synsk person på banen og begynte å vrøvle om at han var tatt med i en bil. Et ukeblad hengte seg på og dro foreldrene utenlands for liksom å "finne" ham der. Helt tragisk. http://www.skepsis.no/synske/synsk_drapstv.html Såvidt jeg vet, er han aldri blitt funnet noe sted. Ja, han var det jeg tenkte på...stakkars foreldre, og stakkars dem som passet ham da han forsvant :-( Det Allers-styret fikk jeg ikke med meg, men så leser jeg da heller ikke ukeblader. 0 Siter
muriel Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Nei.. dette som folk forteller om er en gutt som forsvant sporløst på en camping her i norge... Fant han aldri igjen.. De påstår at gutten ble observert på en campingplass i sverige en uke senere, der han hadde prøvd å "rømme" fra en mann.... Men om det er sant.... Det er det jeg ikke vet . Den historien har jeg også vært borti ett eller annet sted. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Det var han jeg tenkte på med det "mediastyret". Han var ikke på camping, men forsvant mens han lekte ute - hos besteforeldrene eller noe sånt. Etter all sannsynlighet druknet han i elva Usma (dette skjedde i traktene Øksendal / Sunndal). Det er meget stri og farlig elv - jeg har selv en venn som holdt på å drukne der da han var på Bjørnars alder, det er mye derfor jeg leste så mye om denne saken. Men så kom det en såkalt synsk person på banen og begynte å vrøvle om at han var tatt med i en bil. Et ukeblad hengte seg på og dro foreldrene utenlands for liksom å "finne" ham der. Helt tragisk. http://www.skepsis.no/synske/synsk_drapstv.html Såvidt jeg vet, er han aldri blitt funnet noe sted. Det var en dame som stod fram i et ukeblad en gang også. Hun hevdet å ha sett (med egne øyne) gutten på an campingplass i nord-Sverige. Så vidt jeg husker "stod hun fram" flere år etter at hun angivelig skulle ha sett ham, og hadde i tillegg ganske detaljerte&gufne beskrivelser av hva hun hadde sett. Jeg skjønner ikke hva som får folk til å stå fram på den måten, ei heller hvordan en redaktør kan trykke slike artikler. 0 Siter
Gjest letitia Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Hvordan "forsvant" da? Såvidt jeg vet, er det bare to uoppklarte barneforsvinninger her i landet, Marianne- og Terese-saken hvis det sier deg noe. Disse jentene antas å være bortført og drept. Dessuten er det etpar tilfeller der politiet har god grunn til å tro at barnet har druknet, men hvor man aldri fant noe lik. I (minst) ett av disse tilfellene har det vært noe mediastyr, fordi fortvilte foreldre har kontaktet synske personer som har gjort vondt verre. Hver eneste sommer omkommer det barn i trafikken, i badevannet, hjemme på bondegården - og sikkert også på campingferie. Men jeg husker ikke noen spesiell campingplass-sak sånn i farten. Bortføringer er svært sjeldne i Norge. "Vanlige" ulykker er dessverre langt vanligere. For noen år siden omkom et barn på sommerferie under lek ikke langt fra der jeg selv ofte ferierer. Det skjedde på et utrolig fredelig (nesten fraflyttet) bittelite sted som alle skulle tro var "gammeldags" og helt trygt... Dere kan ikke sperre ungene inne, men oppdra dem til å bruke fornuft. God campingtur! Da tar du feil, for en liten 3-åring forsvant for en del år siden (het han Steinar, tro). Foreldrene tror han ble plukket opp av en fremmed, mens politiet heller til at han druknet. 0 Siter
laban Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Da tar du feil, for en liten 3-åring forsvant for en del år siden (het han Steinar, tro). Foreldrene tror han ble plukket opp av en fremmed, mens politiet heller til at han druknet. Feil og feil. Jeg skriver jo nettopp at det også finnes noen slike tilfeller, der politiet har konkludert med drukning, men hvor vedkommende aldri har blitt funnet. Hvis det er Bjørnar-saken du tenker på, så ser du av gårsdagens innlegg nedenfor her at vi er opptil flere som husker den også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.