Jorunn Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Er etter hvet på utkikk etter en nyere bil og trenger i den forbindelsen noen impulser og ideer fra andre. Er på utkikk etter en familiebil, som skal ha plass til 2 barneseter, vogn og bagasje til en familie på 5. Kanskje vel så viktig er at den er billig i drift, siden jeg kjører ca 13 mil hver dag til/fra jobb. Har Passat stv, som er fin størrelse og prøvde Toyota Avensis i ferien, men den var jo så small. Fikk ikke plass til en barnepute + bakovervendt bilstol på siden av hverandre. Noe som det er god plass til i passaten. Er litt kjekt å få litt andre impulser, så er det noen som ar gode erfaringer med andre biltyper? 0 Siter
Gjest Opel Vectra NY type Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Har du prøvd den nye Vectra`n stv. ? Vi kjøpte den ifjor, og har en stor og god familiebil. STORT lasterom, stor og god i baksetet. Kjøper du diesel så kjører du billigt 0 Siter
Jorunn Skrevet 8. august 2006 Forfatter Skrevet 8. august 2006 Har du prøvd den nye Vectra`n stv. ? Vi kjøpte den ifjor, og har en stor og god familiebil. STORT lasterom, stor og god i baksetet. Kjøper du diesel så kjører du billigt Ser at den er betydlig smalere enn passaten og da er den ikke aktuell. Strevde så pass mye med plassen i forhold til barnebilstoler i Avensis stv. at en er avhengig at det er bredt nok. 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Renault Grand Espace. Den har gooood plass, er billig i drift (ca 1,0 l/mil bykjøring, 0,70 l/mil langkjøring). Vi har en 3.0 dci m/automatgir, som veier 2 tonn og har passe stor motor, 177 hk. Dette er en 2003 modell. De modellene fra 2000-2002 fra glassfiber-karosseri, og veier 1600 kg = enda billigere i drift. Vi har tre unger/tre barneseter i baksetet. Ett HTS Besafe Royal (i midten, mot kjøreretningen), og to Britax Römer Kid. 0 Siter
Gjest Opel Vectra NY type Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Ser at den er betydlig smalere enn passaten og da er den ikke aktuell. Strevde så pass mye med plassen i forhold til barnebilstoler i Avensis stv. at en er avhengig at det er bredt nok. Vi hadde Passat stv. -98 modell før vi kjøpte Vectra`en, og vi har større plass baki nå ..... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Vi importerte en Passat 2004 modell fra Tyskland i fjor. Er knallfornøyd! Den bruker vanvittig lite diesel på langkjøring (ca 0,5 liter pr mil) - en del mer på småkjøring. Vi har tre barn med seter - men det er litt trangt når alle tre står bak, men det går. Det er imidlertid veldig enkelt å koble ut air-bagen foran (med nøkkel) slik at ett av barna kan sitte foran. Og så er jo Passaten så stilig :-) 0 Siter
Hawkwind Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Har hørt mye positivt om Saab; og bilene er tradisjonelt sett på for å være stabile og driftssikre. Har ikke kjennskap til nyere biler av merket, men har god erfaring med eldre årganger ihvertfall. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Jeg kjører Saab 9-5 stasjonsvogn og er storfornøyd. 0 Siter
Gjest tidligere eier Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Har hørt mye positivt om Saab; og bilene er tradisjonelt sett på for å være stabile og driftssikre. Har ikke kjennskap til nyere biler av merket, men har god erfaring med eldre årganger ihvertfall. Vi hadde Saab 9000 for 10 år siden, kjempestor og god bil. De nyere modellene av Saab har blitt mindre innvendig dessverre (9.3 og 9.5). 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Fikk du ikke plass til 1 barnesete + en bakovervendt bilstol i en Avensis? Vi har plass til 2 barnester + bakovervendt bilstol i baksetet på vår Avensis. Ja, det er trangt, men det er aboslutt plass. 0 Siter
Jorunn Skrevet 8. august 2006 Forfatter Skrevet 8. august 2006 Fikk du ikke plass til 1 barnesete + en bakovervendt bilstol i en Avensis? Vi har plass til 2 barnester + bakovervendt bilstol i baksetet på vår Avensis. Ja, det er trangt, men det er aboslutt plass. Vi hadde en IZI Kid bakovervendt i midten og da måtte bilputen stå på skrå på siden. Eldstejenta på andre siden hadde heller ikke fantastisk med plass. Vi ble overrasket over hvor lite plass det var i Avensisen. 0 Siter
Jorunn Skrevet 8. august 2006 Forfatter Skrevet 8. august 2006 Vi importerte en Passat 2004 modell fra Tyskland i fjor. Er knallfornøyd! Den bruker vanvittig lite diesel på langkjøring (ca 0,5 liter pr mil) - en del mer på småkjøring. Vi har tre barn med seter - men det er litt trangt når alle tre står bak, men det går. Det er imidlertid veldig enkelt å koble ut air-bagen foran (med nøkkel) slik at ett av barna kan sitte foran. Og så er jo Passaten så stilig :-) Har lyst på ny passat, da jeg er fornøyd med den jeg har. Tenkte bare at jeg skulle se hva som er alternativene til denne. God plass og gjerrig på drivstoff, sidne jeg pendler så pass langt hver dag. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Har lyst på ny passat, da jeg er fornøyd med den jeg har. Tenkte bare at jeg skulle se hva som er alternativene til denne. God plass og gjerrig på drivstoff, sidne jeg pendler så pass langt hver dag. En liten negativ ting er at det ikke var egne høyttalere bak, så det må vi eventuelt ettermontere. Kjedelig på såpass ny bil... 0 Siter
Goliath Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Den nye Passaten er jo blitt en meget bra bil - og har hevet seg stort i forhold til den gamle, samtidig som prisen faktisk er blitt redusert. Mange fine motoralternativer er det også. Så er du opptatt av lavt drivstofforbruk, finnes det flere meget bra turbodiesel alternativer - avhengig av hvor kraftig motor du ønsker. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Vi hadde en IZI Kid bakovervendt i midten og da måtte bilputen stå på skrå på siden. Eldstejenta på andre siden hadde heller ikke fantastisk med plass. Vi ble overrasket over hvor lite plass det var i Avensisen. Så rart. Vi har HTS BeSafe og 2 HTS 1-2-3 som alle får plass. Kanskje nye Avensiser er smalere enn vår. Vi har en 2000 modell. 0 Siter
puttelull Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Vi hadde Passat stv. -98 modell før vi kjøpte Vectra`en, og vi har større plass baki nå ..... Vi har passat 1990-modell, og ingen biler er bedre baki enn den! Den er mye bredere enn de nyere modellene, og iallefall mye bedre plass enn i Vectra'en! (svigers har 2005-modell). vi har 3 barnestoler ved siden av hverandre i passaten, og det er god plass, finnes ikke trangt i det hele tatt! Men vi må ha ny bil (ny brukt-bil, altså), og derfor leser jeg med stor iver slike bil-tråder...;-) 0 Siter
Jorunn Skrevet 8. august 2006 Forfatter Skrevet 8. august 2006 Så rart. Vi har HTS BeSafe og 2 HTS 1-2-3 som alle får plass. Kanskje nye Avensiser er smalere enn vår. Vi har en 2000 modell. Vi kjørte en 05/06 modell og den var smal. 0 Siter
Jorunn Skrevet 8. august 2006 Forfatter Skrevet 8. august 2006 Den nye Passaten er jo blitt en meget bra bil - og har hevet seg stort i forhold til den gamle, samtidig som prisen faktisk er blitt redusert. Mange fine motoralternativer er det også. Så er du opptatt av lavt drivstofforbruk, finnes det flere meget bra turbodiesel alternativer - avhengig av hvor kraftig motor du ønsker. Det er vel en ny Passat jeg heller mest mot, men det er gøy å sjekke ut andre biler også. En litt sprek turbodiesel er det jeg ønsker meg mest. 0 Siter
mr spes Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Det er vel en ny Passat jeg heller mest mot, men det er gøy å sjekke ut andre biler også. En litt sprek turbodiesel er det jeg ønsker meg mest. passat taper seg mere en andre biler i pris 0 Siter
Goliath Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 passat taper seg mere en andre biler i pris Ikke korrekt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.