Gjest Aldri mer Ikea Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 I dag var jeg for første gang på Ikea etter ombyggingen. Jeg skulle bare ha et nøkkelskap, så jeg trodde det skulle kunne gjøres kjapt i lunsjpausen. Først surret jeg rundt i de lange gangene før jeg endelig fant inngangen. Inne var det greie oversiktskart med påmerkede snarvier, så jeg fant raskt frem til hylle/oppbevaringsstedet og fant nøkkelskepet mitt. Men når jeg så skulle betale, så måtte jeg gå flere km (føltes det som) helt inn på lageret for å finne kassene. Helt vanvittig! i en lang gang som var delt på midten gikk de som skulle betale ene veien og de som hadde betalt kom i mot. På lageret (der man finner selvbetjeningsmøblene) var det lagt inn en æresrunde før vi fikk komme til kassene. Vakter stod her plassert og passet på at vi ikke fikk gå noen snarvei. For et tungvint system! Det var ikke kø i kassene. Likevel tok denne handlingen over en time! Og all dene tiden gikk altså med til å gå endeløse strekninger. Ikke tale om at jeg går tilbake dit. Dere som har handlet på Ikea-avdelingen på Alnabru: er opplegget der like håpløst? 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Enig! Etter ombyggingen foretrekker jeg Alnabru. Mye bedre der. 0 Siter
Gjest Aldri mer Ikea Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Enig! Etter ombyggingen foretrekker jeg Alnabru. Mye bedre der. Godt å høre at det er bedre på Alnabru, da vender jeg nesetippen dit neste gang jeg skal på Ikea. 0 Siter
Mirabell Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Helt enig, Ikea er helt håpløs etter ombyggingen! Laaange strekninger å gå, jeg trodde jeg hadde gått feil og ikke sett snarveiene, man andre har sagt det samme. Og jeg som egentlig elsker IKEA ( 0 Siter
Gemini Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Ombyggingen er jo ikke ferdig ennå da, så det vil vel være en periode med mer eller mindre kaos. Ganske normalt i en ombyggingsperiode. 0 Siter
Gjest Aldri mer Ikea Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Ombyggingen er jo ikke ferdig ennå da, så det vil vel være en periode med mer eller mindre kaos. Ganske normalt i en ombyggingsperiode. Har du vært der nylig? Planløsningen er ferdig, jeg fikk ikke inntrykk av at det var så mye som gjenstod. Men jeg var bare i første etasje. Selv om ikke ombyggingen er ferdig, så er likefullt kassene plassert så langt unna varene og inngangen som overhode mulig. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Nei, Alnabru er ok sånn. Mange snarveier (selv om de ikke er så godt merket), og ikke langt å gå til kassen når du vet om dem. 0 Siter
frosken Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Jeg var på Ikea på Slependen i går, og skal ikke tilbake dit før ombyggingen er helt ferdig!!! Ikea på Furuset er mye mer praktisk akkurat nå. 0 Siter
frosken Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Har du vært der nylig? Planløsningen er ferdig, jeg fikk ikke inntrykk av at det var så mye som gjenstod. Men jeg var bare i første etasje. Selv om ikke ombyggingen er ferdig, så er likefullt kassene plassert så langt unna varene og inngangen som overhode mulig. Det sto oppslag om at det skulle bygges nytt kasseområde i den laaaaange korridoren vi måtte gå gjennom for å få betalt nå. Det blir nok bra - men ikke før om minst ett år. 0 Siter
Gjest Aldri mer Ikea Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Det sto oppslag om at det skulle bygges nytt kasseområde i den laaaaange korridoren vi måtte gå gjennom for å få betalt nå. Det blir nok bra - men ikke før om minst ett år. Den plakaten fikk jeg ikke med meg. Men takk for tipset, da skal jeg vurdere om jeg våger meg dit igjen neste sommer en gang. 0 Siter
Gjest 30216 Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Føler liksom at det er ganske mye du ikke har fått med deg her, litt stresset når du var der kanskje, med tanke på at du skulle rekke det i lunchen... IKEA Slependen er IKKE ferdig ombygget! IKEA Slependen er tidligst ferdig ombygget til sommeren 2007. Jeg er ikke ofte utpå IKEA Slependen selv, men jeg har da aldri hatt problemer med å finne trappa opp til butikken og restauranten, som er rett bak informasjonsdisken. IKEA er, som alle andre butikker, laget for at man helst skal gå gjennom hele butikken og se utvalget (og muligens la seg friste) før man kommer til kassa, men for å være kundevennlige, så har de også laget inngang til 1 etg. bak informasjonen. Siden IKEA er under ombygging, hvor da skal rive ned bit for bit av det gamle varehuset og bygge opp et helt nytt og bli det 8 største IKEA varehuset i verden, samtidig som det er åpent for kunder, det er en utfordring og kundene må nødvendigvis lide litt for det under byggeperioden. Bruker man drøye 600 mill. for å bygge om et gammelt varehus fra '65 med ny infrastruktur i nærområdet, så kan man ikke regne med at alt er på en "G" med en gang. Den gangen du snakket om, "Handlegaten" er ikke mulig å komme inn i hvis du allerede har betalt for varene dine. Har du betalt, så går man fra kassa og forbi bistroen før man kan komme seg ut dørene merket "Utgang" eller ned i parkeringskjelleren. På denne adressen kan du faktisk bli opplyst om hvordan og hvorfor det kan være litt bustete på IKEA: http://www.ikea.com/ms/no_NO/aktivitet/Slependen/nyeslependen/bygging.html Når Nye IKEA Slependen er ferdig, så blir det nesten helt likt IKEA Furuset innvendig, bare mye større og med mye bedre service. Kassene kommer til å være plassert midt i varehuset og med selvbetjeningslageret foran. Det vil gjøre handleprosessen enklere for de som handler på IKEA. Prøv deg på IKEA Slependen en gang til du, når varehuset er ferdig. Da får du garantert en bedre opplevelse. Følg med på IKEA.no, så kan du holde deg litt oppdatert selv... 0 Siter
Gjest Aldri mer Ikea Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Føler liksom at det er ganske mye du ikke har fått med deg her, litt stresset når du var der kanskje, med tanke på at du skulle rekke det i lunchen... IKEA Slependen er IKKE ferdig ombygget! IKEA Slependen er tidligst ferdig ombygget til sommeren 2007. Jeg er ikke ofte utpå IKEA Slependen selv, men jeg har da aldri hatt problemer med å finne trappa opp til butikken og restauranten, som er rett bak informasjonsdisken. IKEA er, som alle andre butikker, laget for at man helst skal gå gjennom hele butikken og se utvalget (og muligens la seg friste) før man kommer til kassa, men for å være kundevennlige, så har de også laget inngang til 1 etg. bak informasjonen. Siden IKEA er under ombygging, hvor da skal rive ned bit for bit av det gamle varehuset og bygge opp et helt nytt og bli det 8 største IKEA varehuset i verden, samtidig som det er åpent for kunder, det er en utfordring og kundene må nødvendigvis lide litt for det under byggeperioden. Bruker man drøye 600 mill. for å bygge om et gammelt varehus fra '65 med ny infrastruktur i nærområdet, så kan man ikke regne med at alt er på en "G" med en gang. Den gangen du snakket om, "Handlegaten" er ikke mulig å komme inn i hvis du allerede har betalt for varene dine. Har du betalt, så går man fra kassa og forbi bistroen før man kan komme seg ut dørene merket "Utgang" eller ned i parkeringskjelleren. På denne adressen kan du faktisk bli opplyst om hvordan og hvorfor det kan være litt bustete på IKEA: http://www.ikea.com/ms/no_NO/aktivitet/Slependen/nyeslependen/bygging.html Når Nye IKEA Slependen er ferdig, så blir det nesten helt likt IKEA Furuset innvendig, bare mye større og med mye bedre service. Kassene kommer til å være plassert midt i varehuset og med selvbetjeningslageret foran. Det vil gjøre handleprosessen enklere for de som handler på IKEA. Prøv deg på IKEA Slependen en gang til du, når varehuset er ferdig. Da får du garantert en bedre opplevelse. Følg med på IKEA.no, så kan du holde deg litt oppdatert selv... Jeg skulle ikke opp i 2. etasje, så det var inngangen til 1.etasje jeg slet veldig med å finne. At Ikea bestreber seg på å få kunder til å gå lengst mulig, fører til at de mister de som bare ønsker å stikke kjapt innom for å kjøpe det de er ute etter. Det er dessuten umulig å dra dit med mindre man har god helse og er i stand til å gå langt. At du sier at Ikea er så snille å la folk slippe å gå opp i andre etasje først, før de kommer seg ned igjen i 1.etasje er direkte ironisk. Hvis det er tankegangen til Ikea-konsernet, så sier det veldig mye. jeg skulle likt å se det varehuset som var tåpelige nok til å innføre at man var nødt til å tråle gjennom andre etasjer enn den man skal til! Jeg har ikke vært på Ikea på Furuset. Men jeg kommer til å dra dit neste gang, siden flere her sier at det er bedre der. 0 Siter
flisa Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Føler liksom at det er ganske mye du ikke har fått med deg her, litt stresset når du var der kanskje, med tanke på at du skulle rekke det i lunchen... IKEA Slependen er IKKE ferdig ombygget! IKEA Slependen er tidligst ferdig ombygget til sommeren 2007. Jeg er ikke ofte utpå IKEA Slependen selv, men jeg har da aldri hatt problemer med å finne trappa opp til butikken og restauranten, som er rett bak informasjonsdisken. IKEA er, som alle andre butikker, laget for at man helst skal gå gjennom hele butikken og se utvalget (og muligens la seg friste) før man kommer til kassa, men for å være kundevennlige, så har de også laget inngang til 1 etg. bak informasjonen. Siden IKEA er under ombygging, hvor da skal rive ned bit for bit av det gamle varehuset og bygge opp et helt nytt og bli det 8 største IKEA varehuset i verden, samtidig som det er åpent for kunder, det er en utfordring og kundene må nødvendigvis lide litt for det under byggeperioden. Bruker man drøye 600 mill. for å bygge om et gammelt varehus fra '65 med ny infrastruktur i nærområdet, så kan man ikke regne med at alt er på en "G" med en gang. Den gangen du snakket om, "Handlegaten" er ikke mulig å komme inn i hvis du allerede har betalt for varene dine. Har du betalt, så går man fra kassa og forbi bistroen før man kan komme seg ut dørene merket "Utgang" eller ned i parkeringskjelleren. På denne adressen kan du faktisk bli opplyst om hvordan og hvorfor det kan være litt bustete på IKEA: http://www.ikea.com/ms/no_NO/aktivitet/Slependen/nyeslependen/bygging.html Når Nye IKEA Slependen er ferdig, så blir det nesten helt likt IKEA Furuset innvendig, bare mye større og med mye bedre service. Kassene kommer til å være plassert midt i varehuset og med selvbetjeningslageret foran. Det vil gjøre handleprosessen enklere for de som handler på IKEA. Prøv deg på IKEA Slependen en gang til du, når varehuset er ferdig. Da får du garantert en bedre opplevelse. Følg med på IKEA.no, så kan du holde deg litt oppdatert selv... O'lykke! ELSKER IKEA 0 Siter
flisa Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Jeg skulle ikke opp i 2. etasje, så det var inngangen til 1.etasje jeg slet veldig med å finne. At Ikea bestreber seg på å få kunder til å gå lengst mulig, fører til at de mister de som bare ønsker å stikke kjapt innom for å kjøpe det de er ute etter. Det er dessuten umulig å dra dit med mindre man har god helse og er i stand til å gå langt. At du sier at Ikea er så snille å la folk slippe å gå opp i andre etasje først, før de kommer seg ned igjen i 1.etasje er direkte ironisk. Hvis det er tankegangen til Ikea-konsernet, så sier det veldig mye. jeg skulle likt å se det varehuset som var tåpelige nok til å innføre at man var nødt til å tråle gjennom andre etasjer enn den man skal til! Jeg har ikke vært på Ikea på Furuset. Men jeg kommer til å dra dit neste gang, siden flere her sier at det er bedre der. det er heller ikk slike som deg som er målgruppen IKEA er for sånne som meg som går i trance i 2.etasje og lever meg inn i alle settingene - før jeg (som bare skal ha lyspærer) i Zombiestil fyller opp trillevognen min i ren lykkerus i 1.etasje. *SIKLER* IKEA er min godtebutikk - ikke et sted for å løpe inn og kjøpe EN ting..... 0 Siter
Gjest Aldri mer Ikea Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 det er heller ikk slike som deg som er målgruppen IKEA er for sånne som meg som går i trance i 2.etasje og lever meg inn i alle settingene - før jeg (som bare skal ha lyspærer) i Zombiestil fyller opp trillevognen min i ren lykkerus i 1.etasje. *SIKLER* IKEA er min godtebutikk - ikke et sted for å løpe inn og kjøpe EN ting..... Da har de funnet en effektiv måte å bli kvitt alle kundene sine som ikke er i målgruppen Selv om jeg godt vet hva jeg er ute etter og går kun etter det på Ikea, så har jeg jo lagt igjen betydelige beløp der i årenes løp. Men det blir det slutt på nå. 0 Siter
Gjest 30216 Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Jeg skulle ikke opp i 2. etasje, så det var inngangen til 1.etasje jeg slet veldig med å finne. At Ikea bestreber seg på å få kunder til å gå lengst mulig, fører til at de mister de som bare ønsker å stikke kjapt innom for å kjøpe det de er ute etter. Det er dessuten umulig å dra dit med mindre man har god helse og er i stand til å gå langt. At du sier at Ikea er så snille å la folk slippe å gå opp i andre etasje først, før de kommer seg ned igjen i 1.etasje er direkte ironisk. Hvis det er tankegangen til Ikea-konsernet, så sier det veldig mye. jeg skulle likt å se det varehuset som var tåpelige nok til å innføre at man var nødt til å tråle gjennom andre etasjer enn den man skal til! Jeg har ikke vært på Ikea på Furuset. Men jeg kommer til å dra dit neste gang, siden flere her sier at det er bedre der. Åpningen du ikke fant, er like ved informasjonen... 0 Siter
Gyda Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Opplegget på Furuset er ikke så håpløst. Jeg synes det er både oversiktlig og praktisk. Prøv en tur dit, i alle fall i påvente av at det blir helt ferdig på Slependen. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 det er heller ikk slike som deg som er målgruppen IKEA er for sånne som meg som går i trance i 2.etasje og lever meg inn i alle settingene - før jeg (som bare skal ha lyspærer) i Zombiestil fyller opp trillevognen min i ren lykkerus i 1.etasje. *SIKLER* IKEA er min godtebutikk - ikke et sted for å løpe inn og kjøpe EN ting..... Halleluja! For meg opererer Ikea med en covercharge på 500 kroner. ;oD 0 Siter
Gjest sliten bare av å lese om det Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Det er visst ikke bare du som har hatt det "morsomt" på Ikea i sommer: http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=522 0 Siter
Gemini Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Den plakaten fikk jeg ikke med meg. Men takk for tipset, da skal jeg vurdere om jeg våger meg dit igjen neste sommer en gang. Slependen er ikke beregnet helt ferdig før april 2008, så smør deg med tålmodighet hvis du ikke tåler forandringer og litt "snåle løsninger" underveis. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.