Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt piercing i øyenbrynet i ca 3 år.

Har aldri hatt problemer med den,men i de siste månedene har jeg fått en rød kul rundt den ene åpningen som bare har blitt større.

Kan sammenlignes med ei rød vorte.

Ca halv centimeter stor.

Har prøvd alt for å fjene den,rense med saltvann,klorhexidin har jeg også prøvd men kuttet det ut da det ikke hjalp og jeg hørte at da kunne tilstanden bli verre.

Oppsøkte lege da jeg fikk de første tegnene på infeksjon,fikk da fuzidin-salve,men det har ikke hjulpet.

Tør ikke ta den ut da jeg har hørt at det faktisk kan forverre tilstanden fordi det kommer mer luft til å såret/infeksjonen blir mer åpen.

Jeg er kjemperedd for at jeg aldri blir kvitt kulen og at dette er en ganske skummel infeksjon.

Skal aldri mer ta piercing og skal ta den ut så snart infeksjonen er vekk.

Har bestilt time til lege,men det er flere ukers ventetid og jeg vil ikke si at det haster hvis ikke dette er noe alvorlig.

Har opplevd småe klumper på piercinger jeg har i øret også men ikke i denne grad.

Håper på et raskt svar da dette bekymrer meg veldig.

Vennlig hilsen Britt Aina

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Etter din beskrivelse vil jeg tro at det er en kombinasjon av betennelse, utløst av en infeksjon, og en reaksjon på piercingen du har. Det er usikkert om den går bort av seg selv når du har hatt det i flere mndr. Det er mest sannsynlig at du får det beste resultat med en liten lokal-kirurgi, hvis ikke den går bort av seg selv. Jeg vil tro at dette er en bagatell, men det må gjøres riktig. Jeg har litt vondt for å tro at det skader å fjerne piercingen, forutsatt at du kan gjøre den enkelt. Desinfeksjon med klorhexidin og dekke med plaster en dag eller to skulle være grei. Jeg tror ikke at det er en så akutt sak at du bør bestille øyeblikkelig hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...