Gjest heici Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Hei! Jeg er en 21 år gammel jente med skilte foreldre. Faren min har nå fått seg ny kjærste på 29 eller noe sånt. Jeg klarer ikke ta det seriøst. Grunnen er at jeg føler at jeg er mer moden enn det hun er. Førsteinntrykket var at hun var masete og irriterende, og at jeg vil ha minst mulig med henne å gjøre. (dette var før jeg fikk vite at hun hadde et forhold til faren min) Jeg har ikke noen problemer med at pappa skal få seg ny kjærste, men akkurat dette virker så useriøst at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det. Jeg har ikke lyst til å være vrang, men for å være helt ærlig har jeg ikke lyst til å tilbringe noen tid sammen med henne. Er det noen som har et klokt svar til meg? 0 Siter
Mistera Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Nå er det jo sånn da, at hun er kjæresten til faren din. Og det eneste du igrunnen kan gjøre er å bli kjent med henne. Kan jo hende at førsteinntrykket ditt av henne ikke stemmer? Noenganger er det jo sånn... Hvorfor ikke gi det en sjanse? DU har ingenting å tape på det, og om det nå viser seg at dette blir seriøst, så må du jo leve med henne uansett. Hvor gammel er faren din forresten? 0 Siter
Hawkwind Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Det som er viktig å fokusere på, er hvordan din far har det med sin nye kjæreste. Om hun tilfører ham energi, glede og overskudd bør det være det viktigste. Og såfremt hun behandler deg på en ok måte, bør du ikke reagere veldig kraftig. Hun er nok også veldig usikker på hvordan hun skal takle rollen med å være stemor til "barn" som er omtrent like gamle som henne selv - håper du tar det momentet med i betraktningen og. 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Hvor gammel er din far da? Han kan jo være alt fra 40-75... Gi henne en sjanse da! Hun var sikkert kjempenervøs for å treffe deg og da sier og gjør man gjerne mye rart. ) 0 Siter
Gjest heici Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Nå er det jo sånn da, at hun er kjæresten til faren din. Og det eneste du igrunnen kan gjøre er å bli kjent med henne. Kan jo hende at førsteinntrykket ditt av henne ikke stemmer? Noenganger er det jo sånn... Hvorfor ikke gi det en sjanse? DU har ingenting å tape på det, og om det nå viser seg at dette blir seriøst, så må du jo leve med henne uansett. Hvor gammel er faren din forresten? Faren min er 49 år. Er veldig skeptisk siden den forrige kjærsten hans var veldig ukoslig for å si det mildt. Så aller helst har jeg bare lyst til å lære av erfaring og ha minst mulig kontakt med hans nye kjærste. Men det er vel ikke rettferdig.... 0 Siter
Babette Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Du trenger ikke å like henne, og siden du er voksen, trenger du vel ikke å være så mye sammen med dem begge heller. Men du bør respektere at faren din er sammen med hvem han vil. Hvis forholdet varer, kan det jo hende du blir mere positiv når du lærer henne ordentlig å kjenne. Mange gode relasjoner har startet med et heller dårlig førsteinntrykk. Om situasjonen er vanskelig for deg, er den nok enda vanskeligere for henne. 0 Siter
Mistera Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Faren min er 49 år. Er veldig skeptisk siden den forrige kjærsten hans var veldig ukoslig for å si det mildt. Så aller helst har jeg bare lyst til å lære av erfaring og ha minst mulig kontakt med hans nye kjærste. Men det er vel ikke rettferdig.... Det er jo kansje verdt å gi det en sjanse:) Kan jo være at hun er noe for han, eller bare prøver han seg frem? Har du pratet med faren din og hørt om dette er noe seriøst eller om det bare er flyktig, snakker de om å flytte sammen osv? Er jo litt urettferdig å ikke bli kjent med henne, om det ikke funker mellom henne og faren din, så har du kansje fått deg en venninne;) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Du trenger ikke å like henne, og siden du er voksen, trenger du vel ikke å være så mye sammen med dem begge heller. Men du bør respektere at faren din er sammen med hvem han vil. Hvis forholdet varer, kan det jo hende du blir mere positiv når du lærer henne ordentlig å kjenne. Mange gode relasjoner har startet med et heller dårlig førsteinntrykk. Om situasjonen er vanskelig for deg, er den nok enda vanskeligere for henne. "Men du bør respektere at faren din er sammen med hvem han vil" Vel, jeg hadde ikke akkurat fått så stor respekt for faren min om han gått fra moren min og funnet ei på min alder. Det er noe patetisk over det. "Om situasjonen er vanskelig for deg, er den nok enda vanskeligere for henne" Øh, tror jeg ikke noe på. 0 Siter
Babette Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 "Men du bør respektere at faren din er sammen med hvem han vil" Vel, jeg hadde ikke akkurat fått så stor respekt for faren min om han gått fra moren min og funnet ei på min alder. Det er noe patetisk over det. "Om situasjonen er vanskelig for deg, er den nok enda vanskeligere for henne" Øh, tror jeg ikke noe på. Jeg mener den situasjonen å treffe kjærestens datter, ikke det at de er sammen. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 "Men du bør respektere at faren din er sammen med hvem han vil" Vel, jeg hadde ikke akkurat fått så stor respekt for faren min om han gått fra moren min og funnet ei på min alder. Det er noe patetisk over det. "Om situasjonen er vanskelig for deg, er den nok enda vanskeligere for henne" Øh, tror jeg ikke noe på. Hm, vil vel si at fysisk alder ikke er så viktig som mental alder i slike tilfeller jeg da. Tross alt en del kvinner som selv i unge år har såpass mye livserfaring at det vil være vanskelig for dem å fungere godt i forhold til jevnaldrende. Det er tross alt ikke alle unge jenter som søker pappaerstatninger - og for den saks skyld heller ikke alle eldre menn som finner seg unge damer kun med tanke på at de vil ha lammelår ;-) 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Hm, vil vel si at fysisk alder ikke er så viktig som mental alder i slike tilfeller jeg da. Tross alt en del kvinner som selv i unge år har såpass mye livserfaring at det vil være vanskelig for dem å fungere godt i forhold til jevnaldrende. Det er tross alt ikke alle unge jenter som søker pappaerstatninger - og for den saks skyld heller ikke alle eldre menn som finner seg unge damer kun med tanke på at de vil ha lammelår ;-) Jeg er nok sikkert alt for dømmende, men jeg ville nok ha tenkt slik: Typisk patetisk mann i krisealder;) 0 Siter
MsSophie Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Jeg har ikke noe klokt svar å komme med, jeg hadde garantert slitt like mye som deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.