Gå til innhold

Rense tv innvendig

Anbefalte innlegg

Gjest litt rådvill
Skrevet

Hei,

jeg har en gammel tv, bortimot 8 år gammel, som skrur seg av og på oftere og oftere.

Sannsynligvis pga for mye støvsamling innvendig. (det smeller hver gang den blir svart for så å slå seg på igjen.

Spørsmålet er om jeg kan rense denne selv, og hvordan.

Har hørt at det er farlig å ta inni tv selv om kabelen er trukket ut. Holder det å skru av lokket bak og kjøre på med en god porsjon trykkluft på boks?

Selvfølgelig kan jeg jo sende den inn til et firma for rens. Men tv'n er gammel og jeg har ikke særlig lyst til å koste på den en tusenlapp ekstra siden jeg sannsynligvis må kjøpe meg en ny tv om ikke altfor lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at å tukle med tv'n (inni) er veldig dumt.

Er du sikker på at det er pga støvet at den slår seg av og på? Vår gamle tv (stadig i live, men arvet av en ungdom i familien) er i år 20 år gammel! Og har bedre bilde enn vår nye, store.

Gjest kjøp ny nå
Skrevet

Dette bør du ikke drive med selv! Lever den til et firma som kan sånt, eller kjøp deg en ny allerede nå. Ikke vent til tv'n tar kvelden med et smell og en brann.

Skrevet

Hvis du slår av TV'n, trekker ut kontakten og lar den stå slik over natten, så kan du trygt fjerne bakdekselet og støvsuge den dagen etter.

NB: For sikkerhets skyld kan det være lurt å bruke et plastmunnstykke på støvsugeren, slik at du ikke kortslutter noe - hvis det mot formodning skulle ligge litt spenning igjen i noen av kondensatorene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...