Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Nesen og munnen klør, jeg nyser og nyser - noe jeg ikke bruker og gjøre, og det kjennes ut som nesen er helt tett men den bare renner.

Jeg har aldri vært allergisk, men kan dette ha noe med allergi å gjøre?

Jeg har spist 3 pencilinkurer for bihulbetennelse. Er imunforsvaret brutt ned? Kan det ha noe med det å gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24112-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære hircania

Så merkelig det enn kan høres - her på Østlandet er pollensesongen i gang - i alle fall for de som reagerer på løvtrær som hassel og or. Det er jo en mulighet for at du har utviklet en allergi mot disse trærne, men det er mange andre årsaker til kløe og nysing også. Store støvmengder kan irritere selv neser som ikke ellers reagerer allergisk.

Jeg tror ikke immunforsvaret ditt er brutt ned - det skal det mer til enn noen Penicillinkurer. Heldigvis er immunforsvaret hos ellers friske mennesker så godt at det tåler en god del før det skjer ødeleggelser.

Hvis nysingen og kløen plager deg synes jeg du skal be legen din om en test for å se om det kan være allergi - hvis testen er positiv er det sannsynlig at allergi ligger bak plagene dine.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24112-allergi/#findComment-101309
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...