Gå til innhold

erfaring med diane p-piller?

Anbefalte innlegg

Gjest littnervøs
Skrevet

Heisann....vet ikke hvilket forum jeg skulle lagt dette på...så jeg legger de her jeg :P

Idag skal jeg begynne på p-piller...har ikke lyst men må for å si de sånn...skal bare gå på de i et halvt år da =)

Har fått Diane piller..Å nå fikk jeg nett vite av en vennine at de er veldig stor sjans for å legge på seg av de...Er dette sant!?!?! har nett klart å gått ned 6 kg og er endelig fornøyd med vekta mi...så nå ble jeg rett å slett litt livredd her :( håper noen kan svare meg ..Å takker på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Gjest sånn er det
Skrevet

Det er individuellt hvordan jenter kan reagere på p.pillen.

Men flere kan fortelle om vektøkning som en "bivirkning" på opptil flere merker.

Les pakningsvedlegget som fulgte med pillene for å vite bivirkninger, eller gå på nett: www.felleskatalogen.no

(der kan du lese om de forskjellige pillene eller prev. midlene)

Skrevet

Hei du. Jeg gikk på Diane i ca et år. Jeg la på meg 4-5 kilo i begynnelsen av perioden, men vet ikke helt om jeg _bare_ kan skylde på pillene, altså. Eller, jeg kan nok ikke det. Var midt i den verste party-perioden i livet mitt, kan du si. Men uansett, etter at jeg slutta på dem har jeg gått ned nesten ti kilo uten egentlig å gjøre noe spesielt, så litt innvirkning på vekta kan de kanskje ha hatt.

Dette hjelper deg nok ingenting, jeg ble bare forvirra av å lese det jeg har skrevet selv, men det er nå i hvert fall min erfaring:)

Gjest pepsibabe
Skrevet

Skal du gå på de på grunn av PCO eller liknende?

Jeg gikk NED 10-15 kg første gangen jeg brukte Diane. Hadde en hormon forstyrrelse jeg da, som gjorde at jeg hadde lagt på meg. Gikk ned til normal vekt igjen.

Gjest littnervøs
Skrevet

Skal du gå på de på grunn av PCO eller liknende?

Jeg gikk NED 10-15 kg første gangen jeg brukte Diane. Hadde en hormon forstyrrelse jeg da, som gjorde at jeg hadde lagt på meg. Gikk ned til normal vekt igjen.

nei har ikke pco..var gravid utenfor livmor og måtte fjerne en eggleder for ca 1mnd siden..Har fått beskjed om å vente 6 mnd før jeg kunne bli gravid igjenn og ble anbefalt prevensjon så vi ikke havnet oppi "uhell" å slikt..Velgte selv Diane pga av er litt plagd med kviser.Men vist de er STOR fare for vektoppgang så vet jeg ikke om jeg vil gå på de.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg var også skeptisk til å starte på p-piller pga vektoppgang, så jeg spurte legen om dette da jeg var der for å få resept. Han sa at det gikk ikke an å legge på seg hvis jeg ikke spiste det på meg. Så hvis du passer på kostholdet så er det ikke noe som tilsier at du skal legge på deg hvis du begynner med Diane. Jeg gjorde ikke det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...