Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er rette plassen men jeg prøver likevel. Har en nabo som flyttet inn i lelighten over oss på Mars i år og de begynte og pusse opp. De har holdt på sent og tidlig siden de flyttet inn og holder på enda. Finnes det noe regelverk de må forholde seg til? Har vært og gitt dem to muntlige advarsler men de bare fortsetter... Kan noen hjelpe meg videre, hva kan jeg gjøre for og få de til og begrense seg med all den støyen som går utover husfreden? Det må da kunne gå an og pusse opp på andre tider av døgnet enn kvelder og helg!!

Videoannonse
Annonse
Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

"Har en nabo som flyttet inn i lelighten over oss på Mars i år og de begynte og pusse opp. De har holdt på sent og tidlig siden de flyttet inn og holder på enda. Finnes det noe regelverk de må forholde seg til?"

Hvordan bor dere, om dere bor i borettslag eller sameie er det helt sikkert regler der.

"Har vært og gitt dem to muntlige advarsler men de bare fortsetter..."

Med hva slags hjemmel har du gitt disse advarslene?

"Det må da kunne gå an og pusse opp på andre tider av døgnet enn kvelder og helg!!"

De fleste jobber på dagtid, og har kun helger og kvelder til sånt arbeid når de skal gjøre det selv. Det er da ikke urimelig at det er denne tida som blir brukt, innenfor visse grenser satt opp av borettslag/sameie, selvfølgelig.

Skrevet

Alle stedene jeg har bodd, skal det være stille mellom 23 om kvelden og 7 om morgenen. Resten av tida pusser folk opp så mye de vil. Det er bare de som har råd til håndverkere som pusser opp om dagen. Jeg har bodd både i selveier og borettslag og jeg kan være enig i at det er et helvete med folk som pusser opp i månedsvis etterat de har flyttet inn. Men slik er det, ønsker man stillhet får man flytte på landet i en enebolig :o)

Skrevet

I borettslaget vårt står det ikke bare når det skal være stille (22-07) men det står også spesifisert hvilke tider man ikke skal drive med ekstra støyende ting som oppussing og boring. (senest 20 på hverdager og 18 i helgene tror jeg det var.

Sjekk om det står noe i borettslaget sine regler om det. Hvis ikke bør du ta det opp med Styret. Det er slike ting de skal kunne ta stilling til.

Lykke til!

Skrevet

Flesteparten av oss kan ikke ta fri fra jobb for å pusse opp, så da er det kvelder og helger som står igjen. Det skal selvsagt være stille fra klokka ... om kvelden til klokka ... om morgenen (husker ikke eksakt klokka), men ellers må du nok bare tåle det.

Kanskje du skulle flytte til en enebolig på landet, så slipper du slike problemer ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...