Gå til innhold

Oppgitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt ut hormonspiral og bruker nå ingenting med hormoner i. Jeg har vært hos nevrolog, men da fikk jeg bare en ny type medisiner (i tillegg). Det som er problemet er at det starter så ofte, og jeg kan kun ta to tabletter i uken (maks 8 i måneden). Nå hadde jeg vond, vond migrene i går fordi jeg må spare en tablett til helgen (da skal jeg jobbe og jeg får migrene i helgene).

Du bør leve et så regelmessig liv som mulig. Spis regelmessig og sunt. Unngå matsorter som kan være utløsende; rødvin, sjokolade, ost - litt individuellt. Unngå å få lavt blodsukker - med andre ord ikke la det gå mer enn 3-4 timer mellom hvert måltid. Unngå sukkerholdig mat - dropp godterier! Legg deg samme tid ca hver dag, og sov lenge nok. Sørg for nok trening (fysisk aktivitet hver dag - minst en halv time. Sørg for avslappning - hver dag - ikke foran tvn. Snakk med en gynekolog mht evt sette deg på hormoner for å regulere din egen hormonproduksjon hvis det er noen sammenheng mellom menstruasjonssyklus og anfall.

Ellers kan en anfallsdagbok være grei å ha med til nevrologen, som viser når anfallene kommer - og hvilke medisiner du har tatt/effekt.

Hvis du har en jobb som er veldig stressende, kanskje du skulle tenke på å bytte beite?

Gjest har migrene
Skrevet

Den hjelper. Hun har gått på den i flere år, og den gjør at hun ikke får migreneanfall. Tidligere hadde hun anfall flere ganger i uken. Jeg husker ikke hva den heter, men skal spørre neste gang jeg ser henne.

Kjempefint om du spør hva tablettene heter! :)

Angelica :o)
Skrevet

Bare antydninger? Husk å ikke ta tabletter for ofte; det gir mer migrene....

Jeg tar uansett ikke tabletter.. Bruker nesespray. Mye mer effektivt på meg :)

Skrevet

Kan du spørre henne hva medisinen heter og om den hjelper? :)

Jeg tror den medisinen heter Selo-Zok.

Gjest har migrene
Skrevet

noen har migrene pga spenninger,og går og får behandling for å løse opp i anspente muskler(det er ofte i rygg/nakke det sitter)

Takk for svar.

Gjest har migrene
Skrevet

Du bør leve et så regelmessig liv som mulig. Spis regelmessig og sunt. Unngå matsorter som kan være utløsende; rødvin, sjokolade, ost - litt individuellt. Unngå å få lavt blodsukker - med andre ord ikke la det gå mer enn 3-4 timer mellom hvert måltid. Unngå sukkerholdig mat - dropp godterier! Legg deg samme tid ca hver dag, og sov lenge nok. Sørg for nok trening (fysisk aktivitet hver dag - minst en halv time. Sørg for avslappning - hver dag - ikke foran tvn. Snakk med en gynekolog mht evt sette deg på hormoner for å regulere din egen hormonproduksjon hvis det er noen sammenheng mellom menstruasjonssyklus og anfall.

Ellers kan en anfallsdagbok være grei å ha med til nevrologen, som viser når anfallene kommer - og hvilke medisiner du har tatt/effekt.

Hvis du har en jobb som er veldig stressende, kanskje du skulle tenke på å bytte beite?

Det er ikke så lett å leve regelmessig når man har barn.... Jeg kan ikke trene for hardt siden det utløser migrene.

Skrevet

Det vet jeg ikke, vet bare at venninna mi får dette for migrene og at dattera mi har forsøkt dem og at de har hjulpet henne.

Jeg har ikke migrene sjøl, det har hoppet over et ledd.

Skrevet

Var også vanvittig plaget av migrene,hadde 15-20 anfall i mnd,prøvde alt av medisiner inkl. blodtrykksdempende,men enten hjalp det ikke eller så fikk jeg for mye bivirkninger. Ble til slutt anbefalt av legen å prøve akupunktur,jeg hadde ikke tro på det men det hjalp!Har nå 1-2 anfall i mnd og de er ikke i nærheten av så ille som før. Hadde 14 behandlinger men merka bedring etter ca 5. Skrev anfallsdagbok før,under og etter behandlinga. Går nå ca en gang i året og tar en serie på 4-5 beh. for å holde det vedlike. Har fått et helt nytt liv etter akupunkturen,har hørt om mange andre også som har hatt fantastisk effekt av det! Anbefales på det sterkeste! Hjelper selvfølgelig ikke alle men mange!

Gjest har migrene
Skrevet

Det vet jeg ikke, vet bare at venninna mi får dette for migrene og at dattera mi har forsøkt dem og at de har hjulpet henne.

Jeg har ikke migrene sjøl, det har hoppet over et ledd.

Takk for råd; jeg skal nevne det for legen. Jeg kan i alle fall ikke ha det slik det er nå (flere anfall i uken).

Gjest har migrene
Skrevet

Var også vanvittig plaget av migrene,hadde 15-20 anfall i mnd,prøvde alt av medisiner inkl. blodtrykksdempende,men enten hjalp det ikke eller så fikk jeg for mye bivirkninger. Ble til slutt anbefalt av legen å prøve akupunktur,jeg hadde ikke tro på det men det hjalp!Har nå 1-2 anfall i mnd og de er ikke i nærheten av så ille som før. Hadde 14 behandlinger men merka bedring etter ca 5. Skrev anfallsdagbok før,under og etter behandlinga. Går nå ca en gang i året og tar en serie på 4-5 beh. for å holde det vedlike. Har fått et helt nytt liv etter akupunkturen,har hørt om mange andre også som har hatt fantastisk effekt av det! Anbefales på det sterkeste! Hjelper selvfølgelig ikke alle men mange!

Jeg har fått det foreslått før, men jeg har ikke penger til det. Men kanskje bør jeg prøve å få det til alikevel. Takk for svar.

• 2 uker senere...
Gjest har migrene
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1156284873' post='3256093]

Har du vært hos legen? Hvordan gikk det?

Jeg skal på mandag.

• 2 uker senere...
Gjest har migrene
Skrevet

Den hjelper. Hun har gått på den i flere år, og den gjør at hun ikke får migreneanfall. Tidligere hadde hun anfall flere ganger i uken. Jeg husker ikke hva den heter, men skal spørre neste gang jeg ser henne.

Fant du ut hva tablettene heter?

Gjest datteren hennes
Skrevet

Fant du ut hva tablettene heter?

Beklager, jeg glemte å spørre sist jeg snakket med mamma.

Men snakk med en lege om det, de vet sikkert hvilke medisiner som virker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...