Gjest Violsa Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Jeg er dessverre endel av den statistikken. Likevel er jeg ikke så mye redd og har turt å gå på byen. Ta taxi hjem alene. altså ikke vært redd. Nå sier hun på dixi at jeg må alltid gå sammen med noen. Ikke ta ta taxi alene engang. Og bli fulgt når jeg skal på do og ikke måte på. Er det serievoldtektsmann ute å går sånn at man reelt sett må tenke at faren er større nå enn før for rene overfallsvoldtekter? hva tror dere. Jeg skal studere i oslo og har ikke lyst gå rundt og være redd. 0 Siter
Gjest Araba Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Du velger jo selv hvilke forholdsregler og hvilke risikoer du vil ta, men nå er det enormt mange voldtekter. Mørke menn i gjenger som voldtar er det mye av, og de slipper ut av arresten etter noen dager fordi kapasiteten er sprengt. I tillegg er det noen enkeltindivider av norske hvite voldtektsmenn på toppen av det hele. Jeg hadde garantert fulgt rådene om jeg var deg, fordi jeg er redd for aids og alt svineri. En voldtekt i seg selv kan i tillegg også ødelegge hele livet, noen tar klarer ikke å leve videre med minnene. 0 Siter
Gjest Kristiina Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Hvis jeg ikke går ut på byen på lørdagskveldene og ikke drikker alkohol. Hvis jeg tar taxi, skjer det som regel på dagen. Ja man kan jo lure hva slags merkelig enstøing jeg er men rammes jeg av samme statistikken?. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 8. august 2006 Skrevet 8. august 2006 Jeg synes kvinnen på Dixi skremmer deg opp og det er dårlig gjort. Man kan ikke la seg lamme helt og du skal sette friheten din høyt. Ta forholdsregler. Ikke gå gatelangs alene på kveldene (spesielt fredag og lørdag). Ikke bli med noen, ikke snakk til fremmede når du er alene og pass på drinken din. Taxi er fortsatt trygt, men selvfølgelig ikke pirattaxi. _Må_ du bevege deg rundt alene, si i fra til noen hvor du går og snakk med de på mobilen. Eventuelt ha et nummer klart på displayet og en finger på ringe-knappen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.