Gå til innhold

Hvor mye stoler dere på andre doleres mening?

Anbefalte innlegg

Gjest Mirandolina
Skrevet

Hehe, du vet vel sjøl hvem du synes skriver fornuftig og hvem du synes er ufornuftig her inne :o)

hehe..jodda,bare tenkte "Hvilke kategori hører jeg til"?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ulvinnen
Skrevet

På rene faktaspørsmål, så stoler jeg like mye på ukjente nick som på faste.

Men når det gjelder spørsmål som går på holdninger, så ser jeg på hvem det er som svarer.

Noen nick oppfatter jeg som mer oppriktige, empatiske og fornuftige enn andre.

Gjest rare spørsmål i kveld
Skrevet

Hvor mye stoler du på at du får formidlet det du vil?

Skrevet

Jeg tror min indre reaksjon på det du skriver avhenger av _hvorfor_ jeg valgte å legge inn et innlegg om akkurat det.

For å ta ditt eksempel med 5-åringen:

Hadde jeg ment at jeg var i min fulle rett til å irettesette ungen, og var egentlig mest opptatt av råd for å få ungen til å "oppføre seg", så hadde jeg kanskje lagt mest vekt på dem som sa at jeg handlet korrekt.

Men dersom jeg skrev innlegget fordi jeg var i tvil om jeg handlet riktig, ville jeg tatt andres kritikk til meg.

Jeg tror det er veldig menneskelig å ikke forholde seg helt nøytralt til andres råd. Jeg har sett mange eksempler på det at trådstartet øser ut med takksigelser for råd som jeg kan synes er ganske dårlige, men som tydeligvis "passer bedre" å få som råd for trådstarter! ;-)

Skrevet

Jeg stoler ikke blindt på noens råd, uansett om de kommer fra DOL eller fra folk jeg kjenner i den virkelige verden.

Men noen ganger kan det være kjekt å få andre menneskers syn på ting. Folk ser ofte ting på en annen måte enn jeg, eller forstår ting jeg selv ikke har skjønt.

Svarene jeg har fått har ofte fått meg til å tenke meg om. Uansett er det greit å lufte tanker og ideer her, selv i de tilfellene hvor man ikke får konstruktive svar.

Konklusjonen er at det er greit å lufte problemstillinger for å få ordnet opp i egne tanker, for å få satt ord på ting og for å se ting fra flere sider, men ikke for å stole blindt på svarene man får.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...