Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle kontakte noen skoler i nærmiljøet og melde meg som lærervikar for å tjene litt ekstra ved siden av min 50% stilling. Har en del fridager.

Noen som har noen erfaringer? Hvor ofte blir man tilkalt, lønn, trivdes du etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det går litt på person hvorvidt du vil trives eller ei.

I første og andre klasse er det mye støy og styr, de må ha hjelp til av- og påkledning etc etc. MEN de ser som regel opp til deg som voksenperson, selv om du bare er innom som vikar.

I sjette og sjuende (for ikke å snakke om ungdomsskolen!) går det ofte litt sport i å være den tøffeste/freidigste, og som vikar her må du nok forvente både litt røffere behandling og også at de kan prøve å lure deg ("bytte" navn, komme med at "det får vi alltid lov til hos læreren" etc) MEN de kler på seg sjøl, da :o)

Som vikar må du kunne ta ting på sparket. Du kan komme til en time der læreren har tilrettelagt alt skriftlig fra A til Å på forhånd for deg, eller du kan bli dumpa i klasserommet med beskjed om at de skal ha matte - værsågod og vikarièr!

Du finner fort ut om dette er noe for deg, og du kan (gitt at du gjør en god jobb, og at vikarer ikke vokser på trær der du bor) gjøre en pen biinntekt på det. Men informer skolen om hvilke dager du kan jobbe. Hvis du takker nei til arbeid litt for ofte, kommer forespørslene til å komme sjeldnere også.

Å jobbe i skolen er spennende, utfordrende, lærerikt og utrolig givende.

Lykke til :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...