Gå til innhold

Hvor forsiktig er du med personopplysninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ny diskusjon for oss som ikke vil legge oss...

Det er ikke vanskelig for de som ønsker det å finne ut veldig mye om meg ut i fra hva jeg skriver. Også når jeg chatter med folk er jeg ikke sparsom med opplysninger om de spør.

Jeg ser ingen grunn til å være paranoid og er ikke redd for å bli "gjenkjent", da jeg står for det jeg sier både i chat og her på DOL.

Hva med dere? Er dere redde for gale forfølgere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Shira12
Skrevet

Jeg skulle egentlig legge meg jeg da. Menmen :o)

Om noen vil, så kan de sikkert finne ut hvem jeg er. Og det plager meg ikke, da hadde jeg skrevet her inne om meg selv, med fast nick.

De aller sensitive opplysningene om meg (tror faktisk ikke jeg har noen store skjelett i skapet heller) dropper jeg og ta her.

Noen dolere vet mer om meg enn andre, og jeg setter stor pris på de vennskapene jeg har knyttet her.

Skrevet

Nei, jeg er ikke redd gærninger generelt, bare eks'en min.

Derfor bruker jeg engangsnick hvis jeg har noe spesielt personlig på hjertet, gir sjelden nøyaktige svar på spørsmål om alder, bosted etc, OG det hender at jeg kommer med feilaktige opplysninger (tar ikke med alle jobbene jeg har hatt, nevner ikke antall barn) dersom det ikke er vesentlig i diskusjonen.

Gjest Persille
Skrevet

Nei, det er jeg ikke :)

Jeg er ikke redd for å bli gjenkjent, jeg har ikke sagt noe jeg ikke kan stå for.

Enkelte liker kanskje ikke det jeg har sagt - men jeg står inne for alt, og jeg kunne sagt alt det jeg skriver her både til nære venner, og til andre bekjente, stort sett.

Og jeg tror ikke jeg er så interesant at noen gidder å forfølge meg :)

Skrevet

Nei, jeg er ikke redd gærninger generelt, bare eks'en min.

Derfor bruker jeg engangsnick hvis jeg har noe spesielt personlig på hjertet, gir sjelden nøyaktige svar på spørsmål om alder, bosted etc, OG det hender at jeg kommer med feilaktige opplysninger (tar ikke med alle jobbene jeg har hatt, nevner ikke antall barn) dersom det ikke er vesentlig i diskusjonen.

Ja, det er jo litt spesielt for deg, om du allerede har en ustabil person i livet ditt.

Skrevet

Nei, det er jeg ikke :)

Jeg er ikke redd for å bli gjenkjent, jeg har ikke sagt noe jeg ikke kan stå for.

Enkelte liker kanskje ikke det jeg har sagt - men jeg står inne for alt, og jeg kunne sagt alt det jeg skriver her både til nære venner, og til andre bekjente, stort sett.

Og jeg tror ikke jeg er så interesant at noen gidder å forfølge meg :)

Hehe, samme tenker jeg :) Hvorfor i all verden skulle noen gidde å finne meg? Vil de møte meg, så er det jo bare å spørre ;)

Skrevet

Ikke for gale forfølgere, men jeg hadde ikke likt det om jeg plutselig oppdaget at en av naboene her sitter og myser på DOL hver kveld...

Ikke fordi jeg har så mye å skjule, men fordi jeg ikke liker at fok vet mer om meg enn jeg er klar over... Husker en gang jeg trodde jeg hadde snakket med en her, fikk litt hjertebank og tekte over hva hun kanksje visste om meg privat - men det viste seg å være feil.

Det hadde vært spennende å treffe noen, særlig hvis de bodde på en annen kant av landet - men jeg har ikke noe ønske om å bli gjenkjent her jeg bor. Hvis noen absolutt vil, kunne de sikkert funnet ut hvem jeg var. For noen år siden skrev jeg også navnet på barna - og det er vel ikke mange som har akkurat DE navnene i barneflokken - men jeg tviler på om noen husker det nå.

Gjest Persille
Skrevet

Hehe, samme tenker jeg :) Hvorfor i all verden skulle noen gidde å finne meg? Vil de møte meg, så er det jo bare å spørre ;)

Ikke sant :)

Skrevet

Nei, jeg er ikke redd.

Spesielt siden alana ikke kjente meg igjen enda hun bor rett ved siden av meg :o)

Skrevet

Nei, jeg er ikke redd.

Spesielt siden alana ikke kjente meg igjen enda hun bor rett ved siden av meg :o)

Grøss! Det er min store skrekk - at naboen her, som nettopp har fått baby, og som er typen til å like internettt, er en av DOL'erne :-(

Skrevet

Grøss! Det er min store skrekk - at naboen her, som nettopp har fått baby, og som er typen til å like internettt, er en av DOL'erne :-(

Det er helt tydelig at det er vanskelig å kjenne igjen folk. Jeg trodde jeg var lett gjenkjennelig og derfor har jeg holdt tilbake endel opplysninger om meg sjøl som jeg ikke ville at alle og enhver skulle vite.

Men jeg var ikke så lett gjenkjennelig likevel. Men jeg ville vært takknemlig hvis noen gjenkjente meg at de hadde fortalt meg det.

Så jeg tror ikke du trenger å stresse på at naboen skal kjenne deg igjen :o)

Skrevet

Det er helt tydelig at det er vanskelig å kjenne igjen folk. Jeg trodde jeg var lett gjenkjennelig og derfor har jeg holdt tilbake endel opplysninger om meg sjøl som jeg ikke ville at alle og enhver skulle vite.

Men jeg var ikke så lett gjenkjennelig likevel. Men jeg ville vært takknemlig hvis noen gjenkjente meg at de hadde fortalt meg det.

Du har nok rett. Men det jeg tenker på er hvis jeg legger ut her om at jeg er flau over ungene mine som hauster og roper så mye og gir noen konkrete eksempler på noe som kan ha skjedd i hagen min - så er det jo enkelt for naboen å kjenne det igjen HVIS hun samme dag så det hele med egne øyne. Og hvis hun da begynner å legge merke til nicket mitt, så finner hun nok raskt ut at jeg er meg!

Hadde tenkt å skrive et innlegg her i forrige uke om et flott hus jeg hadde vært innom - vanvittig imponerende gjennomført interiør - men så tenkte jeg at hun dama, som er hjemme med minstemann, sikkert er mye på internett - og da kan hun kjenne meg igjen....

Fant forresten ut navnet på ei på adopsjonsforum, at jeg kjente henne et sted jeg studerte for 15 år siden - og det var på bakgrunn av alder på barna og adopsjonssted. Visste om henne via ei felles venninne. Men jeg har ikke gitt meg til kjenne. Har ikke sett henne på 15 år heller da....

Skrevet

Naboen og jeg kjente hverandre igjen i kor :-)

Ok, kanskje ikke nabo, det er noen hundre meter mellom oss.

Men vi er begge forsiktige med personopplysninger, for eksempel har ingen av oss noen gang skrevet navnene på barna våre her.

Skrevet

Men vi er begge forsiktige med personopplysninger, for eksempel har ingen av oss noen gang skrevet navnene på barna våre her.

Navnet på sønnen min får bare spesielt utvalgte, da fornavnet hans er helt unikt i Norge.

Skrevet

Du har nok rett. Men det jeg tenker på er hvis jeg legger ut her om at jeg er flau over ungene mine som hauster og roper så mye og gir noen konkrete eksempler på noe som kan ha skjedd i hagen min - så er det jo enkelt for naboen å kjenne det igjen HVIS hun samme dag så det hele med egne øyne. Og hvis hun da begynner å legge merke til nicket mitt, så finner hun nok raskt ut at jeg er meg!

Hadde tenkt å skrive et innlegg her i forrige uke om et flott hus jeg hadde vært innom - vanvittig imponerende gjennomført interiør - men så tenkte jeg at hun dama, som er hjemme med minstemann, sikkert er mye på internett - og da kan hun kjenne meg igjen....

Fant forresten ut navnet på ei på adopsjonsforum, at jeg kjente henne et sted jeg studerte for 15 år siden - og det var på bakgrunn av alder på barna og adopsjonssted. Visste om henne via ei felles venninne. Men jeg har ikke gitt meg til kjenne. Har ikke sett henne på 15 år heller da....

Jeg er faktisk mest redd for at dattera mi skal lese her inne. Hun kjenner nicket mitt og selv om vi prater mye så er det faktisk ting jeg ikke vil at hun skal vite.

Hun har vært innom her men det var da hun var 15 men ble fort lei av å lese mammas kjedelige innlegg:o)

Skrevet

Jeg er faktisk mest redd for at dattera mi skal lese her inne. Hun kjenner nicket mitt og selv om vi prater mye så er det faktisk ting jeg ikke vil at hun skal vite.

Hun har vært innom her men det var da hun var 15 men ble fort lei av å lese mammas kjedelige innlegg:o)

Samme her .)

Skrevet

Ja - det er vel ikke lenge før eeldstemann her begynner å interessere seg for internett. De ser jo stadig vekk at jeg har denne siden oppe - men har til nå vært mest interessert i reklamen.... Om et par år leser han vel som en prest og jeg må bare DOLE etter leggetid... Nå er det forresten leggetid for meg også!

Skrevet

Det er noen hundre meter mellom alana og meg også, jeg hadde aldri kjent henne igjen.

Jeg tror egentlig jeg ikke hadde kjent igjen noen her inne. Likevel synes jeg at de jeg har møtt har vært slik jeg trodde. Litt merkelig det der :o)

Skrevet

Ja - det er vel ikke lenge før eeldstemann her begynner å interessere seg for internett. De ser jo stadig vekk at jeg har denne siden oppe - men har til nå vært mest interessert i reklamen.... Om et par år leser han vel som en prest og jeg må bare DOLE etter leggetid... Nå er det forresten leggetid for meg også!

Sov godt da :o)

Skrevet

Samme her .)

Tenk om de hadde begynt å skrive her inne, det hadde vært pinlig det. Jeg vil ikke vite alt om dattera mi heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...