remo Skrevet 5. april 2001 Del Skrevet 5. april 2001 Hei! Har søkt på Doktor Online etter følgende symptomer, og fant liksom artikler som omhandlet både høyt blodtrykk, lavt blodtrykk, nervøsitet og mageproblemer.. Så hva kan det være? Jeg har de siste 2-3 dagene følt meg uvel, og synes at hjertet slår så hardt i perioder, riktignok med normal puls. I tillegg har er jeg "tung" i hodet, liksom ikke helt svimmel, men det kan føles som det er litt trykk der. Har også opplevd litt prikking under huden i hodet. Har ikke brystsmerter, men det er litt ubehagelig å spise, faktisk. Har litt av den "såre" følelsen i spiserøret som jeg gjerne får dersom jeg har kastet opp (har ikke kastet opp i forb. med dette), og jeg blir uvel etter at jeg har spist. (får ovennevnte symptomer) Dette begynte denne uken, mandag kveld. Mandag var jeg hos legen p.g.a. stive og kalde ben. Han "målte" normal puls og følsomhet i bena, og mente det kunne være relatert til en skiveprolaps jeg fikk i fjor; sete/lårmusklene mine er veldig stive og korte, han tror kanskje de rett og slett klemte på blodårene til bena. Bena var fine igjen dagen etter. Ble litt skremt, da jeg følte at begge bena var kalde og ganske stive. Kan "støkken" være forklaringen? Lurer veldig... P.S. Jeg er diabetiker. Har hatt litt ustabilt blodsukker en tid p.g.a. ujevne spisevaner. Prikkingen i huden kan være til forveksling lik det jeg opplever ved høyt blodsukker, men vanligvis merker jeg dette ved høyere verdier en det jeg har målt i det siste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24122-kraftige-hjerteslag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 6. april 2001 Del Skrevet 6. april 2001 Svar til Remo. Jeg trenger litt fler opplysninger for å kunne svare. Bl.a. er alder vesentlig, likeledes hvor lenge du har hatt sukkersyke. Jeg regner med at du går til regelmessig kontroll, og at ditt blodtrykk sjekkes hver gang, og er funnet normalt. Endel av de symptomer du nevner vil man kunne se hos diabetikere, men det ville nok din lege ha fått mistanke om. At du skulle ha muskler som er så "stive" at de skulle kunne klemme av blodforsyningen nedover i bena er ikke mulig. Følelsen vil kunne være forårsaket av et eventuelt prolaps. Jeg foreslår at du får dette revurdert hvis det gjentar seg, og at du forsøker å få en nevrolog til å ta stilling til det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24122-kraftige-hjerteslag/#findComment-101648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.