Gå til innhold

Har prøvd alt nå.. Blir ingen bedring i søvnrytmene hennes..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det siste blir vell lett sovemedisin på hun? Hun er 4 år og har holdt på sånn her lenge. Er det noen som har andre råd om hvordan man kan få barnet til å sove hele natten.. Har prøvd med kalender og bonus om hun sover så mange nette etter hverandre osv.. Funker ikke.. Er så sliten nå av å ikke få nokk søvn.. Råd og erfaringe fra andre ønskes..

Videoannonse
Annonse
Gjest mæmien
Skrevet

Har hatt samme problem. Vi fikk Vallergan av legen. Det funket bra mht nattesøvnen, men han ble temmelig sur og grinete dagen etterpå. Det er egentlig allergimedisin, helt ufarlig iflg. vår lege.

Skrevet

Hva med Vallergan? Er egentlig allergi medisin, men er et ufarlig middel for å få barnet søvnig.

Gjest mener jeg her
Skrevet

Vårt barn våknet flere ganger om natten, men det går seg til. Jeg ville ikke prøvd sovemedisin i alle fall.

Skrevet

Har hatt samme problem. Vi fikk Vallergan av legen. Det funket bra mht nattesøvnen, men han ble temmelig sur og grinete dagen etterpå. Det er egentlig allergimedisin, helt ufarlig iflg. vår lege.

Har selv tatt valergan som sovemedisin, og for å si det rett ut, så var jeg helt apatisk dagen etter, hele kroppen var tung, og jeg begynte ikke å "virke" før mange mange timer utpå dagen.

Ikke funket de når de skulle heller, for sovna gjorde jeg ikke iallfall, før dagen etter...

Skrevet

Hva er problemet da? Er det innsovningen eller at hun våkner eller at hun kommer inn til dere i løpet av natta?

Prøv å vær så spesifikk som mulig, så kan vi jo prøve å gi råd.

Skrevet

Eldstemann her som nå er 24, har aldri hatt normal søvnrytme. Jeg prøvde både Vallergan, Mogadon og gikk på søvnkurs på Ullevål sykehus men ingenting nyttet.

Jeg vil ikke anbefale sovemidler, Vallergan ble han helt dau av dagen etter og når han fikk Mogadon, gikk han rett opp og ble rusa.

Noen bare er slik og jeg og er faktisk en av dem. Har aldri hatt en normal sovnrytme og lå våken mange timer i senga mi da jeg var liten. Jeg fikk ikke lov å stå opp.

Jeg praktiserte det samme med eldstemann, selv om han ikke sov, fikk i hvert fall kroppen hvile. Så han lå i senga og jeg leste for ham til han sovnet og da han lærte å lese så leste han sjøl.

Skrevet

Hva har dere prøvd?

For det første, sover hun på dagtid?

Hvor lenge sover hun om morgenen? Er hun fortsatt trøtt når hun våkner? Hvis ikke kan det hende hun får den søvnen hun trenger.

Har hun/dere samme døgnrytme i helger og ferier som på hverdager?

Hvordan er dagene hennes? Er hun mye ute og leker og beveger seg? Eller sitter hun mye stille? Kanskje det hjelper med litt mer aktivitet.

Spiser dere middag sent? Det er ikke lett å sove når man er for mett, men heller ikke når man er sulten. Unngå søte ting på kvelden.

Hva gjør dere de siste timene hun er våken? Står radio/TV på? Kanskje hun trenger mer ro rundt seg?

Har hun fått snakket om det som har skjedd/opptar henne før hun legger seg?

Hva med å sitte på sengekanten og lese for henne en stund?

Er hun mørkredd, så bruk en nattlampe i stedet for full belysning.

Det går også an å prøve kjerringråd som varm melk med litt honning og kanel, kamillete el.

Rutiner er viktig for å få barn til å falle til ro.

Uansett hva du prøver så må du regne med at det tar tid før du merker noe særlig effekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...