hare1365380455 Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Jeg var sikker på at vi betalte den en gang i året, og når regningen kom i dag tenkte jeg at vi nettopp hadde betalt den jo! Det er jammen dyrt med nrk! (Det er visst to ganger i året.) 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Oh no... ikke si at den kommer nå igjen? Regninger, regninger atter regninger. Jaggu bra man har penger, ellers ville det gått gærent. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Skrevet 9. august 2006 Oh no... ikke si at den kommer nå igjen? Regninger, regninger atter regninger. Jaggu bra man har penger, ellers ville det gått gærent. Den dumpet tungt ned i postkassen i dag... 0 Siter
Prozak Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Det var vel vanlig å betale én gang i året før, vel? Nå er den delt i to ihvertfall. Og nå har jeg så definitivt ikke tenkt å betale helvetet. "........................................." 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Skrevet 9. august 2006 Det var vel vanlig å betale én gang i året før, vel? Nå er den delt i to ihvertfall. Og nå har jeg så definitivt ikke tenkt å betale helvetet. "........................................." Jeg trodde det var tusen kroner i året, men regningen er på tusen og for et halvt år... Hva skjer om du ikke betaler? 0 Siter
Prozak Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Jeg trodde det var tusen kroner i året, men regningen er på tusen og for et halvt år... Hva skjer om du ikke betaler? Det er over to tusen i året. Hvis du ikke betaler, får du purring. Gjør som meg, ring dem og si at du ikke har tv lenger. "........................................" 0 Siter
Mistera Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Man betaler for leie av nett, ikke for å se NRK. Her i Irland betaler vi også Tv-lisens, det burde den også hett i norge spørr du meg, og ikke NRK- lisens som kommer fra gammelt av da vi hadde KUN 1 kanal:) nemlig NRK:) 0 Siter
Snacky1365380698 Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Helt sykt. Fikk den for noen dager siden. Er nok to ganger i året, ja. Skjønner ikke vitsen. Ser jo faen meg aldri på den kanalen!! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Skrevet 9. august 2006 Helt sykt. Fikk den for noen dager siden. Er nok to ganger i året, ja. Skjønner ikke vitsen. Ser jo faen meg aldri på den kanalen!! Jeg ser nyhetene. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Skrevet 9. august 2006 Det er over to tusen i året. Hvis du ikke betaler, får du purring. Gjør som meg, ring dem og si at du ikke har tv lenger. "........................................" Som om de tror på det... *tviler* Jeg tør nok ikke det. 0 Siter
Prozak Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Som om de tror på det... *tviler* Jeg tør nok ikke det. Klart de må tro på det. Det er en helt kurrant ting å gjøre. Mange andre som har gjort det, og blitt slettet fra listen over lisenspliktige. Det hadde vel vært litt for jævlig om det ikke skulle gått an å ikke ha tv? Jeg kjenner flere som ikke har tv :-) ".........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Man betaler for leie av nett, ikke for å se NRK. Her i Irland betaler vi også Tv-lisens, det burde den også hett i norge spørr du meg, og ikke NRK- lisens som kommer fra gammelt av da vi hadde KUN 1 kanal:) nemlig NRK:) Det blir ikke helt riktig, akkurat. Hadde staten bygget ut et felles nett, og lisenspengene gått til dette, så hadde saken vært grei. Men når lisenspengene går utelukkende til NRK (det utgjør rundt 90% av inntektene til NRK), så kan man neppe argumentere for at det er særlig fair. "..........................................." 0 Siter
mumitrollet Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Man betaler for leie av nett, ikke for å se NRK. Her i Irland betaler vi også Tv-lisens, det burde den også hett i norge spørr du meg, og ikke NRK- lisens som kommer fra gammelt av da vi hadde KUN 1 kanal:) nemlig NRK:) Det heter vel egentlig ikke NRK-lisens lengre, men kringskastingsavgift, gjør det ikke? 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Klart de må tro på det. Det er en helt kurrant ting å gjøre. Mange andre som har gjort det, og blitt slettet fra listen over lisenspliktige. Det hadde vel vært litt for jævlig om det ikke skulle gått an å ikke ha tv? Jeg kjenner flere som ikke har tv :-) ".........................................." Jeg sendte et skriftlig brev til NRK om at jeg og samboer nå flyttet fra hverandre og hjem til våre foreldre, og at Tv'en var lånt av foreldrene til samboer som de nå fikk tilbake. Jeg fikk brev tilbake om at selv om jeg bodde hjemme og forsørget meg selv, måtte jeg fortsatt betale lisens...??? HVOR ER LOGIKKEN!? Så fikk jeg mine foreldre og min samboers foreldre til å skrive under på at de hadde mottatt tv'en.... da ringte en dame fra NRK og måtte ha dette bekreftet, og da slettet hun oss fra listene. Nå har vi imidlertid TV igjen da, men deter bare for å spille playstation og se dvd, ikke for å se på NRK. Jeg syns det er blitt en mye fælere kanal nå enn før, på grunn av slik jeg ble behandlet! 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Skrevet 9. august 2006 Klart de må tro på det. Det er en helt kurrant ting å gjøre. Mange andre som har gjort det, og blitt slettet fra listen over lisenspliktige. Det hadde vel vært litt for jævlig om det ikke skulle gått an å ikke ha tv? Jeg kjenner flere som ikke har tv :-) ".........................................." Jeg må nesten ha tv'en. Ungene liker barne-tv og jeg liker å se dvd. Men klart pc'en kunne blitt brukt til mer. 0 Siter
Prozak Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Jeg sendte et skriftlig brev til NRK om at jeg og samboer nå flyttet fra hverandre og hjem til våre foreldre, og at Tv'en var lånt av foreldrene til samboer som de nå fikk tilbake. Jeg fikk brev tilbake om at selv om jeg bodde hjemme og forsørget meg selv, måtte jeg fortsatt betale lisens...??? HVOR ER LOGIKKEN!? Så fikk jeg mine foreldre og min samboers foreldre til å skrive under på at de hadde mottatt tv'en.... da ringte en dame fra NRK og måtte ha dette bekreftet, og da slettet hun oss fra listene. Nå har vi imidlertid TV igjen da, men deter bare for å spille playstation og se dvd, ikke for å se på NRK. Jeg syns det er blitt en mye fælere kanal nå enn før, på grunn av slik jeg ble behandlet! "Jeg fikk brev tilbake om at selv om jeg bodde hjemme og forsørget meg selv, måtte jeg fortsatt betale lisens...???" Tullprat og regelrett jug. Så lenge tv-en tilhører dine foreldre, og den er lever tilbake slik at det er de som har den, så skal du selvfølgelig ikke betale lisens. "........................................" 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 "Jeg fikk brev tilbake om at selv om jeg bodde hjemme og forsørget meg selv, måtte jeg fortsatt betale lisens...???" Tullprat og regelrett jug. Så lenge tv-en tilhører dine foreldre, og den er lever tilbake slik at det er de som har den, så skal du selvfølgelig ikke betale lisens. "........................................" Jah.. jeg ble ganske sur da jeg fikk brevet kan du si! Men hva gjør/sier jeg hvis de nå kommer en kveld og sjekker om jeg har teve (den står inni stua og kan bare ses hvis noen kommer på terrassen), hva sier jeg da? Jeg nekter å betale lisens fordi de behandlet meg så dårlig, og fordi jeg aldri ser på teve i det hele tatt. Går nemlig bare i playstation og dvd! dessuten så jeg de sendte reklame på nrk idag, og så skal de ha penger av oss i tillegg?? herregud for noen gjerrig-knarker! 0 Siter
puttelull Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Det blir ikke helt riktig, akkurat. Hadde staten bygget ut et felles nett, og lisenspengene gått til dette, så hadde saken vært grei. Men når lisenspengene går utelukkende til NRK (det utgjør rundt 90% av inntektene til NRK), så kan man neppe argumentere for at det er særlig fair. "..........................................." Enig! Og i tillegg går "alle" (iallefall de aller fleste) filmene som NRK sender, på NRK 2. De som da bare har en vanlig antenne, får da ikke med seg hele tilbudet til NRK. DET er urettferdig, det! NRK selv argumenterer med at en viss prosent (husker ikke akkurat hvor mange, men ganske høy prosent) får inn NRK2. Men det de "glemmer" da, er at de fleste av disse igjen har parabol/kabel, og dermed får inn NRK via det! Argumentene deres (NRK's)holder ikke i det hele tatt. 0 Siter
Osiris Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Jah.. jeg ble ganske sur da jeg fikk brevet kan du si! Men hva gjør/sier jeg hvis de nå kommer en kveld og sjekker om jeg har teve (den står inni stua og kan bare ses hvis noen kommer på terrassen), hva sier jeg da? Jeg nekter å betale lisens fordi de behandlet meg så dårlig, og fordi jeg aldri ser på teve i det hele tatt. Går nemlig bare i playstation og dvd! dessuten så jeg de sendte reklame på nrk idag, og så skal de ha penger av oss i tillegg?? herregud for noen gjerrig-knarker! Skal ikke hverken kommentere eller diskutere med deg om å betale lisens eller ei, men dette var bare litt morsomt. Henger ikke helt logisk sammen "jeg aldri ser på teve i det hele tatt. Går nemlig bare i playstation og dvd! dessuten så jeg de sendte reklame på nrk idag" 0 Siter
Prozak Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Enig! Og i tillegg går "alle" (iallefall de aller fleste) filmene som NRK sender, på NRK 2. De som da bare har en vanlig antenne, får da ikke med seg hele tilbudet til NRK. DET er urettferdig, det! NRK selv argumenterer med at en viss prosent (husker ikke akkurat hvor mange, men ganske høy prosent) får inn NRK2. Men det de "glemmer" da, er at de fleste av disse igjen har parabol/kabel, og dermed får inn NRK via det! Argumentene deres (NRK's)holder ikke i det hele tatt. Det at det er samme lisens enten man faktisk får hele varen eller ikke, er også et godt argument til å boikotte hele faenskapet ja. "........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.