Goliath Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Skal ikke hverken kommentere eller diskutere med deg om å betale lisens eller ei, men dette var bare litt morsomt. Henger ikke helt logisk sammen "jeg aldri ser på teve i det hele tatt. Går nemlig bare i playstation og dvd! dessuten så jeg de sendte reklame på nrk idag" he-he... 0 Siter
Gjest EnLitenKattepus Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Ikke jeg. Jeg sluttet med det tullet der for lenge siden :-) Men øl-avgiften vil kanskje hjelpe på å fikse leveren min? :-) "......................................" ja,synd vi ikke har gjemt på kvitteringene for hver av våre "laster",så kunne vi slått i bordet med dem og forlangt å få hjelp,når/hvis den tid kommer :"se her,jeg har faktisk allerede betalt for tre sett nye lunger/lever";) 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Å nei! Jeg som ikke har penger for tiden. Dritt NRK :/ 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Skrevet 9. august 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1155141081' post='3236911] Å nei! Jeg som ikke har penger for tiden. Dritt NRK :/ Ja, det er nok av utgifter... 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Ja, det er nok av utgifter... Ja.. spes nå :/ 0 Siter
flisa Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Og det var kun ment som et svar, med det tatt i betraktning at du selvfølgelig hadde en undertone i spørsmålet :-) "......................................." På jobben har vi en tv som kun blir brukt til filmfremvisning....den er det altså umulig å se tv på. 0 Siter
EllaJo Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Ikke uten grunn at tv-en min er fortsatt registret på faren min.... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Ikke uten grunn at tv-en min er fortsatt registret på faren min.... Men du vet at du (eller faren din ;-))må betale lisens dersom tv'n din står i ditt hus. Lisensen følger ikke person, men hvor tv'n er plassert. 0 Siter
EllaJo Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Men du vet at du (eller faren din ;-))må betale lisens dersom tv'n din står i ditt hus. Lisensen følger ikke person, men hvor tv'n er plassert. Joda, er fullstendig klar over det... Men har heldigvis aldri fått kontrollører på døra (til nå....) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Joda, er fullstendig klar over det... Men har heldigvis aldri fått kontrollører på døra (til nå....) Det gikk bra med meg også, de syv årene jeg juksa ;-) 0 Siter
Prozak Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 På jobben har vi en tv som kun blir brukt til filmfremvisning....den er det altså umulig å se tv på. Hvis man skal følge loven (ikke fornuften), så skal man likevel betale lisens :-) Det er bare å stikke en ledning inn i antenneuttaket, og du får tv-dsignal i en eller annen grad. "......................................." 0 Siter
fresja Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 På jobben har vi en tv som kun blir brukt til filmfremvisning....den er det altså umulig å se tv på. Vi har også en sånn TV på jobben, og jeg har sett faktura på TV-lisens. 0 Siter
flisa Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Vi har også en sånn TV på jobben, og jeg har sett faktura på TV-lisens. Men vår er plombert på et slags vis. 0 Siter
flisa Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Hvis man skal følge loven (ikke fornuften), så skal man likevel betale lisens :-) Det er bare å stikke en ledning inn i antenneuttaket, og du får tv-dsignal i en eller annen grad. "......................................." Nei . dette er en tv hvor det ikke går an. 0 Siter
Prozak Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Nei . dette er en tv hvor det ikke går an. Da er det ikke en tv. En tv har en tuner, som gjør at man kan koble til en antenne og få inn tv-signaler. Hvis den ikke har en tuner, så er det ikke en tv men en monitor. "..........................................." 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Hvis terassen ligger slik at folk ikke kommer den veien når de skal ringe på e.l., så er det jo greit. Bare å blånekte, og passe på at tv-en ikke står på så høyt at man hører det utenfor døren :-) "........................................" Kan jeg risikere at de spør om å få komme inn å se? Evt, har du noen gode unnskyldninger jeg kan bruke hvis de skulle dukke opp? Med drøye 9800 kr i mnd'en der husleie på 3000 kroner, strøm, borettslagsutgifter og regninger skal betales, så er det ikke mye igjen for meg hver mnd å kose meg litt for. Jeg har råd til mat til meg og klær til babyen og litt klær til meg selv en sjelden gang. Jeg syns NRK burde ta hensyn til oss som faktisk ikke har så mye å leve for Jeg har sjekket opp ting jeg har krav på også, men ser ikke ut til at jeg har krav på mer med mindre jeg og samboeren går fra hverandre, da får jeg plutselig 10 000 kr mer i mnd... sært.. 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Kan jeg risikere at de spør om å få komme inn å se? Evt, har du noen gode unnskyldninger jeg kan bruke hvis de skulle dukke opp? Med drøye 9800 kr i mnd'en der husleie på 3000 kroner, strøm, borettslagsutgifter og regninger skal betales, så er det ikke mye igjen for meg hver mnd å kose meg litt for. Jeg har råd til mat til meg og klær til babyen og litt klær til meg selv en sjelden gang. Jeg syns NRK burde ta hensyn til oss som faktisk ikke har så mye å leve for Jeg har sjekket opp ting jeg har krav på også, men ser ikke ut til at jeg har krav på mer med mindre jeg og samboeren går fra hverandre, da får jeg plutselig 10 000 kr mer i mnd... sært.. Må legge til at samboeren har gått på skole det siste året og det er vanskelig å få seg jobb her i distriktet, så han skal ikke få skylden for vår dårlige inntekt... 0 Siter
Prozak Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Kan jeg risikere at de spør om å få komme inn å se? Evt, har du noen gode unnskyldninger jeg kan bruke hvis de skulle dukke opp? Med drøye 9800 kr i mnd'en der husleie på 3000 kroner, strøm, borettslagsutgifter og regninger skal betales, så er det ikke mye igjen for meg hver mnd å kose meg litt for. Jeg har råd til mat til meg og klær til babyen og litt klær til meg selv en sjelden gang. Jeg syns NRK burde ta hensyn til oss som faktisk ikke har så mye å leve for Jeg har sjekket opp ting jeg har krav på også, men ser ikke ut til at jeg har krav på mer med mindre jeg og samboeren går fra hverandre, da får jeg plutselig 10 000 kr mer i mnd... sært.. Du kan selvfølgelig bare si høflig "nei" til å slippe ham/henne inn. "....................................." 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Synes du de som har bil men ikke benytter de store og dyre veiprosjektene i utlandsnorge også burde forsøke å sno seg unna veiavgiften? "Synes du de som har bil men ikke benytter de store og dyre veiprosjektene i utlandsnorge også burde forsøke å sno seg unna veiavgiften?" For å kune bruke bilen en har kjøpt må man jo "kjøpe" skilter ved å betale veiavgiften. Det er fullt mulig å ha en bil uten å kjøre den, samme med en teve. Man kan ha teve, men man trenger ikke se på NRK fordet. Man kan ikke noe for at NRK plutselig dukker opp på skjermen når man egentlig ikke ønsker å se den. Det jeg mener er at det må da for pokker være lov til å kjøpe seg en teve uten at man skal betale 2000 kr i året for å ha den stående i stua! NRK er som sagt noe jævla gjerrigknarker som driter i oss som har extremt liten inntekt! 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Du kan selvfølgelig bare si høflig "nei" til å slippe ham/henne inn. "....................................." Men tenk om de begynner å argumentere og insistere på at jeg har teve når de overhode ikke har sett den hverken inn vinduet eller døra mi? Forresten, for å kunne se teve'en fra utsida må man opp på terrassen vår, og da kan jeg vel bare ringe politiet hvis jeg hører noen uvedkommne gjester der. Enig? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.