Gjest Er i tvil Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Saken er at jeg har vært på et intervju og i neste uke skal jeg ha intervju med firmaet. Men så til uka skal jeg til et annet intervju. En annen vikarbyrå. Hva skal man si, hvis de spør om jeg har søkt andre steder? Er litt i tvil. Noen som har erfaring hvordan man skal takle det. Saken er at jeg vil ha sjanse til å få den stillingen. Hvis jeg ikke får den andre. Hvis jeg sier at jeg også har søkt på andre steder..mister jeg kanskje sjansen? Noen ideer? Håper på svar:) 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Det er helt naturlig å søke på flere. Ellers ville du jo vært litt tafatt? 0 Siter
Gjest Er i tvil Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Det er helt naturlig å søke på flere. Ellers ville du jo vært litt tafatt? Men bør jeg si at jeg har intervju med firmaet til uken (der sjansenen er meget gode for å få jobb)? Hva sier man til en sånn situasjon. 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 For at det ikke skal virke som denne jobben bare er "en i rekken av mulige interessante jobber" så ville jeg kanskje sagt noe sånn som: "nei, har ikke søkt på så mange jobber, det er sjelden jeg føler at det treffer meg og mitt fagfelt sånn som det har gjort denne gangen. Men jeg har søkt på xxxxx også" 0 Siter
laban Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Du har ingen plikt til å si _hvilke_ andre steder du har søkt. De har ingenting med om du f.eks. søker jobb hos konkurrenten deres eller ikke. Hvis du spør om du har søkt andre jobber, svarer du bekreftende. Hvis de forsøker å spørre om hvor eller noen andre detaljer, svarer du at "jeg har såvidt startet en dialog med ett av stedene jeg har søkt jobb, men det er helt usikkert hva det blir til", eller noe i den dur. 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Men bør jeg si at jeg har intervju med firmaet til uken (der sjansenen er meget gode for å få jobb)? Hva sier man til en sånn situasjon. Hvis de spør, sier du vel at du har også en annen kontakt. Ikke hvem/hvor, det har vel ikke de noe med vel? Evt. at du ikke vet vha det blir til. Det er jo masse søkere til alle jobber, hetl naturlig å søke flere parallelt. 0 Siter
Gjest damedamen Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Men bør jeg si at jeg har intervju med firmaet til uken (der sjansenen er meget gode for å få jobb)? Hva sier man til en sånn situasjon. Du behøver ikke svare inngående på slike spørsmål. Si at du er arbeidsøker og naturligvis har søkt andre steder, men at "bla bla bla" (her legger du vekt på hvorfor du helst vil ha den jobben her). 0 Siter
Speak Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Du sier at du har søkt andre steder, men at du helt klart ønsker denne jobben mest. Begrunn det også godt. 0 Siter
Gjest Er i tvil Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Du behøver ikke svare inngående på slike spørsmål. Si at du er arbeidsøker og naturligvis har søkt andre steder, men at "bla bla bla" (her legger du vekt på hvorfor du helst vil ha den jobben her). Takk for svar alle sammen. Noen andre som har noe å tilføye;) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Jeg hadde vært ærlig. Er du jobbsøker, så søker du jo som regel på flere stillinger samtidig. Men du kan jo presisere at du aller mest har lyst til å jobbe akkurat hos dem! 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Det beste er å være ærlig. Har du søkt andre steder, så sier du det. Hvis jobben du er til intervju på ikke er drømmejobben, men en god nummer to, så kan du godt innrømme det også hvis de spør. Det har ihvertfall jeg gode erfaringer med. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.