Åsemor Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Hvis vi kvitter oss med tv og sier fra om det til NRK, får vi slippe å betale da? Selv om vi beholder dekoder, prosjektor, lerret og dermed kan se like mye på nrk som før? 0 Siter
Gjest damedamen Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Dere slipper å betale hvis dere sier opp og kvitter dere med tv. Har dere tv må dere betale. 0 Siter
citygirl Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Tror ikke du slipper unna for det, gitt:-) Prosjektor = TV... for dem. Er nok bare å betale. Men kanskje vi kunne lage en underskriftskampanje og få slutt på dritten!!! Det er jo sprette meg reklame på nrk også, kan de ikke like gjerne fullfinansiere det med reklame da, så betaler vi kun en sum ofr å se på tv - nemlig til kabel/parabolfolka. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Dere må nok betale. Vi ser nesten aldri tv for tiden. Det blir helst nyhetene og så dvd. 0 Siter
Gjest prutti Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Dere slipper å betale hvis dere sier opp og kvitter dere med tv. Har dere tv må dere betale. Skal man ikke betale bare man har en radio da? 0 Siter
fugazi Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Utrolig hva folk gjør for å komme seg unna lisensen Vel, det er ikke bare TV som fysisk ting som er lisensbelagt. Alt som gjør at du kan se NRK TV krever at du har betalt lisens. Dette gjelder kabel- og tv-tunere (for prosjektorer, så lenge dere har dette og kan se NRK med prosjektor), tv-kort til pc, video og dvdopptaker med tv-tuner etc. En annen ting, jeg har prøvd å se tv på prosjektor over tid, som en midlertidig erstatning for vanlig TV, og det er faktisk ganske slitsomt i lengden. Prosjektor er digg til sport og film, men ikke NRK Dagsrevyen 0 Siter
laban Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Skal man ikke betale bare man har en radio da? Nei, radiolisensen ble avskaffet for mange år siden. 0 Siter
Mistera Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Skal man ikke betale bare man har en radio da? Jo, var iallefall det jeg fikk vite av damen på lisenskontoret da jeg for andre gang meldte at tv min var gåen pga lynskade... Noe som faktisk var sant... MEN de vil fortsatt ha penger av meg, og ikke har jeg radio heller:/ 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. august 2006 Forfatter Skrevet 9. august 2006 Utrolig hva folk gjør for å komme seg unna lisensen Vel, det er ikke bare TV som fysisk ting som er lisensbelagt. Alt som gjør at du kan se NRK TV krever at du har betalt lisens. Dette gjelder kabel- og tv-tunere (for prosjektorer, så lenge dere har dette og kan se NRK med prosjektor), tv-kort til pc, video og dvdopptaker med tv-tuner etc. En annen ting, jeg har prøvd å se tv på prosjektor over tid, som en midlertidig erstatning for vanlig TV, og det er faktisk ganske slitsomt i lengden. Prosjektor er digg til sport og film, men ikke NRK Dagsrevyen Det var i grunn ikke seriøs planlegging jeg drev med her, men du hadde et godt og informativt svar innimellom der. 0 Siter
Gjest damedamen Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Skal man ikke betale bare man har en radio da? Oi Jo, sikkert 0 Siter
laban Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Oi Jo, sikkert Nei, ikke nå lenger. Radiolisensen er avskaffet for mange år siden. * sta * 0 Siter
Prozak Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Du sier selvsagt ingenting om at dere har prosjektor og evt. andre tunere enn tv-apparatet. Du sier ganske enkelt at dere har kastet tv-en e.l., og de må faktisk ta deres ord for det. De kan godt bløffe med at de er ute og peiler, men la deg ikke lure av det. ".........................................." 0 Siter
Gjest damedamen Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Nei, ikke nå lenger. Radiolisensen er avskaffet for mange år siden. * sta * *gjør høflig, stram hilsen* 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Du sier selvsagt ingenting om at dere har prosjektor og evt. andre tunere enn tv-apparatet. Du sier ganske enkelt at dere har kastet tv-en e.l., og de må faktisk ta deres ord for det. De kan godt bløffe med at de er ute og peiler, men la deg ikke lure av det. ".........................................." Hehe, kom på noe... Si NRK på engelsk.. 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. august 2006 Forfatter Skrevet 9. august 2006 Du sier selvsagt ingenting om at dere har prosjektor og evt. andre tunere enn tv-apparatet. Du sier ganske enkelt at dere har kastet tv-en e.l., og de må faktisk ta deres ord for det. De kan godt bløffe med at de er ute og peiler, men la deg ikke lure av det. ".........................................." De har vært på døra hos oss før, og jeg tviler ikke på at de kommer til å komme igjen. Men jeg kommer nok ikke til å kvitte meg med tv i stua med det første, så lenge det er sånn at det ikke bare er jeg som bestemmer her i huset. Så da betaler vi. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 De har vært på døra hos oss før, og jeg tviler ikke på at de kommer til å komme igjen. Men jeg kommer nok ikke til å kvitte meg med tv i stua med det første, så lenge det er sånn at det ikke bare er jeg som bestemmer her i huset. Så da betaler vi. Hvordan var det da de kom på døra? 0 Siter
laban Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Jo, var iallefall det jeg fikk vite av damen på lisenskontoret da jeg for andre gang meldte at tv min var gåen pga lynskade... Noe som faktisk var sant... MEN de vil fortsatt ha penger av meg, og ikke har jeg radio heller:/ Radiolisensen finnes ikke lenger. http://www.nrhf.no/nrhf-lisens.html http://www.nrk.no/informasjon/lisens/1385074.html 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. august 2006 Forfatter Skrevet 9. august 2006 Hvordan var det da de kom på døra? De ringte på, sa at det ikke var registrert noe tv på leiligheten vår, og med fri sikt fra utgangsdøra og inn til tv som i tillegg hadde litt høyt volum på, var det ingen vei utenom. Vi sa som sant var at vi trodde det var innbakt i husleien og at vi nettopp hadde flyttet inn, så han skrev på det skjemaet at vi hadde flyttet inn 2 mnd før eller noe. Men nå begynte jeg plutselig å lure på hvordan det er nå som vi har flyttet. Går de etter folkeregisteret, eller bør vi melde flytting? Jaja, får se hvor brevet er adressert... 0 Siter
Prozak Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 De har vært på døra hos oss før, og jeg tviler ikke på at de kommer til å komme igjen. Men jeg kommer nok ikke til å kvitte meg med tv i stua med det første, så lenge det er sånn at det ikke bare er jeg som bestemmer her i huset. Så da betaler vi. På døra må de gjerne komme. Men det er bare fordi man står registrert hos dem. Hos meg slipper de ikke inn :-) "......................................." 0 Siter
Dory Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Kommer den nå i disse dager?? *Håper ikke* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.