Gå til innhold

Jippi! Fikk betaling for kirke-spillinga i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått kronasjene inn på konto'n!

Men vi måtte sende en regning, ja.. Da gikk det ikke mange dagene, så kom pengene. 1000,-!

Vi kvidde oss litt, men vi er, etter andres mening, veldig gode til å spille, og jeg vil ikke være med på å "prise meg inn" i markedet.. Altså å spille gratis!

Når jeg tar betaling for spillinga mi, er det på en måte en "forsikring" til oppdragsgiveren, og jeg forplikter meg mer til å sørge for å "levere en vare", enn om jeg gjør det gratis.

Men nå er pengene kommet, og alt er fryd og gammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du får baktaling med på "kjøpet"? du vet hvordan folk er her i dette baksnakkelseslandet vårt! :(

Du fortjener selvfølgelig lønn for spillinga, og det var tøft gjort å sende regning.

Skrevet

Kanskje du får baktaling med på "kjøpet"? du vet hvordan folk er her i dette baksnakkelseslandet vårt! :(

Du fortjener selvfølgelig lønn for spillinga, og det var tøft gjort å sende regning.

Det dreier seg dessuten ikke bare om man fortjener noe eller ikke, det ødelegger for dem som lever av det om ikke andre som stiller opp er påpasselige med å vente honorar.

Dette gjelder alle kunstnergrupper, både innen utøvende og skapende deler av dem.

Skrevet

Det dreier seg dessuten ikke bare om man fortjener noe eller ikke, det ødelegger for dem som lever av det om ikke andre som stiller opp er påpasselige med å vente honorar.

Dette gjelder alle kunstnergrupper, både innen utøvende og skapende deler av dem.

Det høres selvfølgelig logisk ut når du fremstiller det slik, og 1000 kr hørtes ikke mye ut.

Vi får håpe hun som betalte skjønte det var riktig også.

Skrevet

1000 kr. for en opptreden?

Var ikke det veeeldig billig? :)

Skrevet

1000 kr. for en opptreden?

Var ikke det veeeldig billig? :)

Jo, men iom at det var en bekjent, fjern, men dog, tok jeg litt mindre av dem. Men det skulle jeg kanskje ikke gjort?

Skrevet

Jo, men iom at det var en bekjent, fjern, men dog, tok jeg litt mindre av dem. Men det skulle jeg kanskje ikke gjort?

Vi var to som spilte i lag, og begge to fikk 1000,- hver, altså! 2000,- for oppdraget, med andre ord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...