Gå til innhold

Hva i all verden er det dere driver med?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ferieavvikling på IT-support kanskje?

Men ja, det er merkelig at obskure diskusjonsforum i Langtvekkistan funker bedre og kjappere enn DOL.

Kanskje de burde se på systemet de bruker på hardware.no?

Selv om det hadde innkjøringsproblemer, virker det kjappere og mer stabilt enn systemet som kjøres her ihvertfall.

Men ja, det er merkelig at obskure diskusjonsforum i Langtvekkistan funker bedre og kjappere enn DOL.

Selv om det hadde innkjøringsproblemer, virker det kjappere og mer stabilt enn systemet som kjøres her ihvertfall.

Jeg trodde det var min data som oppførte seg kranglete..hm

Annonse

Nå er det vel neppe it-support avdelingen som står for utviklingen og driften, vil jeg tro. Men ja, et eller annet i den duren.

Problemet med systemet på hardware.no, er at det er et forum av samme type som de fleste andre - altså, ikke et trådet forum som DOL. Der synes jeg DOL har et heltglimrende system, iom. at man kan se tråder eller innlegg, det vises hvilke svar som er til hvilke innlegg etc. Men nå er det åpenbart koden i bunn, eller en eller annen serverkode, som ikke er helt oppegående. Og det har vart en stund.

"......................................."

Nå er det vel neppe it-support avdelingen som står for utviklingen og driften, vil jeg tro. Men ja, et eller annet i den duren.

Problemet med systemet på hardware.no, er at det er et forum av samme type som de fleste andre - altså, ikke et trådet forum som DOL. Der synes jeg DOL har et heltglimrende system, iom. at man kan se tråder eller innlegg, det vises hvilke svar som er til hvilke innlegg etc. Men nå er det åpenbart koden i bunn, eller en eller annen serverkode, som ikke er helt oppegående. Og det har vart en stund.

Jepp.

Med en gang klokken passerte 22.00, virket det som om serveren plutselig gikk over i 286 modus elns - tregt gikk det.

Og denne tregheten dukker opp støtt og stadig - og hva enn årsaken er ser det ut til å være svært vanskelig å fikse.

Jepp.

Med en gang klokken passerte 22.00, virket det som om serveren plutselig gikk over i 286 modus elns - tregt gikk det.

Og denne tregheten dukker opp støtt og stadig - og hva enn årsaken er ser det ut til å være svært vanskelig å fikse.

Spørs om det ikke er serveren som har problemer med antalle requests. Men - jeg synes da det rett som det er blir suppetregt midt på dagen også?

"........................................"

Spørs om det ikke er serveren som har problemer med antalle requests. Men - jeg synes da det rett som det er blir suppetregt midt på dagen også?

"........................................"

Det gjør det ja.

Og ved 5-tiden på morgene og, for den saks skyld.

Og så lenge det ikke kun skjer på perioder hvor det normalt er tung trafikk, vil jeg tro at det ikke bare er antall requests som er problemet...?

Det gjør det ja.

Og ved 5-tiden på morgene og, for den saks skyld.

Og så lenge det ikke kun skjer på perioder hvor det normalt er tung trafikk, vil jeg tro at det ikke bare er antall requests som er problemet...?

Nei, da er det åpenbart noe annet eller noe mer som er problemet. Jeg kan jo late som om jeg aner hva problemet er, men det gjør jeg ikke :-)

Annonse

Gjest Moderator

Jepp.

Takk for konkret tilbakemelding. Den viderebringes til rette vedkommende,

Gjest girl with no name

Vi har ikke oppfattet det som om problemene er fullt så store som det du gjør, men din oppfatning er uansett formidlet videre til rette vedkommende (som nå er tilbake fra ferie!).

Ja, jeg må nå si at jeg iallefall ofte ikke gidder være på DOL pga at det går så tregt og skjer så mye rart. Ikke bra for blodtrykket!

Takk for konkret tilbakemelding. Den viderebringes til rette vedkommende,

Dere kan jo notere at 22.00 fredag kveld ble det slik som 22.00 torsdag kveld - dramatisk reduksjon i hastighet og respons på nettstedet.

Men i kveld så det dog ut til å forsvinne igjen etter noen få minutter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...