Gå til innhold

litt kjedelig spørsmål da men....

Anbefalte innlegg

sprelline1365380900
Skrevet

Jobber i barnehage, og fikk et spørsmål her en dag..."Hvorfor heter solen Nelli?"

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier det vi og men hvorfor vet jeg ikke.

Bruker og å si at "nå er det tid for na Agnes" når det er leggetid.Men Agnes sr nå omvendt av senga da så det er nå greit nok, men Nelly...Si det..

Skrevet

Det har jeg aldri hørt noen kalle solen for.

Kan du ikke ringe han der hyperaktive astronomen som alltid blir intervjuet på tv om meteoritter og solformørkelser osv:-)

Skrevet

Har aldri hørt at solen heter Nelli.... Har tre barn i skole- og barnehagealder!

Gjest Aimabel
Skrevet

Det har jeg aldri hørt noen kalle solen for.

Kan du ikke ringe han der hyperaktive astronomen som alltid blir intervjuet på tv om meteoritter og solformørkelser osv:-)

Knut Jørgen Røed Ødegård?

Skrevet

Navnet Nelly er en kortform av Helene, som betyr "den strålende/skinnende".

Kanskje det er forklaringen.

Dette i flg. et navneleksikon på nettet.

Skrevet

Knut Jørgen Røed Ødegård?

Jepp, det var det han het...

har intrykk av at han er et omvandrene leksikon innen astronomi:) ikke mye han IKKE vet om emnet.. men nå ser jeg lengre opp i tråden her at sprelline visstnok har fått et svar...

Gjest Aimabel
Skrevet

har intrykk av at han er et omvandrene leksikon innen astronomi:) ikke mye han IKKE vet om emnet.. men nå ser jeg lengre opp i tråden her at sprelline visstnok har fått et svar...

kanskje Knut Jørgen Røed Ødegård doler? ;-)

Skrevet

Jeg blir alltid så glad når jeg ser ham. Tenker at det må være deilig å ha noe i livet som engasjerer en så til de grader at en formelig sprudler over. Han er "søt", og får meg til å ønske at jeg hadde fulgt litt mere med i realfagene når jeg gikk på skolen.

Skrevet

Kommer du fra Stavanger kanskje:

"Nelly/Nelli Solå (fra Stavanger) Positivt om solå, f.eks viss solå titte fram: "Nemmen se der va hu Nelly og ja!" hørt av farmor. (av heGGA 2003-03-31)"

"Hilsen alle jentene i Stavanger (ps Ta med Sola/Nelli)"

Klippet fra nettet.

Skrevet

Jeg blir alltid så glad når jeg ser ham. Tenker at det må være deilig å ha noe i livet som engasjerer en så til de grader at en formelig sprudler over. Han er "søt", og får meg til å ønske at jeg hadde fulgt litt mere med i realfagene når jeg gikk på skolen.

finnes vel sjeldent mer engasjerte mennesker en ham nei, han virker som han har det helt toppers:-)

Skrevet

kanskje Knut Jørgen Røed Ødegård doler? ;-)

hehe ja du skal se det:-) engasjert er han iallfall, det skal han ha:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...