Gå til innhold

Frekke journalister!

Gjest anonym i dag tror jeg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er sammen med en fotballspiller som har vært ganske mye profilert i den siste tiden, forholdet er ikke "offentlig" fordi han gjerne vil hun skal beskyttes så lenge det er mulig.

I dag ringte det på døra her og utenfor står en journalist som vil prate med datteren min sier han, jeg spør om grunnen til dette og da nevner han en reportasje som han lager om denne kjæresten hennes, han opplyser videre at han vil ha kommentarene hennes til en del spekulasjoner om kjæresten, noe han påstår er avklart med ham.

Jeg sier videre at dette har jeg ikke hørt noe om og opplyser samtidig at jeg ikke skjønner grunnen til at min datter skal spørres om noe angående **** hvorpå han da sier: Har han virkelig ikke ringt og gitt beskjed?

jeg ber ham deretter høflig om å fjerne seg og jeg skal til og lukke døren,

da går han rett inn i gangen og sier ennå en gang at dette skal ikke ta lang tid!

Da eksploderte jeg, og dyttet ham ut.

Har de lov til og oppføre seg på denne måten?

Videoannonse
Annonse
Gjest tarumtam
Skrevet

Er dette bare en lokalavis? og hva betyr (i dine øyne) _veldig profilert_?

Uansett var det en ganske uhøflig oppførsel, selvfølgelig har han ikke lov å oppføre seg slik. Frekt rett og slett!

Skrevet

Journalister spør vel sjelden om hva de har lov til. Mer hensynsløs yrkesgruppe eksisterer vel ikke.

Tor de fleste som tar det som står i avisene for god fisk, endrer mening den dagen det er de selv som blir "sitert", og ikke kan kjenne igjen noen ting.

Gjest Baderen
Skrevet

Journalister spør vel sjelden om hva de har lov til. Mer hensynsløs yrkesgruppe eksisterer vel ikke.

Tor de fleste som tar det som står i avisene for god fisk, endrer mening den dagen det er de selv som blir "sitert", og ikke kan kjenne igjen noen ting.

Er det virkelig noen som tar alt det journalister sier for god fisk?

Jeg har ikke blitt sitert. Men jeg har lagt merke til at hver gang det skrives noe om mine spesialfelt (fra jobb og hobbier) så er det fullt av feil og misforståelser.

Derfor antar jeg at det er like mye feil når de skriver om emner jeg ikke kjenner så godt til.

Skrevet

Ja det intrykket sitter jeg også igjen med, han var skikkelig frekk.

En ting at de spør, men det verste var at han regelrett løy da han påstod dette var avtalt med kjæresten til min datter og at han bare gikk inn da jeg ba ham om og gå.

Skrevet

Uansett var det en ganske uhøflig oppførsel, selvfølgelig har han ikke lov å oppføre seg slik. Frekt rett og slett!

Tufte, sikkert :)

Skrevet

Ikke lokalavis og veldig profilert = landslagsaktuell.

Skrevet

Er det virkelig noen som tar alt det journalister sier for god fisk?

Jeg har ikke blitt sitert. Men jeg har lagt merke til at hver gang det skrives noe om mine spesialfelt (fra jobb og hobbier) så er det fullt av feil og misforståelser.

Derfor antar jeg at det er like mye feil når de skriver om emner jeg ikke kjenner så godt til.

Jdepp. Rene faktafeil går igjen og igjen.

Klart mange tror det som står der, uten andre referenser.

Skrevet

Ring redaktøren og gi beskjed om journalistens oppførsel og at han ved en senere anledning vil bli anmeldt for å trenge seg inn på privat eiendom, eller hva nå det heter.

Snacky1365380698
Skrevet

Ring redaktøren og gi beskjed om journalistens oppførsel og at han ved en senere anledning vil bli anmeldt for å trenge seg inn på privat eiendom, eller hva nå det heter.

Ja, det ville jeg også ha gjort. Eller, hadde vel ringt avisen/politiet tvert, _etter_ jeg hadde spurt om hva han het! Ble skikkelig provosert nå!

Skrevet

Ja tror jeg gjør det i morgen tidlig, synes han gikk langt over streken.

Husker kun fornavnet hans, men så lenge jeg kan henvise til reportasjen om denne fotballspilleren så er det nok ikke vanskelig å finne ham.

Skrevet

Ja tror jeg gjør det i morgen tidlig, synes han gikk langt over streken.

Husker kun fornavnet hans, men så lenge jeg kan henvise til reportasjen om denne fotballspilleren så er det nok ikke vanskelig å finne ham.

Han får kanskje bare et klapp på skulderen for flott og aggressiv journalistikk, men det å gå inn i huset til fremmede mennesker uten å være invitert, er ikke bare frekt - det er direkte ulovelig.

Hvis datteren din i tillegg er under 18, så synes jeg virkelig du skal male fanden på veggen ovenfor redaktøren.

Lykke til:-)

Skrevet

Han får kanskje bare et klapp på skulderen for flott og aggressiv journalistikk, men det å gå inn i huset til fremmede mennesker uten å være invitert, er ikke bare frekt - det er direkte ulovelig.

Hvis datteren din i tillegg er under 18, så synes jeg virkelig du skal male fanden på veggen ovenfor redaktøren.

Lykke til:-)

Det kommer selvsagt an på hvilken avis/blad han kommer fra. Det er ikke alle publikasjoner som tillater en slik fremferd fra journalistene sine.

Skrevet

Dette høres helt merkelig ut, synes jeg. Jeg ville ringt redaktøren i avisen og fortalt om episoden. Selvsagt skal ingen trenge seg inn i huset ditt!

I de avisene jeg jobbet i før, ville dette bli sett på som totalt uakseptabel oppførsel.

Skrevet

Dette er ikke akseptabel oppførsel fra en journalist. Jeg ville ringt redaktør og rapportert om oppførselen!

Jeg tror heldigvis ikke at dette er vanlig oppførsel for "journalister flest", men det finnes - dessverre - en del "broilere" som ødelegger for yrkesgruppen.

Skrevet

Hmmm...ordentlige journalister ter seg ikke på denne måten.

Har en nær slektning med 40 års fartstid i bransjen - de fleste som redaktør e.l., og hadde en av hans journalister oppført seg slik er jeg rimelig sikker på at vedkommende ville fått en skikkelig overhøvling.

Ut fra din beskrivelse ville jeg tippet at det var en journalist fra en av de store tabloidene som var på døra, en freelancer som leverer stoff til disse, eller en bladsmører fra et av sladderbladene (og nei, de som jobber for sladderbladene er ikke journalister, hverken i navn eller gavn).

Om journalisten tilhører en av gruppene nevnt over, er det tvilsomt om du kan gjøre mye med det.

Kom han fra annet hold, kontakt redaktør (evt. daglig leder eller desksjef), slik at journalisten kan få seg en velfortjent overhøvling for uetisk opptreden.

Skrevet

Om HUN er..?

Heheh... ser at det ble HELT feilformulert... :)

Det var selvfølgelig myntet på journalisten, selv om jeg ser det var vanskelig å se:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...