Gå til innhold

Hva skal jeg ha på meg

Anbefalte innlegg

Gjest kommende BI-student
Skrevet

Skal immatrikuleres ved Handelshøyskolen BI (i Oslo) neste mandeg, og ANER ikke hva det er vanlig å ha på seg på sånt.

Noen som har vært gjennom dette på BI for ikke så altfor lenge siden. Eller som har peiling på sånt fra andre steder?

Skjørt, bukse, drakt, dressjakke, kjole, bunad (det er forresten uaktuelt - aldri om jeg stiller i bunad, nei!)???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På min immatrikulering for 200 år siden var vi pyntet, i Universitetets Aula.

Ta på deg et pent skjørt med litt lengde og en pyntet overdel. Det er safe. Da er du aldri overpyntet eller underpyntet.

Og jeg synes slett ikke spørsmålet var merkelig. Lov meg at du ikke stiller i dongeri.

Gjest Been there, done that
Skrevet

Been there, done that :)

Ikke pynt deg altfor mye, da det er partyparty etterpå. Så noen festevennlige klær anbefales. Bunad o.l er det nok ingen som stiller i, men litt penere klær enn en vanlig skoledag. Tenk deg at du skal på bursdag :)

Skrevet

Been there, done that :)

Ikke pynt deg altfor mye, da det er partyparty etterpå. Så noen festevennlige klær anbefales. Bunad o.l er det nok ingen som stiller i, men litt penere klær enn en vanlig skoledag. Tenk deg at du skal på bursdag :)

Takk for svar!

HVordan er dette partypartyet etterpå, da? Jeg kjenner INGEN som skal begynne, og gruer meg.

Er det en stor felles fest, eller er det gruppevis i forhold til om man tar bachelor eller de forskjellige master-gradene?

Jeg skal ta master.

Skrevet

Ta på deg et pent skjørt med litt lengde og en pyntet overdel. Det er safe. Da er du aldri overpyntet eller underpyntet.

Og jeg synes slett ikke spørsmålet var merkelig. Lov meg at du ikke stiller i dongeri.

Jeg LOVER å ikke stille i dongeri!

Skrevet

Vanlige klær, vel!

Vanlige klær - helt hverdags, mener du? Har du blitt immatrikulert ved BI?

Fått skikkelig formell invitasjon, så jeg tror ikke helt hverdags er tingen.

Skrevet

Pyntet du deg da?

Jeg stilte i dongerybukser ;o)

Skrevet

Pyntet du deg da?

Jeg stilte i dongerybukser ;o)

Men Dorthe, da. Det passet seg virkelig ikke. Det er jo en stor dag. Visst pyntet jeg meg.

Skrevet

Takk for svar!

HVordan er dette partypartyet etterpå, da? Jeg kjenner INGEN som skal begynne, og gruer meg.

Er det en stor felles fest, eller er det gruppevis i forhold til om man tar bachelor eller de forskjellige master-gradene?

Jeg skal ta master.

Fadderuken begynner vel neste uke hvis jeg ikke tar helt feil. Så hvis det er slik det har vært tidl så vil dere bli delt inn i faddergrupper basert på studieretninger. Er masse studenter som har organisert den første uken i flere mnd slik at den første tiden vil bestå av masse sosiale ting, bli kjent med nye mennesker osv. Ferdig program mao. Hvordan ting er lagt opp til masterstudentene aner jeg ikke.

BI-oslo har jo blitt rimelig stort nå, så du kommer garantert til å bli kjent med masse hyggelige mennesker.

Hva skal du ta master i, forresten?

Skrevet

Men Dorthe, da. Det passet seg virkelig ikke. Det er jo en stor dag. Visst pyntet jeg meg.

Hihi, jeg hadde ikke lue heller. Det hadde venninna mi.

Jeg tror ikke jeg tok det så veldig høytidelig og så var jeg vel i den alderen at jeg ville være litt vanskelig :o)

Dette husket jeg faktisk ikke før nå, men det var skummelt å gå opp på podiet og alle kunne se meg :o(

Skrevet

Fadderuken begynner vel neste uke hvis jeg ikke tar helt feil. Så hvis det er slik det har vært tidl så vil dere bli delt inn i faddergrupper basert på studieretninger. Er masse studenter som har organisert den første uken i flere mnd slik at den første tiden vil bestå av masse sosiale ting, bli kjent med nye mennesker osv. Ferdig program mao. Hvordan ting er lagt opp til masterstudentene aner jeg ikke.

BI-oslo har jo blitt rimelig stort nå, så du kommer garantert til å bli kjent med masse hyggelige mennesker.

Hva skal du ta master i, forresten?

Master of Science, organisasjonspsykologi, 2 år.

Tror det blir en overgang etter bachelor i psykologi fra UiO - et litt annet miljø, tenker jeg.

Takk for hjelpen!

Skrevet

Takk for svar!

Jeg skal ta master.

Se hva jeg fant :)

http://www.bi.no/templates/NyhetsArtikkel____39518.aspx

Skrevet

Hihi, jeg hadde ikke lue heller. Det hadde venninna mi.

Jeg tror ikke jeg tok det så veldig høytidelig og så var jeg vel i den alderen at jeg ville være litt vanskelig :o)

Dette husket jeg faktisk ikke før nå, men det var skummelt å gå opp på podiet og alle kunne se meg :o(

Jeg liker meg på alle former for scener, jeg. Men jeg husker vi var flere med samme for - og etternavn, så det ble litt bruduljer.

Du så antakelig ut som en skikkelig hippie ?

Jeg var helt svart til hverdags, men pyntet meg den dagen.

Skrevet

Master of Science, organisasjonspsykologi, 2 år.

Tror det blir en overgang etter bachelor i psykologi fra UiO - et litt annet miljø, tenker jeg.

Takk for hjelpen!

BI er hva du gjør det til selv. Er bøttevis om meninger om skolen og miljøet, men jeg hadde det strålende der i alle årene jeg gikk der.

Som masterstudent er man likevel litt mer fokusert på studiene enn man er som 18åring, nyinnflyttet til hovedstaden og på desperat jakt etter venner. Alt i alt, man finner alle typer mennesker der - akkurat som på alle andre utdanningsinstitusjoner. Har derimot et generelt inntrykk av at foreleserne på BI er litt flinkere og engasjert enn på offentlige skolen, men nå snakker jeg selvsagt ut fra egne erfaringer. De fagene du skal ha, har jeg aldri hatt.

Men uansett, lykke til!:)

Skrevet

BI er hva du gjør det til selv. Er bøttevis om meninger om skolen og miljøet, men jeg hadde det strålende der i alle årene jeg gikk der.

Som masterstudent er man likevel litt mer fokusert på studiene enn man er som 18åring, nyinnflyttet til hovedstaden og på desperat jakt etter venner. Alt i alt, man finner alle typer mennesker der - akkurat som på alle andre utdanningsinstitusjoner. Har derimot et generelt inntrykk av at foreleserne på BI er litt flinkere og engasjert enn på offentlige skolen, men nå snakker jeg selvsagt ut fra egne erfaringer. De fagene du skal ha, har jeg aldri hatt.

Men uansett, lykke til!:)

Tusen takk!

Jeg gleder meg enormt til studiene, selve fagene altså!Men jeg er litt sjenert av meg, så gruer meg litt til det sosiale, det å bli kjent.

Håper du har rett i at masterstudentene er fokusert på studier. Vi bør i alle fall være det - har inntrykk av at det blir krevende år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...