Gå til innhold

Nyrebekkenbetennelse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Det går bra skal du se!

Hei

Vårt barn fikk det, det gikk utrolig fort fra sviing når hun tisset til masse blod i urinen, tror ca 4-5 timer.

Fikk "hestekur" med antibiotika i 8 dager. Er nå helt fin.

Hun var hjemme i 5 dager (fredag ettermiddag til og med onsdag) muligens litt lenge, men siden jeg selv sliter med kronisk UVI så ville jeg være SIKKER på at hun var HELT bra igjen (ok, jeg er hønemor, men jeg liker det jeg:-))

Grunnen tror vi var en kombinasjon av at hun ble våt ute i snøen og at hun ikke turte å gå på do på skole/SFO.

MEN, vi er nå veldig påpasselige med at hun tisser når hun skal, og passer på at skole/SFO er oppmerksomme på at hun har en tendens til å ikke ville gå på do - gutta sniker seg til å åpne dørene og da vil hun ikke gå...

Husk at det er kjempe viktig å drikke MASSE!!! Vi slukte alle kameler som gjelder saft/brus og spes Cola for å få i henne veske.

Lykke til, det kommer til å gå kjempe fint!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241335-nyrebekkenbetennelse/#findComment-1866965
Del på andre sider

Hei

Vårt barn fikk det, det gikk utrolig fort fra sviing når hun tisset til masse blod i urinen, tror ca 4-5 timer.

Hun var hjemme i 5 dager (fredag ettermiddag til og med onsdag) muligens litt lenge, men siden jeg selv sliter med kronisk UVI så ville jeg være SIKKER på at hun var HELT bra igjen (ok, jeg er hønemor, men jeg liker det jeg:-))

Grunnen tror vi var en kombinasjon av at hun ble våt ute i snøen og at hun ikke turte å gå på do på skole/SFO.

MEN, vi er nå veldig påpasselige med at hun tisser når hun skal, og passer på at skole/SFO er oppmerksomme på at hun har en tendens til å ikke ville gå på do - gutta sniker seg til å åpne dørene og da vil hun ikke gå...

Husk at det er kjempe viktig å drikke MASSE!!! Vi slukte alle kameler som gjelder saft/brus og spes Cola for å få i henne veske.

Ser at du har svart på det innlegget. Jeg har hatt urinveisinfeksjon 2 ganger i mitt liv (er nå 22 år), og begge gangene begynte det med bittelitt sviing når jeg tisset, og 2 timer senere tisset jeg bare blod eller kjempe mørk urin som var lik farge som mørk kaffe. Kan dette faktisk ha vært nyrebekkenbetennelse? Begge gangene har det vært så akutt at jeg har kommet forbi alle som satt på venterommet hos legevakten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241335-nyrebekkenbetennelse/#findComment-1866974
Del på andre sider

Gjest Shira12

Ser at du har svart på det innlegget. Jeg har hatt urinveisinfeksjon 2 ganger i mitt liv (er nå 22 år), og begge gangene begynte det med bittelitt sviing når jeg tisset, og 2 timer senere tisset jeg bare blod eller kjempe mørk urin som var lik farge som mørk kaffe. Kan dette faktisk ha vært nyrebekkenbetennelse? Begge gangene har det vært så akutt at jeg har kommet forbi alle som satt på venterommet hos legevakten.

Da jeg hadde nyebekkenbetennelse var det så vondt at det ikke var tvil! Ikke kunne jeg stå, ikke sitte, lå omtrent strak ut hele tiden.

Det du beskriver kan ha vært en begynnendes nyrebekkenbetennelse, men det er jo ingen fare så lenge du fikk behandling raskt for det.

Men igjen så kan det ha vært en UVI.

Det viktige er og få behandlet det, for en UVI kan gå opp i nyrene til slutt.

Sånn til slutt, tranebær er veldig effektivt om du har UVI. Fåes kjøpt i helsekosten, kjenner flere som bruker dette med stort hell.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241335-nyrebekkenbetennelse/#findComment-1866980
Del på andre sider

Da jeg hadde nyebekkenbetennelse var det så vondt at det ikke var tvil! Ikke kunne jeg stå, ikke sitte, lå omtrent strak ut hele tiden.

Det du beskriver kan ha vært en begynnendes nyrebekkenbetennelse, men det er jo ingen fare så lenge du fikk behandling raskt for det.

Men igjen så kan det ha vært en UVI.

Det viktige er og få behandlet det, for en UVI kan gå opp i nyrene til slutt.

Sånn til slutt, tranebær er veldig effektivt om du har UVI. Fåes kjøpt i helsekosten, kjenner flere som bruker dette med stort hell.

Samme her. Jeg måtte ha to stk til å holde meg for i det hele tatt komme meg inn til legevakten, og hadde feber hele første døgnet jeg fikk behandling. Andre gangen jeg fikk det, ringte jeg og forklarte hvordan det var, jeg fikk da beskjed om å drikke masse juice og se det an for de hadde ikke kapasitet til å ta imot meg. Jeg ringte når jeg tisset bare blod og fikk fortsatt beskjed om å avvente siuasjonen. Vi kjørte rett etter den samtalen og jeg skreik da vi kom bort dit. Samboeren og sykepleier slepte meg inn omtrent. Jeg hadde så vondt!!

Tranebær jah! takk for tipset. Jeg er så redd for å få noe slikt igjen at jeg blir nok en storforbruker av det når høst/vinter nærmer seg! :)))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241335-nyrebekkenbetennelse/#findComment-1866989
Del på andre sider

Gjest Det går bra skal du se!

Samme her. Jeg måtte ha to stk til å holde meg for i det hele tatt komme meg inn til legevakten, og hadde feber hele første døgnet jeg fikk behandling. Andre gangen jeg fikk det, ringte jeg og forklarte hvordan det var, jeg fikk da beskjed om å drikke masse juice og se det an for de hadde ikke kapasitet til å ta imot meg. Jeg ringte når jeg tisset bare blod og fikk fortsatt beskjed om å avvente siuasjonen. Vi kjørte rett etter den samtalen og jeg skreik da vi kom bort dit. Samboeren og sykepleier slepte meg inn omtrent. Jeg hadde så vondt!!

Tranebær jah! takk for tipset. Jeg er så redd for å få noe slikt igjen at jeg blir nok en storforbruker av det når høst/vinter nærmer seg! :)))

Hei

Det gjør vondt, husk at selv en "enkel" urinveisinfeksjon gir en form for forgiftning i kroppen. Jeg blir kjempe uvel, frossen og kvalm.

Du kan også koke kjerringrokk te det er vanndrivende og veldig bra.

Tranebær kan jeg ikke ta for mye av fordi magen min ikke tåler det (det er veeeeeldig surt, prøv i små doser først).

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241335-nyrebekkenbetennelse/#findComment-1867019
Del på andre sider

Annonse

Hei

Oi, var det SÅ enkelt!

Vår kar fikk magevondt/oppkast som stod på i 7 timer, etterfulgt av feber, magevondt. (stikkende, som lyn, som han bråvåknet og hylte av) og helt uslått/slapp, smerter ned i lår/kne. Feberen steg iløpet av to døgn til 40.3.

Da han kom inn til lege bar det rett til sykehus med mistanke om blindtarmbetennelse, så magesyke(isolat), deretter tatmslyng, lungebetennelse, halsbetennelse(klaget på vond hals), ørebetennelse, blærefeil (tømte ikke blæren godt nok), osv.

Etter et døgn ble han flydd til et større sykehus, og der er han enda etter en uke. mat og drikke frister ikke, og han har fått intravenøs hele tiden. Penicillinet blir også satt intravenøst.

Nå skjønner jeg at de tviler..

Oppå dette fikk han forstoppelse.

Ikke lett når barn er syke...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241335-nyrebekkenbetennelse/#findComment-1867037
Del på andre sider

Gjest Shira12

Pass også på at du ikke blir kald!

På meg ullsokker, og gjerne en ulltrøye ned over bekkenet. Får kjøpt sånne med silke i, de er behagelige og gå i :o)

Jeg bruker mye halvside strikkejakker om vinteren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241335-nyrebekkenbetennelse/#findComment-1867049
Del på andre sider

Gjest Shira12

Pass også på at du ikke blir kald!

På meg ullsokker, og gjerne en ulltrøye ned over bekkenet. Får kjøpt sånne med silke i, de er behagelige og gå i :o)

Jeg bruker mye halvside strikkejakker om vinteren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/241335-nyrebekkenbetennelse/#findComment-1867050
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...