Gå til innhold

Medisin mot PTSD - NHD!


Feline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rart at dette kommer opp nå.... Jeg har nettopp vært i samtale med en psykolog som mener at SSRI ikke er en god medisin mot PTSD. Snarere tvert imot. Så vidt jeg forsto var også erfaringen hennes med pasienter som gikk på SSRI med manglende postiv virkning nettopp at de var feildiagnostiserte, og ikke led av depresjoner menn av PTSD.

Er artikkelen på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at dette kommer opp nå.... Jeg har nettopp vært i samtale med en psykolog som mener at SSRI ikke er en god medisin mot PTSD. Snarere tvert imot. Så vidt jeg forsto var også erfaringen hennes med pasienter som gikk på SSRI med manglende postiv virkning nettopp at de var feildiagnostiserte, og ikke led av depresjoner menn av PTSD.

Er artikkelen på nett?

http://www.lexir.net/cgi-bin/wbch.exe?html=../Site/top/index.html&stDoc_ID=1933

Lenkehilsen

http://home.no.net/feline/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Takk!

Hadde du noen tanker om dette?

Og hva tror du NHD, er SSRI et godt middel mot PTSD?

Jeg har begrenset erfaring med dette på egne pasienter. På de få hvor jeg har brukt det, har erfaringene vært udelt positive.

Jeg velger å forholde meg til vitenskapelige studier. I disse er det vist så god effekt at medisinene har gått gjennom det nåleøyet det er å bli godkjent. Derfor vet jeg at de virker.

Om jeg hadde hatt utstrakt praksis i dag, ville jeg nok brukt dem i større grad.

Du får spørre psykologen din om hen kan lese artiklene vedr. dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begrenset erfaring med dette på egne pasienter. På de få hvor jeg har brukt det, har erfaringene vært udelt positive.

Jeg velger å forholde meg til vitenskapelige studier. I disse er det vist så god effekt at medisinene har gått gjennom det nåleøyet det er å bli godkjent. Derfor vet jeg at de virker.

Om jeg hadde hatt utstrakt praksis i dag, ville jeg nok brukt dem i større grad.

Du får spørre psykologen din om hen kan lese artiklene vedr. dette.

Hun har nettopp tatt videreutdanning i dette, så jeg renger med at hun er oppdatert på den siste forskningen.

Det er mulig jeg har misforstått henne noe, og at hun ikkemener det har liten funksjon på PTSS generelt, men på folk som sliter med å få kontakt med følelsene sine spesielt.

Virker det mer fornuftig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...