Gå til innhold

Her skulle Gro Dahle ha vøri, Kal! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Heathrow må man nå finne medpassasjerer som vil smake på brystmelk dersom noen vil ha med seg en flaske med dette ombord i et fly! tenker dette sette morsmelkvaflene til Gro dahle litt i skyggen, jeg! ;-)

Men når det er sagt er det vel ikke så vanlig å ha med seg brystmelk på flaske ombord på fly, med mindre det er babyer som reiser uten mor.

Forvørig blir det spennende å se om denne "no handluggage policy"'en fortsetter. Litt ugreit å reise til langtvekkistan med barn dersom man ikke får ha med spill og leker....

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=126116

Videoannonse
Annonse
  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

22

• fei1365380229

10

• flisa

9

• GoodTimes

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er bare vg som skriver brystmelk, de andre skriver babymelk, så jeg går ut i fra at det dreier seg om ferdigblandet erstatning?

Man dør jo ikke akkurat av å smake på brystmelk heller, da ;-) Det smaker bare litt søtt og emment!

Skrevet

Det er bare vg som skriver brystmelk, de andre skriver babymelk, så jeg går ut i fra at det dreier seg om ferdigblandet erstatning?

Man dør jo ikke akkurat av å smake på brystmelk heller, da ;-) Det smaker bare litt søtt og emment!

Ikke sant?! :-) De liker nok bare å gjøre et stort poeng av det hele.

Rart i grunnen, at det å skulle smake på brystmelk ofte fører til "å-giiid-a-mej-reaksjoner"! Husker bl a i en episode av Friends, der Phoebe helte en dråpe av melka på hånda for å kjenne temperaturen, er derpå slikket dråpen i seg. Ross ble ultrasjokkert!! :-)

Har også hørt om folk her inne som nesten dåner ved tanken! Hi Hi

fei1365380229
Skrevet

Når vi skulle hjem fra Kina måtte vi gjøre det samme, alt måtte smakes på.

Vi måtte også åpne uåpnet morsmelkserstatning for å smake på den.

Det var ikke lov å ha med vin i håndbagasjen, den måtte legges igjen.

Blir vanvittig skremt av dette her jeg, vi skal til Thailand i julen og jeg har flyskrekk nok som det er :(

Skrevet

Blir vanvittig skremt av dette her jeg, vi skal til Thailand i julen og jeg har flyskrekk nok som det er :(

jeg skjønner at man må ta slike forholdsregler, men skal man på en lang flytur og har med flere middagsglass, så risikerer man å bederve maten ved å skru opp glassene og derved bryte forseglingen.

Skjønner at du blir litt enmgstelig, ja. Jeg har riktignok ikke flyskrekk, men de senere årene er det utrolig mange historier både om fly og pm bakketerror.

Selv om faren sikkert fortsatt er nokså minimal statistisk sett, så tenker man seg jo om et par ganger ekstra før man reiser utenlands....

Skrevet

jeg skjønner at man må ta slike forholdsregler, men skal man på en lang flytur og har med flere middagsglass, så risikerer man å bederve maten ved å skru opp glassene og derved bryte forseglingen.

Skjønner at du blir litt enmgstelig, ja. Jeg har riktignok ikke flyskrekk, men de senere årene er det utrolig mange historier både om fly og pm bakketerror.

Selv om faren sikkert fortsatt er nokså minimal statistisk sett, så tenker man seg jo om et par ganger ekstra før man reiser utenlands....

Man har jo ikke med seg MANGE glass i håndbagasjen....

Skrevet

jeg ga brystmelk fra flaske til minstejenta :)

Ja, jeg kjenner også et par som har gjort det - pumpet ut melk og gitt på flaske. Men jeg antar at dette er den gruppen mødre med færrest representanter! ;-)

Skrevet

Man har jo ikke med seg MANGE glass i håndbagasjen....

Kommer vel an på hvor langt man skal! Før vi fikk barn dro vi en gang til det fjerne Østen, og med to mellomlandinger tok det oss ca 24 timer før vi var fremme på hotellet. Skulle vi hatt med barn måtte vi jo hatt med glass med mat også for siste del av turen.

Skrevet

Ja, jeg kjenner også et par som har gjort det - pumpet ut melk og gitt på flaske. Men jeg antar at dette er den gruppen mødre med færrest representanter! ;-)

er jeg unormal også nå?

hehe

fei1365380229
Skrevet

Ja vi måtte bare kaste morsmelkserstatningen, det var sånne små bokser som var ferdig blandet (som en liten juiceboks), jeg husker jeg ble skikkelig irritert, men disse terroristene gjør jo hva som helst, så å få gift på et glass som ser uåpnet ut er nok ikke noe problem for dem.

Skrevet

Ja vi måtte bare kaste morsmelkserstatningen, det var sånne små bokser som var ferdig blandet (som en liten juiceboks), jeg husker jeg ble skikkelig irritert, men disse terroristene gjør jo hva som helst, så å få gift på et glass som ser uåpnet ut er nok ikke noe problem for dem.

Tips (hvis DET er lov, da): Ta med bare MME-pulver og få kokt vann fra flyvertinnene.

Skrevet

Kommer vel an på hvor langt man skal! Før vi fikk barn dro vi en gang til det fjerne Østen, og med to mellomlandinger tok det oss ca 24 timer før vi var fremme på hotellet. Skulle vi hatt med barn måtte vi jo hatt med glass med mat også for siste del av turen.

var det ikke til England dette her da? *kranglete* :-)

Skrevet

er jeg unormal også nå?

hehe

neida, pølser i vafler er heeeeeelt normalt! ;-)

Skrevet

Hva ga du ungen da da?

Skrevet

var det ikke til England dette her da? *kranglete* :-)

det gjaldt britiske flyvninger generelt, og jeg antar at BA og de andre flyselskapene også flyr til mer fjerntliggendeland enn Norge.

Dessuten hadde jeg med en generell passus om at disse reglene fort kan bli nye retningslinjer over alt. Etter 911 ble det jo endringer også i Norge - ikke bare på flyplassene i USA! :-)

Skrevet

det gjaldt britiske flyvninger generelt, og jeg antar at BA og de andre flyselskapene også flyr til mer fjerntliggendeland enn Norge.

Dessuten hadde jeg med en generell passus om at disse reglene fort kan bli nye retningslinjer over alt. Etter 911 ble det jo endringer også i Norge - ikke bare på flyplassene i USA! :-)

Sukk, du har vel rett :)

Skrevet

Ja, jeg har litt gåsehud her jeg sitter, min mor og stefar og stesøster skulle nemlig til London i dag. De sitter på Torp og venter på nærmere beskjed...

Skrevet

er hele poenget da. At det ikke skal gå ann å ha med seg laptop,mobil, bøker ,brus og snacks. etc.

jeg har likt å fly jeg.

Skrevet

Sukk, du har vel rett :)

Åff kårs! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...