Gå til innhold

Her skulle Gro Dahle ha vøri, Kal! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke sant?! :-) De liker nok bare å gjøre et stort poeng av det hele.

Rart i grunnen, at det å skulle smake på brystmelk ofte fører til "å-giiid-a-mej-reaksjoner"! Husker bl a i en episode av Friends, der Phoebe helte en dråpe av melka på hånda for å kjenne temperaturen, er derpå slikket dråpen i seg. Ross ble ultrasjokkert!! :-)

Har også hørt om folk her inne som nesten dåner ved tanken! Hi Hi

Moren min (hundre år siden) melket ut et glass melk da hun ammet storebroren min, vet ikke hvorfor, kanskje hun hadde melkespreng eller noe. I alle fall satte hun det i kjøleskapet og gikk opp i 2.etasje for å hente noe.

Far kommer trøtt og varm hjem fra jobb, går rett i kjøleskapet og tømmer melkeglasset. Mor kommer ned. - Deilig melk! sier far og tørker melkebarten.

- Oj, det var brystmelk, sier mor og far går i gulvet.

Ha!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

22

• fei1365380229

10

• flisa

9

• GoodTimes

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Moren min (hundre år siden) melket ut et glass melk da hun ammet storebroren min, vet ikke hvorfor, kanskje hun hadde melkespreng eller noe. I alle fall satte hun det i kjøleskapet og gikk opp i 2.etasje for å hente noe.

Far kommer trøtt og varm hjem fra jobb, går rett i kjøleskapet og tømmer melkeglasset. Mor kommer ned. - Deilig melk! sier far og tørker melkebarten.

- Oj, det var brystmelk, sier mor og far går i gulvet.

Ha!

He he!

Det rare er at enkelte menn som grøsser ved tanken på brysmelk, gladelig både mottar og utfører oralsex på den samma dama!! ;-)

(Unnskyld for at jeg nevner dette i sammenheng med foreldrene dine, da! *S*)

Skrevet

He he!

Det rare er at enkelte menn som grøsser ved tanken på brysmelk, gladelig både mottar og utfører oralsex på den samma dama!! ;-)

(Unnskyld for at jeg nevner dette i sammenheng med foreldrene dine, da! *S*)

Det er helt greit! Jeg er stor nå.

:)

Skrevet

Ikke sant?! :-) De liker nok bare å gjøre et stort poeng av det hele.

Rart i grunnen, at det å skulle smake på brystmelk ofte fører til "å-giiid-a-mej-reaksjoner"! Husker bl a i en episode av Friends, der Phoebe helte en dråpe av melka på hånda for å kjenne temperaturen, er derpå slikket dråpen i seg. Ross ble ultrasjokkert!! :-)

Har også hørt om folk her inne som nesten dåner ved tanken! Hi Hi

Det er prinsippet.

Å fly skal være en komfortabel fin opplevelse hvor man kan ha med seg laptop og brystmelk og vin og bøker og kose seg og ikke måtte stå i sikkerhetskø i 5 timer for å ta røntgen av skoeene til alle passarsjerene..

irriterer meg bare. Er noe med at terroristene faktisk vinner. Og er med på å gjøre det å fly til en risikosport. Og til en politistat med kameraer og sikkerhetssjekking overalt alle steder. Akkurat som det nå..ikke på grunn av terror da. Men er metalldetektorer på masse amerikanske barneskoler.

Liker ikke den veien samfunnet går.

Skrevet

Det er helt greit! Jeg er stor nå.

:)

;-)

fei1365380229
Skrevet

Hva ga du ungen da da?

Hun var 1 1/2 år når vi fikk henne så hun kunne drikke både brus og spise mat på flyet så det var ingen katastrofe for oss heldigvis :)

Skrevet

Ja, jeg kjenner også et par som har gjort det - pumpet ut melk og gitt på flaske. Men jeg antar at dette er den gruppen mødre med færrest representanter! ;-)

Det er ikke så uvanlig altså. Var i den gruppen selv med eldstemann, han var hjertebarn og klarte ikke å suge fra brystet.

fei1365380229
Skrevet

Tips (hvis DET er lov, da): Ta med bare MME-pulver og få kokt vann fra flyvertinnene.

Vår yngste er nå 5 år så for vår del er dette problemet over :)

Verre med mor som hadde tenkt å fylle en bitte liten flaske rødvin og ha med på flyturen til Thailand som angstfordriver, men får vel heller drikke en del før jeg går ombord på flyet da :) eller få en valium av legen min før jeg drar!

Gjest Kinatur
Skrevet

Når vi skulle hjem fra Kina måtte vi gjøre det samme, alt måtte smakes på.

Vi måtte også åpne uåpnet morsmelkserstatning for å smake på den.

Det var ikke lov å ha med vin i håndbagasjen, den måtte legges igjen.

Blir vanvittig skremt av dette her jeg, vi skal til Thailand i julen og jeg har flyskrekk nok som det er :(

Jeg var i Kina nå i sommer. Vi fløy også med innenlandsfly der. Vi opplevde at vannflaksen måtte tas ut av håndbagsjen og åpnes. Betjeningen luktet på innholdet, men vi ble ikke bedt om å smake på det.

En dame i følget hadde med en negleklipper (ikke saks), og den ble tatt fra henne.

Barna som hadde med gameboy, måtte starte spillene og vise at de virket.

Skrevet

Vår yngste er nå 5 år så for vår del er dette problemet over :)

Verre med mor som hadde tenkt å fylle en bitte liten flaske rødvin og ha med på flyturen til Thailand som angstfordriver, men får vel heller drikke en del før jeg går ombord på flyet da :) eller få en valium av legen min før jeg drar!

Uffda! SÅ ille?!

Ikke moro....

Som mor ville jeg synes at det verste ville vært å underholde barn i 12-14 timer uten lsestoff og gameboy!

fei1365380229
Skrevet

Jeg var i Kina nå i sommer. Vi fløy også med innenlandsfly der. Vi opplevde at vannflaksen måtte tas ut av håndbagsjen og åpnes. Betjeningen luktet på innholdet, men vi ble ikke bedt om å smake på det.

En dame i følget hadde med en negleklipper (ikke saks), og den ble tatt fra henne.

Hos oss måtte vår datter smake på alt innholdet :), det ble luktet på også.

Skrevet

Jeg måtte legge en bitteliten brodersaks i kofferten før en flytur. Vel om bodr i flyet så jeg et par damer med store, spisse strikkepinner!!!

Skulle tro det var adskillig farlugere våpen enn min ørlille saks, men så sto det vel (dengang) bare "saks" på oversikten over forbudte gjenstander, og det er jo ikke lov å tenke selv!;-)

fei1365380229
Skrevet

Uffda! SÅ ille?!

Ikke moro....

Som mor ville jeg synes at det verste ville vært å underholde barn i 12-14 timer uten lsestoff og gameboy!

Lesestoff kan man vel ta med eller? Vi skal ned i julen og hadde tenkt å pakke inn en gave til hver som vi skal gi dem når de våkner 22.des med litt aktiviteter.

Kan man ikke ta med gameboy heller, hva da med mobilen? Hadde også tenkt å ta med litt smågodt og pepperkaker i håndbagasjen.

fei1365380229
Skrevet

Jeg måtte legge en bitteliten brodersaks i kofferten før en flytur. Vel om bodr i flyet så jeg et par damer med store, spisse strikkepinner!!!

Skulle tro det var adskillig farlugere våpen enn min ørlille saks, men så sto det vel (dengang) bare "saks" på oversikten over forbudte gjenstander, og det er jo ikke lov å tenke selv!;-)

Jeg reagerte på de skarpe knivene vi fikk til maten som ble servert jeg.

Skrevet

Jeg reagerte på de skarpe knivene vi fikk til maten som ble servert jeg.

Flyselskapene burde straks gå over til å servere kald, finmost suppe, som inntas via plastsugerør! ;-)

På den måten blir det null bestikk og heller ingen varm mat å kaste i fleisen på betjeningen.....

Har også hørt at folk har fått kjøpe swiss army knife i tax free'en før ombordstigning.....

Skrevet

Lesestoff kan man vel ta med eller? Vi skal ned i julen og hadde tenkt å pakke inn en gave til hver som vi skal gi dem når de våkner 22.des med litt aktiviteter.

Kan man ikke ta med gameboy heller, hva da med mobilen? Hadde også tenkt å ta med litt smågodt og pepperkaker i håndbagasjen.

Ingen va oss vet hvilke regler som vil gjelde i fremtidne, og mellom hvilke land, men i følge nettavisene gjelder lista nedenfor for flyvninger FRA STORBRITANNIA fra og med i dag.

Og det ser ikke ut til at lesestoff og gameboy er lov der nei....Så opp i kofferten med alt slikt.

- - -

Her er lista:

Lommebøker med innhold, for eksempel penger, kredittkort og identitetsbevis. Håndvesker er ikke tillatt.

Nødvendige reisedokumenter, som pass og billetter.

Reseptbelagte medisiner og medisinsk utstyr som kan bli nødvendig under flyturen.

Briller og solbriller, men ikke etuiet.

Holdere for kontaktlinser, men ikke linsevæske.

For reisende med spedbarn: Babymat, melk (må prøvesmakes av passasjeren) og sanitærutstyr som bleier, våtservietter, krem og poser for brukte bleier.

Tamponger og bind, uten innpakning.

Lommetørklær og nøkler, men ikke elektroniske nøkler.

Alt må oppbevares i en gjennomsiktig plastpose. Det er ikke lov å ha ting i lommene.

Alle passasjerer må kroppsvisiteres, og sko og alle gjenstander som bringes med må gjennomlyses.

Barnevogner og bevegelseshjelpemidler må gjennomlyses med røntgen. Kun rullestoler stilt til rådighet av flyplassen kan brukes gjennom kontrollen.

Passasjerer på vei til USA vil bli visitert en ekstra gang før boarding. Alle væsker vil bli inndratt.

fei1365380229
Skrevet

Ingen va oss vet hvilke regler som vil gjelde i fremtidne, og mellom hvilke land, men i følge nettavisene gjelder lista nedenfor for flyvninger FRA STORBRITANNIA fra og med i dag.

Og det ser ikke ut til at lesestoff og gameboy er lov der nei....Så opp i kofferten med alt slikt.

- - -

Her er lista:

Lommebøker med innhold, for eksempel penger, kredittkort og identitetsbevis. Håndvesker er ikke tillatt.

Nødvendige reisedokumenter, som pass og billetter.

Reseptbelagte medisiner og medisinsk utstyr som kan bli nødvendig under flyturen.

Briller og solbriller, men ikke etuiet.

Holdere for kontaktlinser, men ikke linsevæske.

For reisende med spedbarn: Babymat, melk (må prøvesmakes av passasjeren) og sanitærutstyr som bleier, våtservietter, krem og poser for brukte bleier.

Tamponger og bind, uten innpakning.

Lommetørklær og nøkler, men ikke elektroniske nøkler.

Alt må oppbevares i en gjennomsiktig plastpose. Det er ikke lov å ha ting i lommene.

Alle passasjerer må kroppsvisiteres, og sko og alle gjenstander som bringes med må gjennomlyses.

Barnevogner og bevegelseshjelpemidler må gjennomlyses med røntgen. Kun rullestoler stilt til rådighet av flyplassen kan brukes gjennom kontrollen.

Passasjerer på vei til USA vil bli visitert en ekstra gang før boarding. Alle væsker vil bli inndratt.

Hvor skal man ha pass, billetter osv, når man ikke får ha håndveske da?

Jeg er avhengig av medisiner jeg (kortison) disse må jeg jo ha i håndvesken, må jo ta de på morgenen og flyturen er laaaang.

Hadde dem i kofferten en gang vi dro til Glasgow og så var kofferten borte når vi skulle hente den. En tåpelig nordmann som hadde tatt feil så vi fikk ringt mobilnr. som stod på den kofferten som lå igjen og møtt han i sentrum heldigvis, men gjett om jeg var nervøs. Snakk om sikkerhetskontroll også da :)

Skrevet

Hvor skal man ha pass, billetter osv, når man ikke får ha håndveske da?

Jeg er avhengig av medisiner jeg (kortison) disse må jeg jo ha i håndvesken, må jo ta de på morgenen og flyturen er laaaang.

Hadde dem i kofferten en gang vi dro til Glasgow og så var kofferten borte når vi skulle hente den. En tåpelig nordmann som hadde tatt feil så vi fikk ringt mobilnr. som stod på den kofferten som lå igjen og møtt han i sentrum heldigvis, men gjett om jeg var nervøs. Snakk om sikkerhetskontroll også da :)

Pass etc skal oppbevares i gjennomsiktig plastpose, sto det et sted.

Tenker at innen kort tid flyr vi alle rundt med slike "jeg reiser alene-poser" på brystet. Kjempstas å reise med gamle gubber på jobben med tampongene dinglende rundt halsen på den måten der......;-)

Gjest Kinatur
Skrevet

Hos oss måtte vår datter smake på alt innholdet :), det ble luktet på også.

Vi syntes de var strenge, men det var bare barnemat i forhold til det dere opplevde.

Da vi skulle fly hjem igjen (Air France), så ble det sprøytet med insektsgif i hele kabinen. Det var så mye at vi ble sittende å hoste lenge, selv om ingen av oss var asmatikere. Opplevde dere også det?

Gjest Kinatur
Skrevet

Jeg hadde vært mye reddere om en angriper hadde strikkepinner enn en brodersaks, helt klart!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...