Gå til innhold

Lest noen bra bøker i sommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gått tom for lesestoff og trenger litt inspirasjon! Liker spennende krim eller gode romaner.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

5

• Mrs. Wallace

4

• Hawkwind

4

• Prozak

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har lest bl.a "Sirkelens ende" av Tom Egeland og "On Beauty" av Zadie Smith.

Skrevet

Jeg har lest bl.a "Sirkelens ende" av Tom Egeland og "On Beauty" av Zadie Smith.

Jeg likte ikke Sirkelens ende . gjorde du? syns den var utrolig treg og langvarig på midten...

Skrevet

Jeg likte ikke Sirkelens ende . gjorde du? syns den var utrolig treg og langvarig på midten...

Jeg synes den var bedre enn DaVinci-koden ihvertfall, jeg!

Skrevet

Den var..eh...rar.

Jeg likte begynnelsen veldig godt, men så dalte den liksom litt underveis.

Men "On Beauty" var knallbra, synes jeg. Handler om en liberal, hvit professor og en erkekonservativ, svart professor som er i tottene på hverandre konstant, akademisk og ideologisk sett. Når familiemedlemmene deres begynner å blande seg med hverandre, blir det en rekke uventede situasjoner - og mange av dem må tenke over hva de virkelig tror og mener.

Skrevet

Den digitale festning av Dan Brown!

Er den verdt det? Altså - DaVinci-koden er en grei roman, hvis man ser bort fra alle feilene. Hvordan er den i forhold?

"......................................."

Skrevet

Er den verdt det? Altså - DaVinci-koden er en grei roman, hvis man ser bort fra alle feilene. Hvordan er den i forhold?

Jeg syns ikke den var så god. Jeg likte Da Vinci koden bedre, selv om jeg ikke direkte elsket den heller.

Men det virker som om mange er uenige med meg i rangeringen av disse to bøkene, det skal sies :o)

Gjest Aviaana
Skrevet

jeg leste en bok av Torey Hayden som het "spøkflickan". Jeg leste den svenske versjonen.

Handler om en lærer/psykolog som arbeider med en jente som er mutist. Etterhvert som hun blir bedre kjent med henne, viser deg seg at jenta blir utsatt for satanistiske overgrep.

veldig spennende.

Ellers kan jeg anbefale Anne Holt: "Det som aldri skjer". Synes generelt sett at Holt har tapt seg, men dette boka beviser det motsatte.

Skrevet

Jeg synes Den Digitale Festning er hakket dårligere. Den er lettlest, det skal den ha. Så det er ikke store bryderiet å lese den...

Gjest Vannfrukt
Skrevet

Jeg har lest Flaggermusmannen, Kakerlakkene og Rødstrupe av Jo Nesbø.

Skrevet

Jeg syns ikke den var så god. Jeg likte Da Vinci koden bedre, selv om jeg ikke direkte elsket den heller.

Men det virker som om mange er uenige med meg i rangeringen av disse to bøkene, det skal sies :o)

Ok - to stykker som ikke anbefaler den. Da gidder jeg ikke å lese den :-)

"........................................."

Skrevet

Har ikke fått lest noe selv i sommer, men ut fra hukommelsen kan jeg plukke frem følgende:

Bernhard Borge: De Dødes Tjern. Klassisk norsk krim av klassisk norsk forfatter (bedre kjent under sitt virkelige navn Andre Bjerke)

Sir Arthur Conan Doyle: The Hound of the Baskervilles. Klassisk britisk krim med Sherlock Holmes og Dr. Watson i hovedrollene.

Edgar Allan Poe: The Murders in the Rue Morgue. Beskyldt for å være den første kriminalroman som ble skrevet (1841). Uansett verdt å få med seg, forfatteren var svært dyktig også på krim.

China Mielville: Perdido Street Station. Krim/fantasy/sci-fi hybrid, utrolig spennende når man venner seg til settingen. Og en skikkelig murstein - si farvel til nattesøvn så lenge denne leses, "bare 1 side til" faktoren opplevdes som svært intens da jeg leste denne.

Skrevet

Jeg syns den var bedre enn Engler og Demoner som igjen var bedre enn Da Vinci-koden - så det var litt gøy da -at det var stigning :)

Skrevet

Sirkelens Ende - meget bra bok av Tom Egeland. Konspirasjonsteorier på linje med Da Vinci-koden, men bedre!

Gjest Princess Peach
Skrevet

"Mannen som elsket Yngve" av Tore Renberg. Syntes den var fantastisk bra. :)

Skrevet

"Mannen som elsket Yngve" av Tore Renberg. Syntes den var fantastisk bra. :)

Har du lest Kompani Orheim da? Det er forhistorien til Mannen som elsket Yngve.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Har du lest Kompani Orheim da? Det er forhistorien til Mannen som elsket Yngve.

Nei, men det er absolutt den neste jeg skal lese. :)

*løper til haugenbok og bestiller den prompte*

Skrevet

Har ikke fått lest noe selv i sommer, men ut fra hukommelsen kan jeg plukke frem følgende:

Bernhard Borge: De Dødes Tjern. Klassisk norsk krim av klassisk norsk forfatter (bedre kjent under sitt virkelige navn Andre Bjerke)

Sir Arthur Conan Doyle: The Hound of the Baskervilles. Klassisk britisk krim med Sherlock Holmes og Dr. Watson i hovedrollene.

Edgar Allan Poe: The Murders in the Rue Morgue. Beskyldt for å være den første kriminalroman som ble skrevet (1841). Uansett verdt å få med seg, forfatteren var svært dyktig også på krim.

China Mielville: Perdido Street Station. Krim/fantasy/sci-fi hybrid, utrolig spennende når man venner seg til settingen. Og en skikkelig murstein - si farvel til nattesøvn så lenge denne leses, "bare 1 side til" faktoren opplevdes som svært intens da jeg leste denne.

Når du først trekker fram klassisk krim:

"Sort messe" av John Dickson Carr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...