Osiris Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Ok - to stykker som ikke anbefaler den. Da gidder jeg ikke å lese den :-) "........................................." Jeg anbefaler den- er helt enig med Flisa. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Når du først trekker fram klassisk krim: "Sort messe" av John Dickson Carr. Ja, bøkene til John Dickson Carr (aka Carter Dickson) er og fornøyelige, men såpass lenge siden jeg har lest dem (15-20 år) at jeg husker for lite til å anbefale dem. Det var han som var ekspert på lukkede rom situasjoner - right? 0 Siter
Lisabeth Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Har du lest Kompani Orheim da? Det er forhistorien til Mannen som elsket Yngve. Den var bedre, synes jeg. 0 Siter
Osiris Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Ja, bøkene til John Dickson Carr (aka Carter Dickson) er og fornøyelige, men såpass lenge siden jeg har lest dem (15-20 år) at jeg husker for lite til å anbefale dem. Det var han som var ekspert på lukkede rom situasjoner - right? Jepp. John Dickson Carr er SELVESTE eksperten på lukkede rom-mysterier. Ingen har greid å gøre det så bra etter ham. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Ja, bøkene til John Dickson Carr (aka Carter Dickson) er og fornøyelige, men såpass lenge siden jeg har lest dem (15-20 år) at jeg husker for lite til å anbefale dem. Det var han som var ekspert på lukkede rom situasjoner - right? Jepp. Må innrømme at det riktignok er noen år siden jeg leste boka selv, men jeg har lest den to ganger og likt den. Tør jeg å ta den frem igjen, tro? Det er skummelt med gamle favoritter. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Jepp. John Dickson Carr er SELVESTE eksperten på lukkede rom-mysterier. Ingen har greid å gøre det så bra etter ham. Mercedes Lackey har en -svært- god historie om dette i en av bøkene sine; fullt på høyde med Carr sine *s* 0 Siter
Gjest midia Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Jeg har startet på serien Tre Søstre og den er veldig spennende. Bok 5 kommer midt i august. 0 Siter
Prozak Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Jeg anbefaler den- er helt enig med Flisa. Hmmm....50/50. Og den ene siden er representert av DOL-kjærringer.... Nei, det er ikke tungtveiende nok for meg... :-) "........................................." 0 Siter
Osiris Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Hmmm....50/50. Og den ene siden er representert av DOL-kjærringer.... Nei, det er ikke tungtveiende nok for meg... :-) "........................................." Tapet er ditt 0 Siter
Prozak Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Tapet er ditt Kanskje, kanskje ikke :-) "................................" 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Når du først trekker fram klassisk krim: "Sort messe" av John Dickson Carr. Ja, den er bra:o) 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Forsvunnet i natten, av Dennis Lehane, Forsvunnet av Robert Goddard.(Fanget i lyset anbefales også av sistnevnte) Denise Mina, hvis du vil ha noe litt "enkelt",(slags trilogi) Døden på Garnet Hill og Eksil. Peter Robinson, Lek med ild. Gravstille, Myren og Røsten av Indridason. Fyret av P.D James. 0 Siter
Mañana Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Har lest "Brudd" av Karin Fossum, synes den var overraskende god selv om jeg aldri har lest/likt noe av Fossum før. Har også lest "Drapene i Barkevik" av Ambjørnsen - den er lettlest og passe morsom. Ellers har jeg nettopp startet på Helene Uris "De beste blant oss" og den er kjempebra sålangt! 0 Siter
Babette Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Har lest "Brudd" av Karin Fossum, synes den var overraskende god selv om jeg aldri har lest/likt noe av Fossum før. Har også lest "Drapene i Barkevik" av Ambjørnsen - den er lettlest og passe morsom. Ellers har jeg nettopp startet på Helene Uris "De beste blant oss" og den er kjempebra sålangt! Når du nevner Helene Uri, må jeg få lov å anbefale to av hennes tidligere utgivelser, hvis du ikke har lest dem. Særlig den som er oppkalt etter en leppestift. Rød 815 eller noe sånt. Den er fantastisk god. Den andre handler om noen venninner, hvorav en adjunkt med oppprykk. Husker dessverre ikke tittelen. Noe med honning. 0 Siter
KaVa Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Har ikke fått lest noe selv i sommer, men ut fra hukommelsen kan jeg plukke frem følgende: Bernhard Borge: De Dødes Tjern. Klassisk norsk krim av klassisk norsk forfatter (bedre kjent under sitt virkelige navn Andre Bjerke) Sir Arthur Conan Doyle: The Hound of the Baskervilles. Klassisk britisk krim med Sherlock Holmes og Dr. Watson i hovedrollene. Edgar Allan Poe: The Murders in the Rue Morgue. Beskyldt for å være den første kriminalroman som ble skrevet (1841). Uansett verdt å få med seg, forfatteren var svært dyktig også på krim. China Mielville: Perdido Street Station. Krim/fantasy/sci-fi hybrid, utrolig spennende når man venner seg til settingen. Og en skikkelig murstein - si farvel til nattesøvn så lenge denne leses, "bare 1 side til" faktoren opplevdes som svært intens da jeg leste denne. Jeg simpelthen elsker Edgard Allen Poe!Liker veldig godt hans noveller ("Tell-tale heart", "The fall of the house of Usher", "The Cask of amontillado" (sikkert feilskrevet:-) og hans klassiske dikt "The Raven". 0 Siter
Babette Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Jeg har lest mange gode, men en som skiller seg ut, er "En by som Drammen" av Tom Dahlbakk. Er ikke 100% sikker på etternavnet. Plukket i forbifarten på en flyplass uten at jeg visste noe om den. Boka sitter i meg fortsatt. Egentlig handler den om en flyreise fra Sydney til Gardermoen med diverse mellomlandinger, men samtidig rulles hovedpersonens historie opp. Og tittelens assosiasjon til "A town like Alice" er tilsiktet. Boka griper og overrasker. 0 Siter
Babette Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Jeg simpelthen elsker Edgard Allen Poe!Liker veldig godt hans noveller ("Tell-tale heart", "The fall of the house of Usher", "The Cask of amontillado" (sikkert feilskrevet:-) og hans klassiske dikt "The Raven". Quoth the raven nevermore... Det er vakkert, men også veldig flott gjendiktet av Andre Bjerke. Og Annabel Lee er også vakkert. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Når du nevner Helene Uri, må jeg få lov å anbefale to av hennes tidligere utgivelser, hvis du ikke har lest dem. Særlig den som er oppkalt etter en leppestift. Rød 815 eller noe sånt. Den er fantastisk god. Den andre handler om noen venninner, hvorav en adjunkt med oppprykk. Husker dessverre ikke tittelen. Noe med honning. Den du nevner fikk ikke jeg noe greie på (husker heller ikke tittlen). Men de andre to bøkene jeg har lest av Helene Uri, har vært bra. Spesielt likte jeg "Engel av nylon" 0 Siter
Babette Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Den du nevner fikk ikke jeg noe greie på (husker heller ikke tittlen). Men de andre to bøkene jeg har lest av Helene Uri, har vært bra. Spesielt likte jeg "Engel av nylon" Takk for tipset, den tror jeg ikke jeg har lest. 0 Siter
Mañana Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Når du nevner Helene Uri, må jeg få lov å anbefale to av hennes tidligere utgivelser, hvis du ikke har lest dem. Særlig den som er oppkalt etter en leppestift. Rød 815 eller noe sånt. Den er fantastisk god. Den andre handler om noen venninner, hvorav en adjunkt med oppprykk. Husker dessverre ikke tittelen. Noe med honning. Takk for tips! Honningtunger du tenker på? Den har jeg hørt om, skal lese den ja. Har en pensumbok av Uri faktisk, om språket vårt. Har også lest boken Engler av nylon, hvis jeg ikke tar helt feil nå er det hun som har skrevet den også? Uansett, den boka er bra, og Helene Uri er et fantastisk språkgeni! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.