Gå til innhold

Lest noen bra bøker i sommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest to krimbøker av Unni Lindell. Den ene var Rødhette, jeg husker ikke hva den andre het.Begge var helt streite, spennende krim, men ikke det beste jeg har lest av henne. "Orkestergraven" var mer fengende. :)

I går begynte jeg på Kennedys hjerne av Henning Mankell.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

5

• Mrs. Wallace

4

• Hawkwind

4

• Prozak

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Takk for tips! Honningtunger du tenker på? Den har jeg hørt om, skal lese den ja. Har en pensumbok av Uri faktisk, om språket vårt. Har også lest boken Engler av nylon, hvis jeg ikke tar helt feil nå er det hun som har skrevet den også? Uansett, den boka er bra, og Helene Uri er et fantastisk språkgeni!

Ja, hun er en mester med språket. Og boka med nummer i tittelen gir et fascinerende innblikk i et sykt menneskesinn. En kvinne som sitter i fengsel for mord. Og hun er skikkelig nevrotisk, fører bl.a. tabell for hvor mye hun veier hver morgen. F.a. og e. a. Det står for vekt før avføring og etter avføring.

Tror den heter rød 815, eller noe lignende.

Skrevet

Jeg simpelthen elsker Edgard Allen Poe!Liker veldig godt hans noveller ("Tell-tale heart", "The fall of the house of Usher", "The Cask of amontillado" (sikkert feilskrevet:-) og hans klassiske dikt "The Raven".

Om du liker Poe, er det også andre forfattere du burde se nærmere på.

Lord Dunsany - britisk forfatter med en del av de samme inspirasjonskildene som Poe, og minst like dyktig til å skape fantastiskeskildringer.

Howard Philips Lovecraft - amerikansk forfatter med Poe og ovennevnte Dunsany som sine to største inspirasjonskilder.

Du kan forøvrig lese mer om disse to forfatterne på wikipedia;

http://en.wikipedia.org/wiki/Lord_Dunsany

http://en.wikipedia.org/wiki/H._P._Lovecraft

Skrevet

Ja, hun er en mester med språket. Og boka med nummer i tittelen gir et fascinerende innblikk i et sykt menneskesinn. En kvinne som sitter i fengsel for mord. Og hun er skikkelig nevrotisk, fører bl.a. tabell for hvor mye hun veier hver morgen. F.a. og e. a. Det står for vekt før avføring og etter avføring.

Tror den heter rød 815, eller noe lignende.

Dyp rød 315. Skal lese den :)

Skrevet

Om du liker Poe, er det også andre forfattere du burde se nærmere på.

Lord Dunsany - britisk forfatter med en del av de samme inspirasjonskildene som Poe, og minst like dyktig til å skape fantastiskeskildringer.

Howard Philips Lovecraft - amerikansk forfatter med Poe og ovennevnte Dunsany som sine to største inspirasjonskilder.

Du kan forøvrig lese mer om disse to forfatterne på wikipedia;

http://en.wikipedia.org/wiki/Lord_Dunsany

http://en.wikipedia.org/wiki/H._P._Lovecraft

Takk for tips - skal sjekke dem ut!

Skrevet

Er den verdt det? Altså - DaVinci-koden er en grei roman, hvis man ser bort fra alle feilene. Hvordan er den i forhold?

"......................................."

Jeg likte Engler og demoner beste av de tre. Delt andreplass mellom daVincikoden og Den digitale festning :-)

Skrevet

Etter anbefalinger herfra holder jeg nå på med Arsenikktårnet av Anne B. Ragde. Liker den veldig godt!!!! Er dessverre snart ferdig - og det første jeg vil gjøre er å løpe til bokhandleren og kjøpe flere av henne.... Handler om menneskeskjebner, hvordan oppvekst og miljø former oss og gir konsekvenser for generasjonene etterpå. Veldig fengslende!

Ellers har jeg lest MANGE bøker de siste månedene, er mange år siden sist jeg hadde et sånt lesesug!

Jo Nesbø: Rødstrupe

Jo Nesbø: Frelseren

Tom Egeland: Sirkelens ende

Tom Egeland: Ulvenatten

Poul Coehlo: Zahir (den er litt treg, blir aldri ferdig med den...)

Dan Brown: daVinci koden

Dan Brown: Engler og demoner

Dan Brown: Den digitale festning

Skrevet

Jeg likte Engler og demoner beste av de tre. Delt andreplass mellom daVincikoden og Den digitale festning :-)

Enig

fei1365380229
Skrevet

Helene Uri "De beste av oss" var skikkelig bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...