Gå til innhold

Kan man bli nektet/frarådet å jobbe på kjøkken hvis man har en tarmsykdom?

Anbefalte innlegg

Gjest sommerjobbsøker
Skrevet

Jeg har planer om å søke på en sommmerjobb hvor noe kjøkkenarbeid inngår i jobben.

Så får jeg høre av en som har jobbet der tidligere at, "hvis du har en tarmsykdom så får du ikke lov til å jobbe på kjøkkenet".

Nå er ikke dette med kjøkkentjeneste så viktig for meg. Jeg er dønn uinteressert i å lage mat, så det kan jeg gjerne hoppe over..

Men er en tarmsykdom nok til å nekte folk å jobbe på kjøkken?.

Hvis det er noe bakterielt kan jeg forstå det. Men dette er noe jeg alltid har levd med. Jeg går riktignok oftere på do enn andre, men så lenge jeg passer på hygiene så skulle det vel ikke være noe problem at jeg jobber på kjøkken?.

Eller hva kan problemet være? Andre mennesker må vel på do de også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åpenbart hygiene de tenker på. Du med din sykdom og som er bevisst på hygiene er LANGT rensligere enn din, forhåpentligvis, kommende sjef og hans/hennes stab.

nattsvermeren1365380995
Skrevet

har hørt fra legehold at dette gjelder samonella og lignende smittsomme sykdommer...

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg synes det hørtes merkelig ut jeg.

Greitt nok om du har en smittsom tarminfeksjon som f.eks Salmonella, da holder man seg unna kjøkken.

Men en tarmsykdom smitter jo ikke (går ut i fra at du ikke snakker om en bakteriesykdom?)

Og jeg er ganske sikker på at du er mer opptatt av hygienen, siden du er ofte på do. Det er i allefall jeg, og jeg vasker grundigt hendene.

Friske folk tenker nok ikke fullt så mye over det.

Så søk du :o) Og lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...