flisa Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Hvorfor har du ikke lest den, vet du ikke hvilken bok det er? Kjipt med slike overgrepsskildringer, jeg styrer unna bøker av den sorten for å beskytte meg selv. Hun vil ikke fortelle meg hvilken bok det er. 0 Siter
Gjest Bokskriving Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Det kan være litt forskjellig. Ikke så mange slike utgivelser jeg vet noe om, men erindrer ihvertfall at i tilfellet med boka til Sigrun Tale, fikk aviser o.l. muligheten til å intervjue dama - så lenge hun ikke ble avbildet, beskrevet eller på annen måte gjort gjenkjennelig. Ellers er det vel som vanlig bokomtaler som er det som benyttes som promoteringsmiddel; direkte ved mye og bred omtale, indirekte ved å plukke sitater fra disse til å bruke i annonser. Men har ikke erfaring fra forlagsbransjen, så dette er mer observasjoner fra utsiden ;-) Tipper det er andre enn meg her som vet mye mer om promotering *s* Tusen takk allikevel, svarene dine ga meg masse info. 0 Siter
Gjest Bokskriving Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Hun vil ikke fortelle meg hvilken bok det er. Oi oi, såpass! ;o) 0 Siter
bouenas Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Hvordan promotere en bok under pseudonym? står forlaget for promoteringen om du vil være helt anonym, eller hvordan skjer det? Dette står bokforlaget for. 0 Siter
Gjest Bokskriving Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Dette står bokforlaget for. Tusen takk for info! 0 Siter
Gjest fast bruker, uten nick i kveld Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Jeg har skrevet og fått gitt ut bok under psevdonym. Valgte dette pga personlige skildringer, og kun de aller nærmeste vet hvilken bok det er snakk om og hvem som har skrevet den. De ville nok ha skjønt det uansett når de leste boka... 0 Siter
Gjest jeg også har et spørsmål Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 jeg har ikke skrevet biografi,så jeg vet ikke hvordan det stiller seg i slike tilfeller. men når man utgir under pseudonym,er det KUN bokforlaget som vet ditt egentlige navn.og det står selvfølgelig heller ikke skrevet noe sted i boken. Er man nødt til å gi forlaget sitt ordentlige navn allerede når man sender inn manuskriptet? Eller kan man bruke et pseudonym overfor forlaget i begynnelsen? For det er jo ikke sikkert at det første forlaget vil gi ut boken, men kanskje det tredje vil, og i mellomtiden har flere forlag fått vite ens navn.... 0 Siter
Gjest hobbyforfatter Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Er man nødt til å gi forlaget sitt ordentlige navn allerede når man sender inn manuskriptet? Eller kan man bruke et pseudonym overfor forlaget i begynnelsen? For det er jo ikke sikkert at det første forlaget vil gi ut boken, men kanskje det tredje vil, og i mellomtiden har flere forlag fått vite ens navn.... denne problemstillingen har jeg ikke vært borti,da jeg har stolt nok på forlagene til å ikke være bekymret for at de ville gi ut mitt navn. og de må jo ha en adresse å returnere manuskriptet til(eventuelt kan du avtale henting av manuskriptet,når de er ferdig med det) man skulle jo tro at forlag med et visst omdømme er diskre angående slike saker. men hvis du vil være helt trygg på din anonymitet,kan du sikkert levere manuskriptet anonymt. personlig synes jeg dette er å overdrive. 0 Siter
bouenas Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Er man nødt til å gi forlaget sitt ordentlige navn allerede når man sender inn manuskriptet? Eller kan man bruke et pseudonym overfor forlaget i begynnelsen? For det er jo ikke sikkert at det første forlaget vil gi ut boken, men kanskje det tredje vil, og i mellomtiden har flere forlag fått vite ens navn.... Du kan ringe og høre på forhånd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.