Gå til innhold

katte spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Redd for pusen min:-(
Skrevet

Jeg har fått høre av bekjente at en av mine naboer nå er veldig lei alle kattene i nabolaget.

Han hadde sagt at neste gang det kom en katt i nærheten av hans hus skulle han skyte den!

Han bor litt oppi skogen og har muligens noen katter rundt huset sitt.

Han er et jakt menneske som jeg er sikker på at skulle finne på å skyte hvis han ble lei kattene.

Nå er jeg meget redd for mine katter.

Han har vel ikke rett til å gjøre dette?

Har noen en lov jeg kan vise til som sier at dette ikke er lov?

Kjenner jeg både er redd og sint nå!

Videoannonse
Annonse
Gjest EnLitenKattepus
Skrevet

du kan høre med dyrebeskyttelsen

Skrevet

Hold katta di inne.

Der er den trygg.

Da ville de ikke ha blitt så glad i meg gitt!

De er vant til å gå ut og inn som de vil.

Å en gal nabo skal vel ikke ha rett til å gi mine katter "husarrest"?

Men det hadde vært det tryggeste nå vil jeg tro:-(

Skrevet

Da ville de ikke ha blitt så glad i meg gitt!

De er vant til å gå ut og inn som de vil.

Å en gal nabo skal vel ikke ha rett til å gi mine katter "husarrest"?

Men det hadde vært det tryggeste nå vil jeg tro:-(

Safety first.

Freedom next.

Ville du sluppet dine barn ut alene og uten oppsyn?

Skrevet

du kan høre med dyrebeskyttelsen

Selvfølgelig er det ikke lov til å skyte katter! Og mest sannsynlig blir det med trusselen.

Har fire katter selv og ingen av mine naboer er spesielt begeistret...

Tenk på unger i nbolaget hvis mannen begynner å skyte i hytt og gevær...

Gi politiet beskjed og sørg for at mannen får seg en skikkelig advarsel.

Katter er IKKE fritt vilt på samme linje som hunder ikke er det!

tenker på deg og kattene dine...

Skrevet

Safety first.

Freedom next.

Ville du sluppet dine barn ut alene og uten oppsyn?

Kjempe glad i kattene mine!

Men jeg slipper de ut nå uten tilsyn, det har gått bra så langt.

Synes det er litt forskjell på å slippe ut en katt eller et barn da.

Men de blir nok mere inne nå fremover en det de muligens ville valgt selv.

Men det jeg lurte på når jeg skrev dette her var om han hadde lov til det.

Om noen hadde en lov å vise til.

Skal prate med dyrebeskyttelsen i morgen. Mulig de kan gi meg noen råd.

Skrevet

Kjempe glad i kattene mine!

Men jeg slipper de ut nå uten tilsyn, det har gått bra så langt.

Synes det er litt forskjell på å slippe ut en katt eller et barn da.

Men de blir nok mere inne nå fremover en det de muligens ville valgt selv.

Men det jeg lurte på når jeg skrev dette her var om han hadde lov til det.

Om noen hadde en lov å vise til.

Skal prate med dyrebeskyttelsen i morgen. Mulig de kan gi meg noen råd.

Jeg ville hatt katten inne, så trenger jeg ikke spørre noen om noe. Full kontroll, og full glede. Skaff deg to innekatter, så kan de holde hverandre med selskap når du ikke er hjemme.

For meg føles det feil å slippe det kjæreste du eier rett i løvens gap, mot bedre vitende.

Skrevet

Jeg ville hatt katten inne, så trenger jeg ikke spørre noen om noe. Full kontroll, og full glede. Skaff deg to innekatter, så kan de holde hverandre med selskap når du ikke er hjemme.

For meg føles det feil å slippe det kjæreste du eier rett i løvens gap, mot bedre vitende.

Det er vel og bra - hvis man gjør det fra begynnelsen (fra de er kattunger). Å "omvende" utekatter til innekatter er sjelden vellykket for noen av partene.

"........................................"

Skrevet

Det er vel og bra - hvis man gjør det fra begynnelsen (fra de er kattunger). Å "omvende" utekatter til innekatter er sjelden vellykket for noen av partene.

"........................................"

Det ville være å plage katten sin! Mine hadde sikkert begynt å gnage av fingrer og tær....

Skrevet

Det ville være å plage katten sin! Mine hadde sikkert begynt å gnage av fingrer og tær....

Kan du dokumentere eller på en eller annnen måte sannsynliggjøre at katter generelt ikke kan være inne når de er vant til å være ute? Eller at katter er skapt til å være huskatter og gå ut og inn som de vil? Eller at de hører til i Norge?

Eller er det en vikarierende årsak at eieren ikke vil ha dem inne eller at de selv helst vil være ute?

Ute er de i større fare for å bli skadet, forsvinne eller dø, det tror jeg ingen kan nekte for.

Skrevet

Kan du dokumentere eller på en eller annnen måte sannsynliggjøre at katter generelt ikke kan være inne når de er vant til å være ute? Eller at katter er skapt til å være huskatter og gå ut og inn som de vil? Eller at de hører til i Norge?

Eller er det en vikarierende årsak at eieren ikke vil ha dem inne eller at de selv helst vil være ute?

Ute er de i større fare for å bli skadet, forsvinne eller dø, det tror jeg ingen kan nekte for.

Det var da voldsomt!

Nei, jeg kan ikke vise til noe som helst dokumentasjon, fornøyd, men mine katter er vant til å være ute og de elsker det!

Ville du holdt barna dine inne på livstid? Er det noen vitenskapelige bevis for at det ville vært skadelig eller?

Jeg vil ha lykkelige dyr og om de mister livet, javel, det gjør vi også når vi beveger oss ut. Vi kan bli overkjørt, slått ned, skutt etc., men du går kanskje ikke ut selv engang!

Er dritlei dine negative responser hver gang noen menewr noen annet enn *hellige DU* og tro meg, for meg er du IKKE hellig!

Skrevet

Det var da voldsomt!

Nei, jeg kan ikke vise til noe som helst dokumentasjon, fornøyd, men mine katter er vant til å være ute og de elsker det!

Ville du holdt barna dine inne på livstid? Er det noen vitenskapelige bevis for at det ville vært skadelig eller?

Jeg vil ha lykkelige dyr og om de mister livet, javel, det gjør vi også når vi beveger oss ut. Vi kan bli overkjørt, slått ned, skutt etc., men du går kanskje ikke ut selv engang!

Er dritlei dine negative responser hver gang noen menewr noen annet enn *hellige DU* og tro meg, for meg er du IKKE hellig!

Min mening er likeverdig med andres meninger.

Skrevet

Min mening er likeverdig med andres meninger.

Ikke når du trår alle andre sine svar ned i søpla med idiotiske motinnlegg, som ikke er intelligente i det hele tatt!

Ta deg sammen menneske!

Skrevet

Ikke når du trår alle andre sine svar ned i søpla med idiotiske motinnlegg, som ikke er intelligente i det hele tatt!

Ta deg sammen menneske!

De har det bedre inne.

Skrevet

Jeg slipper da sønnen min ut hver eneste dag, vel vitende om farlige biler, pedofile med mer, og han er det kjæreste jeg eier.

Det samme med mine katter som elsker å være ute.

Jeg strever virkelig med å forstå disse synspunktene selv om mange har dem.

Skrevet

De har det bedre inne.

Vel, jeg vil heller at kattungene våre skal dø enn å bli innekatter. Har noen tenkt å ha dem til innekatter får de dem ikke fra oss. Slik er det. Det har vært en betingelse fra oss før vi gir fra oss kattunger. Og heldigvis har vi ikke møtt på sorten, så det har ikke blitt en problemstilling.

Det er ikke noe katteliv, slik mitt syn på katten er. Fra de er bittesmå kommer pusemammaen vår inn med mus og fugler for å lære opp ungene. Og når hun går ut henger de på døra for å titte ut. Og når de kommer ut sammen med mammaen sin er de lykkelige. Heller et kort og etter mitt syn bra katteliv enn å være en kosepus for engstelige eiere.

Men å diskutere kattehold her inne er som å sleppe en bombe.

Folk flyr i taket i større grad enn om vi diskuterte midtøstenkonflikten. Men jeg mener nå det jeg mener.

Skrevet

Det finnes lover mot sånt, men skulle han gjøre alvor av truslene (noe jeg ikke tror han gjør) så vil det få etterspill, vel iallfall tilsnakk osv, har en følelse at politi/ordensmakt ikke har ressurser til sånne saker.

Jeg har hund og katt selv, katten min er utekatt, ville mistrives innendørs hele tiden, synes du burde ta en prat med de som opplyste deg om dette eventuellt denne personen som truer, mest sannsynlig har han sagt dette etter kattajammer utenfor soverommet sitt og blitt irritert for det..

Dette er selvfølgelig forståelig, selv om jeg har katt selv, jager jeg andre bort når de har tilhold under terassen min.. utsagnet hans er nok mest sannsynlig harmløst, utløst av irritasjon:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...