Gå til innhold

Når genene går i omløp i et land/samfunn vil menneskene se like ut da?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

http://www.football.fo/en/index.asp?id={015D23D1-8238-4F59-A085-F06127433E3C}

Leste en artikkel om en som hadde vært på færøyene som sa at pga innavl, eller pga at de ikke fikk gener utenfra i stor grad, så så var det vanskelig å skille færøyingene fra hverandre, spesielt mennene.

ut ifra det bildet her fra det færøyske fotballlaget for kvinner, ser de ut til å være i slekt, nesten alle sammen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsomt - i alle fall 5 stk av dem har nøyaktig det samme draget rundt nese og munn! hehe

Gjest ikkesålikede
Skrevet

Morsomt - i alle fall 5 stk av dem har nøyaktig det samme draget rundt nese og munn! hehe

Kan ikke e at noen av dem likner. Hvem isåfall??

Skrevet

Jeg hadde en snodig opplevelse på et stevne for mange år siden. Jeg har slekt i Gausdal, min mormor kommer derfra, og jeg har vært der mye på ferie som liten.

På dette stevnet så jeg en gruppe unger som så veldig kjente ut, jeg hadde ikke sett noen av dem før, men det var liksom noe kjent ved trekkene, og de så veldig koselige ut liksom!

Da jeg sjekket etterpå viste det seg at det var en gjeng fra Gausdal som var på tur!

-så det der tror jeg det er noe i ;-)

Skrevet

Men hva med den gulgrønne - den skiller seg veldig ut fra alle de andre (hvite). Utlending, kanskje?

;-)

Skrevet

Da er det sannelig greit at Færøyene er i verdenstoppen når det gjelder adopsjon. Kjekt med litt nytt blod. ;o)

Gjest Aviaana
Skrevet

Da er det sannelig greit at Færøyene er i verdenstoppen når det gjelder adopsjon. Kjekt med litt nytt blod. ;o)

Er de i verdenstoppen?

Hørte forresten om at det tidlig på 1900-tallet kom et skip med franskmenn til Færøyene. Og fedrene stilte ut sine gifteklare døtre i håp om å få litt nytt blod og gener til samfunnet.

Derfor kan man se en del færøyinger som ser ut som franskmenn. Hvis man ser på A-laget kvinner så vil man se noen som er mørkere.

Skrevet

Er de i verdenstoppen?

Hørte forresten om at det tidlig på 1900-tallet kom et skip med franskmenn til Færøyene. Og fedrene stilte ut sine gifteklare døtre i håp om å få litt nytt blod og gener til samfunnet.

Derfor kan man se en del færøyinger som ser ut som franskmenn. Hvis man ser på A-laget kvinner så vil man se noen som er mørkere.

Det sies jo også at visse bygder langs kysten i Norge fortsatt har spor av gener etter skipbrudne portugisere og spanjoler på 1800-tallet! :-)

Skrevet

Det sies jo også at visse bygder langs kysten i Norge fortsatt har spor av gener etter skipbrudne portugisere og spanjoler på 1800-tallet! :-)

Ja, jeg husker jeg kjente ei jente fra ei lita bygd i Sognefjorden for ørten år siden. Hun hadde ravnsvart hår og gylden hud, etter faren, og han hadde det etter hans famile. Det var hun som fortalte meg om spanske og portugisikse handelsskip som seilte oppover Vestlandet og tok noen pauser i bygdene rundt omkring.... :-)

Skrevet

Ja, jeg husker jeg kjente ei jente fra ei lita bygd i Sognefjorden for ørten år siden. Hun hadde ravnsvart hår og gylden hud, etter faren, og han hadde det etter hans famile. Det var hun som fortalte meg om spanske og portugisikse handelsskip som seilte oppover Vestlandet og tok noen pauser i bygdene rundt omkring.... :-)

Huff, disse "løse pikene" i Norge. Knuller jo på alt og alle. Skipbrudne da gitt. Får dere ikke noe bedre enn det?

Skrevet

Huff, disse "løse pikene" i Norge. Knuller jo på alt og alle. Skipbrudne da gitt. Får dere ikke noe bedre enn det?

Nei huff og huff....! Mangel på moral, altså!

Skrevet

Portugisere og spanjoler har strødd genene sine oppover hele kysten i selskutetida. De første på norskekysten for 8000 år siden var indoeuropeere. 6000 år senere kom samene.

Mange fiskere har opplevet å komme hjem og få et sorthåret barn midt i en familie av kun lyshårede samer. Men de var ikke så nøye i gamle dager. Et nummer med en spansk kjekkas bak fiskebua var en dagligdags foreteelse. Det krydde også av prostituerte oppover hele kysten.

Skrevet

Er de i verdenstoppen?

Ja, Færøyene er blant dem som adopterer flest barn pr innbygger i hele verden. Men de gjør det via Danmark, så det forsvinner ofte i den statistikken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...