Gjest Aviaana Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 http://www.football.fo/en/index.asp?id={015D23D1-8238-4F59-A085-F06127433E3C} Leste en artikkel om en som hadde vært på færøyene som sa at pga innavl, eller pga at de ikke fikk gener utenfra i stor grad, så så var det vanskelig å skille færøyingene fra hverandre, spesielt mennene. ut ifra det bildet her fra det færøyske fotballlaget for kvinner, ser de ut til å være i slekt, nesten alle sammen.. 0 Siter
flisa Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Morsomt - i alle fall 5 stk av dem har nøyaktig det samme draget rundt nese og munn! hehe 0 Siter
Gjest ikkesålikede Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Morsomt - i alle fall 5 stk av dem har nøyaktig det samme draget rundt nese og munn! hehe Kan ikke e at noen av dem likner. Hvem isåfall?? 0 Siter
Gjest GA Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Jeg hadde en snodig opplevelse på et stevne for mange år siden. Jeg har slekt i Gausdal, min mormor kommer derfra, og jeg har vært der mye på ferie som liten. På dette stevnet så jeg en gruppe unger som så veldig kjente ut, jeg hadde ikke sett noen av dem før, men det var liksom noe kjent ved trekkene, og de så veldig koselige ut liksom! Da jeg sjekket etterpå viste det seg at det var en gjeng fra Gausdal som var på tur! -så det der tror jeg det er noe i ;-) 0 Siter
Gyda Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Men hva med den gulgrønne - den skiller seg veldig ut fra alle de andre (hvite). Utlending, kanskje? ;-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Da er det sannelig greit at Færøyene er i verdenstoppen når det gjelder adopsjon. Kjekt med litt nytt blod. ;o) 0 Siter
flisa Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Kan ikke e at noen av dem likner. Hvem isåfall?? http://www.football.fo/UserImages/00000433_2004-12-21-felagsmynd.JPG bak fra venstre: nr. 1,2,4 foran fra venstre, 1,2,4 - og litt 5 0 Siter
Åsemor Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Jaggu har'em ikke klart å kle seg likt og!! 0 Siter
Gjest Aviaana Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Da er det sannelig greit at Færøyene er i verdenstoppen når det gjelder adopsjon. Kjekt med litt nytt blod. ;o) Er de i verdenstoppen? Hørte forresten om at det tidlig på 1900-tallet kom et skip med franskmenn til Færøyene. Og fedrene stilte ut sine gifteklare døtre i håp om å få litt nytt blod og gener til samfunnet. Derfor kan man se en del færøyinger som ser ut som franskmenn. Hvis man ser på A-laget kvinner så vil man se noen som er mørkere. 0 Siter
morsan Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Er de i verdenstoppen? Hørte forresten om at det tidlig på 1900-tallet kom et skip med franskmenn til Færøyene. Og fedrene stilte ut sine gifteklare døtre i håp om å få litt nytt blod og gener til samfunnet. Derfor kan man se en del færøyinger som ser ut som franskmenn. Hvis man ser på A-laget kvinner så vil man se noen som er mørkere. Det sies jo også at visse bygder langs kysten i Norge fortsatt har spor av gener etter skipbrudne portugisere og spanjoler på 1800-tallet! :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Det sies jo også at visse bygder langs kysten i Norge fortsatt har spor av gener etter skipbrudne portugisere og spanjoler på 1800-tallet! :-) Ja, jeg husker jeg kjente ei jente fra ei lita bygd i Sognefjorden for ørten år siden. Hun hadde ravnsvart hår og gylden hud, etter faren, og han hadde det etter hans famile. Det var hun som fortalte meg om spanske og portugisikse handelsskip som seilte oppover Vestlandet og tok noen pauser i bygdene rundt omkring.... :-) 0 Siter
asterix Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 De fleste ungjenter blir jo temmelig like om du setter på dem lik drakt og klistrer håret deres bak i hestehale da. Kan ikke si jeg synes disse var spesielt like når man ser dem på nært hold. http://www.football.fo/en/index.asp?id={4EF8019D-C364-4309-AFDB-3A9457FC8544} Kan heller ikke si at jeg synes Færøyinger er vanskelige å se forskjell på. De er jo like ulike de som nordmenn er. 0 Siter
petter smart Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Ja, jeg husker jeg kjente ei jente fra ei lita bygd i Sognefjorden for ørten år siden. Hun hadde ravnsvart hår og gylden hud, etter faren, og han hadde det etter hans famile. Det var hun som fortalte meg om spanske og portugisikse handelsskip som seilte oppover Vestlandet og tok noen pauser i bygdene rundt omkring.... :-) Huff, disse "løse pikene" i Norge. Knuller jo på alt og alle. Skipbrudne da gitt. Får dere ikke noe bedre enn det? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Huff, disse "løse pikene" i Norge. Knuller jo på alt og alle. Skipbrudne da gitt. Får dere ikke noe bedre enn det? Nei huff og huff....! Mangel på moral, altså! 0 Siter
keinstein Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Ja, jeg husker jeg kjente ei jente fra ei lita bygd i Sognefjorden for ørten år siden. Hun hadde ravnsvart hår og gylden hud, etter faren, og han hadde det etter hans famile. Det var hun som fortalte meg om spanske og portugisikse handelsskip som seilte oppover Vestlandet og tok noen pauser i bygdene rundt omkring.... :-) Portugisere og spanjoler har strødd genene sine oppover hele kysten i selskutetida. De første på norskekysten for 8000 år siden var indoeuropeere. 6000 år senere kom samene. Mange fiskere har opplevet å komme hjem og få et sorthåret barn midt i en familie av kun lyshårede samer. Men de var ikke så nøye i gamle dager. Et nummer med en spansk kjekkas bak fiskebua var en dagligdags foreteelse. Det krydde også av prostituerte oppover hele kysten. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Er de i verdenstoppen? Hørte forresten om at det tidlig på 1900-tallet kom et skip med franskmenn til Færøyene. Og fedrene stilte ut sine gifteklare døtre i håp om å få litt nytt blod og gener til samfunnet. Derfor kan man se en del færøyinger som ser ut som franskmenn. Hvis man ser på A-laget kvinner så vil man se noen som er mørkere. Ja, Færøyene er blant dem som adopterer flest barn pr innbygger i hele verden. Men de gjør det via Danmark, så det forsvinner ofte i den statistikken. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.