Nye-meg Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Nå har jeg vært røykfri i 7 dager. Føles som en evighet, men er jo bare en "dråpe i havet" når det gjelder tid. Jeg sliter enda med motivasjonen. Har liksom ikke gått helt over i ikke-røyke-modus i hodet mitt enda. Kan ikke noen som har sluttet å røyke skrive litt om hvordan de har det nå, x antall dager/måneder/ år etter slutten? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241458-7-dager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hellbillie Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Jeg sluttet for 11 uker siden. Jeg hadde rett og slett ikke noe valg. Astmaen ble bare værre og værre. Hadde pef på 500 på det værste. Etter jeg slutta har jeg ligget på mellom650 og 700. Jepp, jeg løp etter bussen for første gang på flere år, i overigår. Deilig, å kunne gjøre det uten å bli helt sprengt. Har veldig lyst på en røyk, men vet at jeg ville utviklet KOLS hvis jeg fortsatte, og dessuten så er det mye hjerte og kar lidelser i familien. Jeg sluttet med plaster, og det har egentlig ikke vært ille i det hele tatt. Selvfølgelig lyst på røyk, men ikke så jævlig intenst som jeg fryktet. Røyksuget kommer over meg et par ganger om dagen. Ikke noe å bry seg om. De første to dagene var værst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241458-7-dager/#findComment-1869424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Sluttet for snart to år siden! *Stolt smil* Begynte med at søsteren min sluttet, og jeg ville jo ikke være noe dårligere. Så gikk det et ca tre uker før jeg så henne igjen. I mellomtiden hadde jeg jo revet tapeten av veggene for ikke å "tape". Så kommer hun og forteller meg at hun sprakk etter to dager.....! Vel, da fikk jo hele slekta høre av søsteren min hvor flink jeg hadde vært, og jeg ville jo leve opp til ryktet mitt om å være den eneste i familien som hadde klart å slutte, så da levde jeg på stahet noen uker til, og så var liksom behovet borte. Selvfølgelig hører det med til historien at jeg traff samboeren min etter å ha vært røykfri i tre mnd, og han røyker ikke, så det var jo til enorm hjelp! Må innrømme at når grillen freser og ølet er gyllent, så dukker det opp en tomrom noe sted langt der inne som jeg tror aldri vil forsvinne... Men til trøst må jeg si at jeg tenker forbløffende lite på røyk! Etter ca. to mnd var suget fullstendig borte, og etter et halvt år fant jeg faktisk noe sted å ha fingrene! Stå på, du har så vanvittig mye igjen for det!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241458-7-dager/#findComment-1869661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nye-meg Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Sluttet for snart to år siden! *Stolt smil* Begynte med at søsteren min sluttet, og jeg ville jo ikke være noe dårligere. Så gikk det et ca tre uker før jeg så henne igjen. I mellomtiden hadde jeg jo revet tapeten av veggene for ikke å "tape". Så kommer hun og forteller meg at hun sprakk etter to dager.....! Vel, da fikk jo hele slekta høre av søsteren min hvor flink jeg hadde vært, og jeg ville jo leve opp til ryktet mitt om å være den eneste i familien som hadde klart å slutte, så da levde jeg på stahet noen uker til, og så var liksom behovet borte. Selvfølgelig hører det med til historien at jeg traff samboeren min etter å ha vært røykfri i tre mnd, og han røyker ikke, så det var jo til enorm hjelp! Må innrømme at når grillen freser og ølet er gyllent, så dukker det opp en tomrom noe sted langt der inne som jeg tror aldri vil forsvinne... Men til trøst må jeg si at jeg tenker forbløffende lite på røyk! Etter ca. to mnd var suget fullstendig borte, og etter et halvt år fant jeg faktisk noe sted å ha fingrene! Stå på, du har så vanvittig mye igjen for det!!!!! Hei Anonym 82! Flott innsats sier jeg bare!! Sammenliknet med deg blir jeg jo bare en pusling som driver å teller dager enda. Fint å høre at tanker og slikt forandrer seg etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241458-7-dager/#findComment-1869787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nye-meg Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Jeg sluttet for 11 uker siden. Jeg hadde rett og slett ikke noe valg. Astmaen ble bare værre og værre. Hadde pef på 500 på det værste. Etter jeg slutta har jeg ligget på mellom650 og 700. Jepp, jeg løp etter bussen for første gang på flere år, i overigår. Deilig, å kunne gjøre det uten å bli helt sprengt. Har veldig lyst på en røyk, men vet at jeg ville utviklet KOLS hvis jeg fortsatte, og dessuten så er det mye hjerte og kar lidelser i familien. Jeg sluttet med plaster, og det har egentlig ikke vært ille i det hele tatt. Selvfølgelig lyst på røyk, men ikke så jævlig intenst som jeg fryktet. Røyksuget kommer over meg et par ganger om dagen. Ikke noe å bry seg om. De første to dagene var værst. Hei Hellbillie. Gratulerer som røykfri! 11 uker er jo flott! Jeg har ikke astma, men merker allerede at jeg er bedre i pusten. Dessuten er ikke halsen min så slimete lenger. Du skal gjerne se vi kan leve et GODT liv UTEN røyk også!! (selv om det ikke kjennes slik ut til tider....Det gir seg vel med tiden) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241458-7-dager/#findComment-1869789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Hei Anonym 82! Flott innsats sier jeg bare!! Sammenliknet med deg blir jeg jo bare en pusling som driver å teller dager enda. Fint å høre at tanker og slikt forandrer seg etterhvert. Men det er nettopp det som er så deilig! Du svetter deg gjennom de første ukene, og så har det plutselig gått to år! Når folk spør om jeg har fyr, kjenner jeg fortsatt etter i lomma. Glemmer liksom at jeg er ikkerøyker, for det har gått så fort. Det er alltid sprøtt å tenke på at jeg faktisk er røykfri og har vært det så lenge, for en vil alltid føle seg som en røyker. Likevel nyter jeg hverdagen uten røyk! Jeg husker at jeg alltid var så redd for at jeg liksom ikke skulle være meg lenger hvis jeg sluttet, som om det var en del av personligheten min. Men tro det eller ei, det forandrer ikke noe annet enn helsa di og hvordan det lukter av deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/241458-7-dager/#findComment-1869916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.