Gjest isomer Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Jeg skal lage en hjerteformet ramme på et foto i Photoshop CS2 og har funnet en link som så bra ut: http://www.tutorialized.com/tutorial/Heart-Photo/10572 Problemet er at jeg får det ikke til når jeg følger denne oppskriften. Punkt 3 skaper problemer- jeg får ikke valgt hjertelaget og inversert valget. Er det noen som kan hjelpe meg med hva jeg gjør feil? (Denne er også lagt inn på forum for data) 0 Siter
flisa Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 jeg fikk det til - men ikke sånn som det står - jeg klikker på lagoversikten og trykker på path - og s den lille pila til høyre - der velger jeg "make selection", og så går jeg opp og trykker på Select - og Inverse. Så trykker jeg på lagpaletten igjen -slik atjeg trykker på bildelaget og så trykker jeg delete. Så drar jeg laget med hjertet i søpplebøtta - da står bildet der i hjertefasong. 0 Siter
Gjest isomer Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 jeg fikk det til - men ikke sånn som det står - jeg klikker på lagoversikten og trykker på path - og s den lille pila til høyre - der velger jeg "make selection", og så går jeg opp og trykker på Select - og Inverse. Så trykker jeg på lagpaletten igjen -slik atjeg trykker på bildelaget og så trykker jeg delete. Så drar jeg laget med hjertet i søpplebøtta - da står bildet der i hjertefasong. Nå fikk jeg det også til! Tusen takk Men jeg klarer ikke å få til effektene i punkt 4 i linken..(er visst skikkelig grønn på dette her..) 0 Siter
flisa Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Nå fikk jeg det også til! Tusen takk Men jeg klarer ikke å få til effektene i punkt 4 i linken..(er visst skikkelig grønn på dette her..) Da må du ta - Ctrl og A - og så går du på Edit og velger Stroke - da kan du bestemme en linje og farge på linje rundt hele dritten. Trykk så Ctrl og D for at markeringslinjene skal bli borte. Når du har gjort det så DOBBELTKLIKKER du på lagpalletten igjen - på det laget du er i -og da kommer det opp en boks hvor du kan velge Drop Shadow -og det er det det heter :-) bare spør! 0 Siter
Gjest isomer Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Da må du ta - Ctrl og A - og så går du på Edit og velger Stroke - da kan du bestemme en linje og farge på linje rundt hele dritten. Trykk så Ctrl og D for at markeringslinjene skal bli borte. Når du har gjort det så DOBBELTKLIKKER du på lagpalletten igjen - på det laget du er i -og da kommer det opp en boks hvor du kan velge Drop Shadow -og det er det det heter :-) bare spør! Dette har du greie på! :-) Det ble skikkelig bra. Takker og bukker. 0 Siter
flisa Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 Dette har du greie på! :-) Det ble skikkelig bra. Takker og bukker. Jeg jobber med det fra morra til kveld når jeg ikke DOL'er Bare hyggelig! 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 11. august 2006 Skrevet 11. august 2006 jeg fikk det til - men ikke sånn som det står - jeg klikker på lagoversikten og trykker på path - og s den lille pila til høyre - der velger jeg "make selection", og så går jeg opp og trykker på Select - og Inverse. Så trykker jeg på lagpaletten igjen -slik atjeg trykker på bildelaget og så trykker jeg delete. Så drar jeg laget med hjertet i søpplebøtta - da står bildet der i hjertefasong. Takk for ekstra info. Er temmelig grønn, men dette var jo moro! Du forklarer greit. Takk for "jentespråk" i forklaring. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.