Gå til innhold

Jostein Gaarder - islams nye profet....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får vi se om Jostein blir ambassadør for Norge og nordmenns islamelskende folk, som snart vil underkaste seg det nye herrefolket og kysse deres føtter: muslimene. Som takk vil vi kun få forakt og bli robbet for alt. Muslimene kommer bare for å kreve sin rett etter koranen, og at nordmenn er tolerante (les: svake og dumme) er en selvfølge, da alle vantro er det.

Gaarder hjelper dem så godt han kan mot å få noen smuler, slik svake og underdanige vantro har for vane.

Hvis en muslim møter en vantro eller en kvinne som ingen eier, kan han ta dem med på torget og selge dem som krøtter. Gaarder selges ekstra billig.

Skrevet

Da får vi se om Jostein blir ambassadør for Norge og nordmenns islamelskende folk, som snart vil underkaste seg det nye herrefolket og kysse deres føtter: muslimene. Som takk vil vi kun få forakt og bli robbet for alt. Muslimene kommer bare for å kreve sin rett etter koranen, og at nordmenn er tolerante (les: svake og dumme) er en selvfølge, da alle vantro er det.

Gaarder hjelper dem så godt han kan mot å få noen smuler, slik svake og underdanige vantro har for vane.

Hvis en muslim møter en vantro eller en kvinne som ingen eier, kan han ta dem med på torget og selge dem som krøtter. Gaarder selges ekstra billig.

Hva er det egentlig denne saken med Jostein Gaarder er? Vet den handler om noe med muslimer, men hva? og hva mener han? *intetanende*

Skrevet

Hva er det egentlig denne saken med Jostein Gaarder er? Vet den handler om noe med muslimer, men hva? og hva mener han? *intetanende*

Jostein ville diskutere islam, Israel, krigen og hatet. Men så ble det diskusjon om Jostein i stedet. Han slenger med kjeften og røper ting som mange mener ikke er modent for diskusjon. Feil tid og sted. Bedreviterne og de korrakte vil helst ikke røpe for oss andre sine planer og meninger om visse emner, vi skal ledes, ikke opplyses.

Skrevet

Den handler om jøder.

Skrevet

Han skrev en kronikk som var kritisk til Israel og jødene generelt og Israels krigføring spesielt. Han er blitt kritisert for at den såret alle jøder og at den kunne føre til oppblomstring av antisemittisme.

Skrevet

Jostein om jøder: "Å opptre som Guds utvalgte folk er ikke bare dumt og arrogant, men en forbrytelse mot menneskeheten. Vi kaller det rasisme."

Det er akkurat det muslimer gjør, på prikken. De utbasunerer på alle gatehjørner at de er gudens yndlinger og profeten den eneste sanne. Utgyter store mengder intoleranse i full offentlighet mot alle annerledestenkende i alle land. De føler seg berettiget til å sprenge fly og drepe for profeten som hater alle vantro og vil ha dem vekk. Profeten hater handikappede, syke, gamle, kvinner, seksualitet, alkohol, svin, hunder, aper og alt som har med naturvitenskap å gjøre.

Og dette skal Jostein forsvare? Lykke til Jostein.

Skrevet

Han skriver om og kritiserer JØDER og Israels krigføring. Skjønner ikke hvordan du og keinstein får dette til å handle om islam? Har dere lest kronikken? Hvis jeg syns Gaarder har mange gode poeng, er jeg en talibanelskende antisemititt som støtter muslimske terroraksjoner? Er israel så helllig at de kan komme unna med alt, og ikke engang kritiseres av en norsk forfatter i en norsk avis? Lenge leve ytringsfriheten vi tross alt har (og ja keinstein, jeg vet at i mange muslimske land er det ikke ytringsfrihet, og jeg vet også at israel er svært ivrige til å sensurere alt som kan gi en negativ skildring av staten israel, deres herjinger i Gaza og på vestbredden og av jøder generelt.)

Skrevet

Han skriver om og kritiserer JØDER og Israels krigføring. Skjønner ikke hvordan du og keinstein får dette til å handle om islam? Har dere lest kronikken? Hvis jeg syns Gaarder har mange gode poeng, er jeg en talibanelskende antisemititt som støtter muslimske terroraksjoner? Er israel så helllig at de kan komme unna med alt, og ikke engang kritiseres av en norsk forfatter i en norsk avis? Lenge leve ytringsfriheten vi tross alt har (og ja keinstein, jeg vet at i mange muslimske land er det ikke ytringsfrihet, og jeg vet også at israel er svært ivrige til å sensurere alt som kan gi en negativ skildring av staten israel, deres herjinger i Gaza og på vestbredden og av jøder generelt.)

Hvem er det som vil ta kverken på jødene? Hvem er de som nå kriger mot Israel? Hvem er det som demonstrerer i Oslo og brenner flagg?

Muslimer. Det er den andre hovedaktøren i dette, som blir forsvart og beskyttet i Norge, enda de står for det mest menneskefientlige, morderiske og hatefulle vi noensinne har sett.

Sosialistene har f eks kjempet mot kvinnediskriminering i 100 år, men kjemper de mot islam? Nei. De har kjempet for demokrati i 100 år. Er islam demokratisk? Nei.

Men de hater jødene, slik sosialistene har gjort i 100 år. I 1930 var jødene selve bildet på kapitalistsvinet for sosialistene. Nå har de tatt det opp igjen.

Israel gis påfallende for mye oppmerksomhet, for mange påfallende gamle argumenter og for mye lett gjenkjennelig gammelt rasehat til at det kan være tilfeldig. Det andre som skjer i verden får påfallende lite oppmerksomhet i forhold. Det minner mistenkelig om rasehat. Jo sintere de aktuelle blir, jo mer stiger mistanken. Dette MÅ ha en skjult vikarienrende årsak, det er FOR mye opphisset pjatt og forskjøvet fokus til at det kan være tilfeldig. Jødene får FOR mye oppmerksomhet i forhold til det andre som skjer i verden.

Skrevet

Det er jo ikke kronikken jeg linket til - jeg tror du må lese linken....

Skrevet

Jostein ville diskutere islam, Israel, krigen og hatet. Men så ble det diskusjon om Jostein i stedet. Han slenger med kjeften og røper ting som mange mener ikke er modent for diskusjon. Feil tid og sted. Bedreviterne og de korrakte vil helst ikke røpe for oss andre sine planer og meninger om visse emner, vi skal ledes, ikke opplyses.

Du kan i hvert fall ikke bruke et gammeltestamentlig språk på den måten og samtidig hevde at du ikke beveger deg inn i et religiøst og politisk landskap ved å gjøre det.

Du kan heller ikke si at "morsomme steintavler" i ettertid er en aldri så liten miss, og at ti stykker som hadde det til gjennomlesning ikke så den blemmen....Selv om de var "eksperter".

Vel, jeg sverget en gang på at jeg ikke skulle gå inni diskusjoner vedrørende midtøsten, så ..

Vel, Gaarder er så klønete til dette at han bør overlate det til noen andre. Det er plenty andre som deler hans syn, som kan si det de mener på en tydeligere måte. Denne konflikten trenger ikke flere dulgte skrifter, klare for tolkning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...