Gå til innhold

Egenskaper man gjerne skulle hatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske ofte savner jeg å være mer praktisk anlagt.

Og særlig etter å ha sett på en del "gis bort" annonser på finn.no.

"Kjøkkeninnredning gis bort mot demontering og henting" er en slik type annonser som virkelig gjør at praktiske evner savnes.

Især når jeg tenker på OBOS-kjøkkenet fra cirka 1970 hjemme.

Andre som også føler det slik; i forhold til generelle eller spesifikke praktiske egenskaper?

Videoannonse
Annonse
Gjest Shira12
Skrevet

Jeg skulle svært gjerne vært litt mer systematisk av meg.

Hatt orden på saker og ting.

Nå roter jeg, og vimser og surrer. Har en viss peiling på hvor jeg skal finne ting, men må ofte bruke lang tid på og først tenke på mulige plasser jeg kan ha lagt det, så starte leteaksjonen.

En liten dose med praktiskt anlagt er heller ikke og forakte! :o)

Skrevet

Hva tror du man har håndtverkerkompiser for? ;)

Skrevet

Nå er jeg så heldig at jeg har en mann som er snekkerkyndig. Han fikser alt (både hos oss og naboen...).

Så den er grei.

Men jeg skulle gjerne vært mer systematisk. Jeg har blitt ryddigere og flinkere huslig, det skal jeg ha. (Det trengtes jammen også!) Men mer systematisk hadde gjort seg.

Skal bli flinkere nå. Med matlister, studering (ikke skippertak to uker før eksamen) og innkjøp!

*lover bot og bedring*

Og så skulle jeg gjerne fått litt lyst til å trene...

Skrevet

Hva tror du man har håndtverkerkompiser for? ;)

Har så og si bare datanerder i omgangskretsen selv.

Så håndtverkerkompiser hadde vært kjekt å ha.

Bilglade mekkefolk likeså ;-)

Skrevet

Nå er jeg så heldig at jeg har en mann som er snekkerkyndig. Han fikser alt (både hos oss og naboen...).

Så den er grei.

Men jeg skulle gjerne vært mer systematisk. Jeg har blitt ryddigere og flinkere huslig, det skal jeg ha. (Det trengtes jammen også!) Men mer systematisk hadde gjort seg.

Skal bli flinkere nå. Med matlister, studering (ikke skippertak to uker før eksamen) og innkjøp!

*lover bot og bedring*

Og så skulle jeg gjerne fått litt lyst til å trene...

Trening ja.

Der har jeg et -stort- forbedringspotensiale gitt *s*

Skrevet

Jeg burde vært mer praktisk anlagt mht oppussing/snekring/mekking etc.

Men er igrunn komfortabel uviten.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg skulle ønske at jeg var bedre rustet med økonomisk og praktisk sans. Og noen ganger skulle jeg ønske jeg ikke var så jævlig impulsiv, lit mere fornuftig hadde gjort seg. Planmessig. Strukturert.

Litt bedre evne til å holde orden på livet mitt, rett og slett..

Skrevet

Skulle ønske jeg var litt mindre surrehue. Ha mer system i sakene mine og fullføre ting. (gir kanskje litt for lett opp)

Må si meg noenlunde fornøyd med praktiske ferdigheter, jeg kan bruke hammer og spiker, male, skifte dekk på bilen, peile olje, i tillegg har jeg en kjæreste som er skikkelig "handyman" :)

Skrevet

Har så og si bare datanerder i omgangskretsen selv.

Så håndtverkerkompiser hadde vært kjekt å ha.

Bilglade mekkefolk likeså ;-)

Nettopp. :) Og at de i tillegg kjører en ultrafet, dyr og sprek bil som er mulig å få teste litt, er bare et pluss. :)

Skrevet

Nå har jeg gransket meg selv helt siden du la ut spørsmålet ditt - men nei, jeg fant ingen feil! ;D

Skrevet

Jeg mangler sangstemme, og av og til skulle jeg ønske jeg kunne gi mer f og ikke være så ordentlig.

Og så skulle jeg ønske min kjære var litt mer ryddig så jeg kunne rote med god samvittighet ;-)

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg kunne spille gitar.

Til tross for at jeg er gift med en forholdsvis god gitarspiller, har jeg aldri rota meg til å få ham til å lære meg det.

Skrevet

Sangstemme.

Og muligens hadde det gjort seg med en anelse mer selvdisiplin... :P

Gjest Aviaana
Skrevet

Skulle ønske at jeg leste innleggene nøyere før jeg svarte på dem. jeg er for kjapp til å skrive/snakke før jeg har lest/hørt hva den andre egentlig sier.

Ellers skulle jeg gjerne vært mere økonomisk anlagt. Har ikke peiling på økonomi, og de er flaut.

Skrevet

Sangstemme.

Og muligens hadde det gjort seg med en anelse mer selvdisiplin... :P

Selvdisiplin kunne vært fint ja.

I særdeleshet i forhold til kosthold og trim ;-)

Skrevet

Jeg skulle gjerne vært mer ryddig. Jeg har en tendens til å la rotet bli en del av interiøret, slik at jeg ikke legger merke tildet... Og en gjenstand som tilfeldig ble plassert på toppen av et skap eller oppå pianoet eller på kommoden i gangen, kan bli stående der i månedsvis før den flyttes....

Ellers er jeg vel snill og god, tenker jeg!

Skrevet

Selvdisiplin kunne vært fint ja.

I særdeleshet i forhold til kosthold og trim ;-)

Ja... *sukke*

Skrevet

Helt klart hatt en mere økonomisk sans:)

Og tolmodighet, masse tolmodighet, for det eier vel jeg igrunnen ikke:/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...