Gå til innhold

Går man ikke ned i vekt med pilates?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skadeforebygging, gir bedre holdning etc etc.

Men man må svette og få opp pulsen for å brenne kalorier.

:-)

Gjest pilatestrening???
Skrevet

Skadeforebygging, gir bedre holdning etc etc.

Men man må svette og få opp pulsen for å brenne kalorier.

:-)

Men jeg har sett godt trente folk svette som griser mens de driver med pilates, jeg. Det er jo anstrengende statisk! Er det bare løgn at det former kroppen?

Skrevet

Men jeg har sett godt trente folk svette som griser mens de driver med pilates, jeg. Det er jo anstrengende statisk! Er det bare løgn at det former kroppen?

Pilates er sikkert kjemepsunt for kroppen, og en flott treningsmetode for den som har skader/er i dårlig form.

Men man trenger aerob trening for å gå ned i vekt.

Gjest pilatestrening
Skrevet

Pilates er sikkert kjemepsunt for kroppen, og en flott treningsmetode for den som har skader/er i dårlig form.

Men man trenger aerob trening for å gå ned i vekt.

Skjønner at man må trene aerobt for å forbrenne fett, men hva med muskeltrening. Om man trener musklene, blir man vel strammere?

Gjest kvitsymra
Skrevet

Heisann!

Eg har trent pilates og holdt meg unna sukker de siste 10 dagne og tatt av nesten 1,5 kg. Blir kjempe svett av pilates, eg. :c)

Gjest Pilatesinstruktør
Skrevet

Skjønner at man må trene aerobt for å forbrenne fett, men hva med muskeltrening. Om man trener musklene, blir man vel strammere?

Man trener hovedsaklig mage og rygg med Pilates. Hvis du tenker på mattetreningen du kan benytte på treningssentrene.

Resten er mest for økt smidighet.

Man får en fin og sterk core, men ønsker du deg virkelig stram kropp, vil jeg anbefale et Pilatessenter som feks, Room i Oslo, eller trene styrke med vekter i tillegg til pilates.

Den generelle forbrenningen øker ved økt muskelmasse, men du bør ha mer. Feks spinning for å forbrenne fett.

Gjest pilatestrening?
Skrevet

Man trener hovedsaklig mage og rygg med Pilates. Hvis du tenker på mattetreningen du kan benytte på treningssentrene.

Resten er mest for økt smidighet.

Man får en fin og sterk core, men ønsker du deg virkelig stram kropp, vil jeg anbefale et Pilatessenter som feks, Room i Oslo, eller trene styrke med vekter i tillegg til pilates.

Den generelle forbrenningen øker ved økt muskelmasse, men du bør ha mer. Feks spinning for å forbrenne fett.

Jeg har kjøpt Windsor Pilates, dvd, etter å ha prøvd WP på et spa.

Hva med å trene pilates etter en time med stavgang? Vil det gi gode resultater, om en vil stramme litt på de store muskelgr.?

Gjest Pilatesinstruktør
Skrevet

Hva med å trene pilates etter en time med stavgang? Vil det gi gode resultater, om en vil stramme litt på de store muskelgr.?

Høres ut som en god ide!

Stavgang er suverent om man gjør det skikkelig. Ta deg ut i kupert terreng, det vil du vinne mye på!

Skrevet

Heisann!

Eg har trent pilates og holdt meg unna sukker de siste 10 dagne og tatt av nesten 1,5 kg. Blir kjempe svett av pilates, eg. :c)

Det er igrunnen merkelig hvor svett man kan bli av en pilatesøkt! Det er mange som ikke tror meg når jeg sier det, så godt å høre at noen har samme erfaringer som meg :-)

Jeg har prøvd mange ulike treningsmetoder og pilates er den metoden som har gitt raskest resultater hvis man tenker på figurforming (jeg har ikke forsøkt å gå ned i vekt).

Skrevet

Jeg har pleid å gå stavgang en halvtime, for så å sette på windsor pilates (20 min). Kjempegod trening!

Skrevet

Kanskje - prøv å se:-) Det er for det meste kjernemuskler som trenes, det er muskler som ikke synes i noen særlig grad (sentrale muskler i ryggen etc)

Hvis du ønsker vektnedgang / strammere kropp bør du kombinere en slik treningsform med noe annet, f.eks aerobic, løping, svømming, sykling el.l.

Gjest kvitsymra
Skrevet

Det er igrunnen merkelig hvor svett man kan bli av en pilatesøkt! Det er mange som ikke tror meg når jeg sier det, så godt å høre at noen har samme erfaringer som meg :-)

Jeg har prøvd mange ulike treningsmetoder og pilates er den metoden som har gitt raskest resultater hvis man tenker på figurforming (jeg har ikke forsøkt å gå ned i vekt).

Enig! Det er nok litt avgjørende hvor hardt man tar i.

Ha en fin helg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...